Αθήνα

°C

kairos icon

Πέμπτη

25

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΠΟΛΙΤΙΚΗ / Πόρος ελικόπτερο – Σπίρτζης: Η επιστολή για τα καλώδια που αγνόησε
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πόρος ελικόπτερο – Σπίρτζης: Η επιστολή για τα καλώδια που αγνόησε

Πόρος ελικόπτερο - Σπίρτζης: Αφού επιτίθεται στο ΚΙΝΑΛ, ο πρώην υπουργός εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στις οικογένειες των συνανθρώπων μας που χάθηκαν στον Πόρο.

Πόρος ελικόπτερο – Σπίρτζης: Ο Χρήστος Σπίρτζης απαντά στις κατηγορίες του ΚΙΝΑΛ, σχετικά με την τραγωδία στον Πόρο, κατηγορώντας το για εμπάθεια προς το πρόσωπό του. Στην ανακοίνωση του αναφέρει: «Παρά την τραγική στιγμή, δεν μπορώ παρά να απαντήσω στη συνεχιζόμενη εμπάθεια του ΚΙΝΑΛ απέναντι τόσο στο πρόσωπο μου όσο και σε όσους διαχώρισαν τη θέση τους από τη νεοφιλελεύθερη πορεία και τη συνεργασία του ΠΑΣΟΚ με τη ΝΔ, πορεία η οποία, δυστυχώς, για μεγάλο τμήμα του ΚΙΝΑΛ, συνεχίζεται».

Ο κ. Σπίρτζης σημειώνει πως «είναι γνωστό σε όλους και κυρίως στο ΚΙΝΑΛ, το οποίο έχει πολυετή εμπειρία “αδιάφορης” διακυβέρνησης και του οποίου στέλεχος υπηρετούσε μέχρι πρόσφατα ως Πρόεδρος στην Αρχή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων, ότι τόσο η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας όσο και το Υπουργείο Μεταφορών καμία ευθύνη δεν έχουν για την συντήρηση του ελικοπτέρου και τον χώρο προσγείωσης και απογείωσης του».

«Όπως δεν έχουν καμία ευθύνη για τις γραμμές υψηλής και μέσης τάσης και τη σήμανση τους. Αυτό φαίνεται ακόμη και στην επιστολή του τέως Προέδρου της Αρχής και στελέχους του ΚΙΝΑΛ, που δεν απευθύνεται καν στο υπουργείο Μεταφορών ή στην ΥΠΑ, αλλά στον αρμόδιο φορέα».

Πόρο: Είχαν προειδοποιήσει για κίνδυνο πρόσκρουσης ελικοπτέρου στα καλώδια

Επισημαίνει ακόμα πως «ξέρουν παρά πολύ καλά ότι η ευθύνη του χώρου προσγείωσης και απογείωσης ελικοπτέρων δεν ανήκει στην ΥΠΑ ή στο υπουργείο Μεταφορών».

«Ξέρουν ότι τα σχέδια πτήσεων κοινοποιούνται στον Πύργο Ελέγχου, ο οποίος δίνει έγκριση για την πτήση σε σχέση με την εναέρια κυκλοφορία και όχι με τον χώρο προσγείωσης – απογείωσης ο οποίος δεν απαιτείται να είναι αδειοδοτημένος, με ευθύνη του πιλότου και της εταιρείας του ελικοπτέρου.

Δυστυχώς, γι αυτούς δεν συνεχίσαμε ούτε την παράδοση των ρουσφετιών του παλαιοκομματισμού, ούτε αλλάξαμε τα στελέχη του ΚΙΝΑΛ, που υπηρετούσαν στις ανεξάρτητες αρχές, όπως η Αρχή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων, μέχρι τη λήξη της θητείας τους.

Πιθανά το πραγματικό πρόβλημα για το ΚΙΝΑΛ, είναι ότι δεν ανανεώθηκε η θητεία του τέως Προέδρου της Αρχής. Δεν προξενεί έκπληξη η συγκεκριμένη στάση του ΚΙΝΑΛ. Ιδιαίτερα μετά την απλοχεριά του να συνεχίζει να δίνει στελέχη στην κυβέρνηση της ΝΔ για να καταλάβουν κρατικές θέσεις, σε όλο το εύρος του δημόσιου τομέα. Η, δε, κριτική απέναντι μας για ανικανότητα από τα συγκεκριμένα στελέχη του ΚΙΝΑΛ, αποτελεί δημόσιο έπαινο».

Καταληκτικά ο κ. Σπίρτζης αναφέρει πως το ΚΙΝΑΛ «συνεχίζει να να προσφέρει – με εμπάθεια απέναντι στον προοδευτικό κόσμο – υπηρεσίες στη ΝΔ και την κυβέρνηση Μητσοτάκη» και συμπληρώνει: «Κάποιοι είναι δυστυχείς που δεν συμμετέχουν ακόμη και δίνουν εξετάσεις…».

Τέλος, εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στις οικογένειες των τριών συνανθρώπων μας που χάθηκαν στο δυστύχημα με το ελικόπτερο στον Πόρο.

Πόρος: Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου – Η επιστολή που αγνόησαν

Πόρος ελικόπτερο: Η επιστολή που “έγραψε” κανονικά ο Σπίρτζης

Πριν από 15 μήνες, τον Μάη του 2018, η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων είχε προειδοποιήσει το υπουργείο Μεταφορών της προηγούμενης κυβέρνησης για πιθανό ατύχημα στο ελικοδρόμιο του Γαλατά.

Και φτάσαμε πριν δύο ημέρες στο τραγικό δυστύχημα με την πτώση του ελικοπτέρου που είχε ως αποτέλεσμα τους τρεις νεκρούς και τα πολλά αναπάντητα ερωτηματικά για την κατάσταση του ελικοδρομίου στον Γαλατά που δεν είχε άδεια και δεν πληροί της προδιαγραφές.

Μάλιστα, η ΕΔΑΑΠ στην τότε επιστολή της στις 11 Μαΐου 2018 αναφερόταν ξεκάθαρα ότι τα καλώδια στο οικόπεδο μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα. Ο Πρόεδρος της ΕΔΑΑΠ ζητούσε να μπει σήμανση στα καλώδια που τελικά έριξαν το ελικόπτερο στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πόρου και Γαλατά.

«Τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος (πρόσκρουση ελικοπτέρου) τόσο στη διαδικασία προσγείωσης όσο και μετά την απογείωση, ιδιαίτερα για τους μη γνωρίζοντες την περιοχή», έγραφε χαρακτηριστικά η προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 11/5/2018 – 15 μήνες πριν πέσει το ελικόπτερο- ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) Αθανάσιος Μπίνης, στον ΔΕΔΔΗΕ.

Όπως προκύπτει από την επιστολή -την οποία δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» με αφορμή το δυστύχημα με το ελικόπτερο- ο κύριος Μπίνης είχε επικοινωνήσει αρχικά με τον διευθυντή διεύθυνσης δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να του επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τα εναέρια καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς σήμανση, που βρίσκονται πάνω από το πεδίο προσγείωσης, προκειμένου να μη δημιουργηθούν στο μέλλον δυσχερείς καταστάσεις.

Η επιστολή

Η επιστολή της ΕΔΑΑΠ, που είχε κοινοποιηθεί στους προέδρους των ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, στο διοικητή της ΥΠΑ και στο ΥΠΟΜΕ, αποδεικνύει ότι το πρόβλημα προϋπήρχε και δεν πάρθηκε κανένα μέτρο. Μάλιστα, είχε παρακαλέσει, στο πλαίσιο προαγωγής της ασφάλειας των πτήσεων, να εξεταστεί «η δυνατότητα σήμανσης των εν λόγω καλωδίων».

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις