Ελικόπτερο Πόρος: Ένα συγκλονιστικό βίντεο-ντοκουμέντο, από την πτώση του ελικοπτέρου στον Πόρο με τους τρεις νεκρούς, κατέγραψε ένας Δανός τουρίστας (ο 22χρονος Στίαν Μπρέντμο Σίβερσεν), από σκάφος στο λιμάνι του νησιού. Το βίντεο, που δημοσιεύει το saronicmagazine.gr, σοκάρει, καθώς φαίνεται καρέ-καρέ το μέγεθος της έκρηξης, τη στιγμή που το ελικόπτερο προσκρούει στα καλώδια της ΔΕΗ.
Το βίντεο αναρτήθηκε στη νορβηγική ιστοσελίδα vg.no, που φιλοξενεί και δηλώσεις του 22χρονου Δανού. Ο Σίβερσεν δηλώνει συγκλονισμένος, ενώ λέει ότι έτυχε την ώρα εκείνη να δοκιμάζει τη νέα κάμερα του φίλου του, και γι’ αυτό κατέγραψε την τραγωδία.
Ελικόπτερο Πόρος: Τα δύο σενάρια για την τραγωδία
Τα ενδεχόμενα που εξετάζουν τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων είναι δύο. Το πρώτο είναι αυτό της μηχανικής βλάβης ,να μην μπορούσε να δώσει δηλαδή την απαραίτητη ισχύ για να απογειωθεί το ελικόπτερο. Αυτός είναι ο λόγος που εξετάζονται με προσοχή οι μαρτυρίες που κάνουν λόγο για ύπαρξη καπνού αμέσως μετά την απογείωσή του και πριν την πρόσκρουση με τα καλώδια της ΔΕΗ.
Το δεύτερο σενάριο που εξετάζεται είναι αυτό του ανθρώπινου λάθους. Παρά το γεγονός ότι ο χειριστής ήταν πολύπειρος με χιλιάδες ώρες πτήσης δεν αποκλείεται σύμφωνα με τους ειδικούς να υπέπεσε στο λάθος.
Βίντεο ντοκουμέντο από την πτώση του ελικοπτέρου στον Πόρο
Ελικόπτερο Πόρος: Οι προειδοποιήσεις
Την ίδια ώρα αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως από το 2018 είχε επισημανθεί ο κίνδυνος πρόκλησης δυστυχήματος από την ύπαρξη καλωδίων σε μεγάλο ύψος χωρίς ανακλαστήρες, δίπλα στο χώρο προσγείωσης ελικοπτέρων.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων ανέφερε στο Open TV ότι «υπάρχει ένα τέτοιο έγγραφο -και μπορώ να σας πω ότι έχει εκδοθεί τον 5ο του 2018- με θέμα «Σήμανση καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή του Πόρου. Το έγγραφο γράφει σε μια παράγραφό του: «τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος στις πτήσεις ελικοπτέρων. Έχει παραλειφθεί από αυτούς. Από την έρευνα την οποία κάνω μέχρι τώρα στα αρχεία, δεν έχω βρει τέτοια απάντηση».
Ο συντάκτης του εγγράφου που κοινοποιήθηκε πριν από 15 μήνες ηλεκτρονικά στις διευθύνσεις των ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ και το γραφείο του τότε υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρζη είναι ο πρώην επικεφαλής της επιτροπής Αθανάσιος Μπίνης.
«Πετάξαμε πάνω από την περιοχή και δυσκολεύτηκα πάρα πολύ να διακρίνω τα καλώδια αν έχεις και λίγο κόντρα τον ήλιο. Τα καλώδια είναι σε ύψος περίπου 50 m , είδα τον κίνδυνο και όταν γύρισα παρότι ο ρόλος της επιτροπής δεν είναι αυτός θεώρησα ότι δεν μπορείς να κλείνεις τα μάτια στον κίνδυνο» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Κάλεσα τον αρμόδιο υπάλληλο διεύθυνσης δικτύου μίλησα μαζί του το είπα ποιος είμαι και τι κάνω και συνέταξα ένα έγγραφο με φωτογραφίες και χάρτες και επεσήμανα ότι αποτελεί δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος. Μέσα σε παρένθεση μάλιστα έγγραφα (Πρόσκρουση ελικοπτέρου) και τους καλούσα να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και πρόληψης ,την τοποθέτηση δηλαδή ανακλαστήρων στα καλώδια» πρόσθεσε.
Ελικόπτερο Πόρος: Τα αίτια θανάτου των επιβατών και του κυβερνήτη
Μάλιστα όσο περνούν οι ώρες έρχονται στο φως της δημοσιότητας νέα στοιχεία για τα αίτια του δυστυχήματος, την ακαταλληλότητα του ελικοδρομίου όπως επίσης και τα αίτια που στέρησαν τη ζωή στον Έλληνα πιλότο και τους δύο Ρώσους.
Οι οι τρεις άτυχοι άντρες πέθαναν από την σφοδρότατη πρόσκρουση του ελικοπτέρου στη θάλασσα, η οποία επέφερε πολλαπλές κακώσεις και εν τέλει τον θάνατο.
Στην έκθεση του ιατροδικαστή αναφέρεται πως ο 57χρονος χειριστής του ελικοπτέρου έφερε κακώσεις στο θώρακα και το πρόσωπο με τον θάνατό του να είναι ακαριαίος. Τα ίδια ευρήματα εντοπίστηκαν και στο πτώμα του 56χρονου Ρώσου, με τους δύο άντρες να χάνουν τη ζωή τους τη στιγμή της πρόσκρουσης.
Ο μόνος που κατάφερε να μείνει ζωντανός για λίγα δευτερόλεπτα αφότου το ελικόπτερο ακούμπησε τη θάλασσα ήταν ο δεύτερος Ρώσος επιβάτης. Ο 24χρονος, παρά τις πολλαπλές κακώσεις σε όλο του το σώμα, έχασε τις αισθήσεις του όταν το ελικόπτερο άρχισε να βυθίζεται, αλλά ο θάνατός του δεν οφείλεται σε πνιγμό αλλά στα χτυπήματα που δέχτηκε το κορμί του.