Αυτοκίνητα: Το σχέδιο καθαρά ΙΧ στην Αθήνα ξεκίνησε

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυτοκίνητα: Το σχέδιο καθαρά ΙΧ στην Αθήνα ξεκίνησε

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιώργος Αυτιάς

Αυτοκίνητα: Φορολογικά κίνητρα για την αγορά «καθαρών» περιβαλλοντικά αυτοκινήτων, εξήγγειλε μιλώντας ο υφυπουργός Οικονομικών, αρμόδιος για την φορολογική πολιτική και τη δημόσια περιουσία, Απόστολος Βεσυρόπουλος.

26.09.2019 | 20:57

Αυτοκίνητα: Φορολογικά κίνητρα για την αγορά «καθαρών» περιβαλλοντικά αυτοκινήτων, εξήγγειλε μιλώντας ο υφυπουργός Οικονομικών, αρμόδιος για την φορολογική πολιτική και τη δημόσια περιουσία, Απόστολος Βεσυρόπουλος. Όπως εξήγησε, θα δοθούν κίνητρα για να αντικατασταθούν τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, ακόμα και εταιρικά οχήματα, με μειωμένα τέλη ταξινόμησης, μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και μειωμένους φόρους χρήσης. Το μέτρο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τη νέα χρονιά και, όπως ανέφερε ο υφυπουργός, πρωταρχικός στόχος είναι η προστασία του περιβάλλοντος και ο προσανατολισμός σε καθαρά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας και κυρίως ηλεκτροκίνητα.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής τονίζει ότι «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να προσαρμόσει τα τέλη κυκλοφορίας με τους ρύπους των αυτοκινήτων. Όσους περισσότερους ρύπους εκπέμπει ένα αυτοκίνητο, τόσο αυξημένα τέλη κυκλοφορίας θα έχει». Το υπουργείο Μεταφορών απέστειλε προτάσεις για τα κίνητρα, που περιλαμβάνουν μείωση της φορολογίας και επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με τη σημείωση ότι, ενώ στην Ευρώπη ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι 4-5 χρόνια, στη χώρα μας ξεπερνά τα 12 έτη. Παράλληλα, το υπουργείο Μεταφορών προτείνει κίνητρα για την εισαγωγή φτηνών και ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ολόκληρη η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλάζει με νομοσχέδιο που έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή.

από τον Γιώργο Αυτιά

Αυτοκίνητα: Ανανέωση του στόλου των οχημάτων

Το νέο μέτρο της αγοράς αυτοκινήτων με μειωμένους ρύπους δεν θα έχει καμία σχέση με τα παλαιότερα μέτρα προηγούμενων κυβερνήσεων που ακολουθούσαν τη μέθοδο της απόσυρσης, αφού η τωρινή κυβέρνηση, για να ενθαρρύνει τους πολίτες στην αγορά νέων οχημάτων, προβάλλει τη μείωση της φορολογίας και την επιδότηση από τα κοινοτικά κονδύλια, η οποία όμως θα πρέπει να συμφωνηθεί και με τους θεσμούς. Το ελληνικό δημόσιο έδινε στο παρελθόν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων. Τότε το μέτρο απόσυρσης αυτοκινήτου αφορούσε αποκλειστικά τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2001.Το όφελος που κέρδιζε ο κάθε ιδιοκτήτης από την απόσυρση ήταν εξαιρετικά μεγάλο, καθώς κέρδιζε έκπτωση από 50% έως και 100% από το τέλος ταξινόμησης ενός καινούργιου οχήματος με βάση τον κυβισμό.

Αναλυτικά, το παλιό πρόγραμμα απόσυρσης προέβλεπε:

  • Έως 300 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου μέχρι 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας έως 6.000 ευρώ.
  • Έως 960 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 901 μέχρι 1.400 κυβικά και φορολογητέας αξίας έως και 8.000 ευρώ.
  • Έως 1.430 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 1.401 μέχρι και 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 11.000 ευρώ.
  • Έως και 2.800 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτων από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 14.000 ευρώ.

Καμιά αύξηση στα τέλη

Τέλος στα σενάρια και στις θεωρίες για ανατροπές και αλλαγές για το ποσό που θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων για τα τέλη κυκλοφορίας του 2020 έβαλε ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος. Οι υπηρεσίες του υπουργείου έλαβαν εντολή να προχωρήσουν στην έκδοση των νέων τελών κυκλοφορίας με βάση τις ισχύουσες διατάξεις. Αυτό σημαίνει πως για τη φετινή χρονιά δεν θα υπάρξει καμία αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα καινούργια αυτοκίνητα των οποίων ο υπολογισμός γίνεται με βάση την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Όμως η «παύση» στις αλλαγές για τα τέλη κυκλοφορίας σημαίνει επίσης ότι και οι ιδιοκτήτες παλαιότερων αυτοκίνητων (κυρίως μεγάλου κυβισμού), που περίμεναν φέτος να δουν μείωση θα πρέπει να κάνουν υπομονή για έναν ακόμη χρόνο και να πληρώσουν για ακόμα μία χρονιά το υψηλό αντίτιμο. Όπως φαίνεται, οι νέες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας θα έρθουν από το 2021. Ωστόσο και για φέτος όσοι δεν επιθυμούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας μπορούν να καταθέσουν τις πινακίδες του ΙΧ τους και να το ακινητοποιήσουν. Πάντως σε μία προσπάθεια από το υπουργείο Οικονομικών να αντιμετωπιστούν οι στρεβλώσεις στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ειδικά για τα παλαιά μεγάλου κυβισμού ΙΧ, μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται να συγκροτηθεί ειδική ομάδα εργασίας, ώστε να εντοπίσει τα προβλήματα και να προτείνει τις απαραίτητες αλλαγές.

 

Exit mobile version