Η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα: Εντολή για 30.000 διακοπές – Μεγαλώνει η τάση φυγής από την εταιρεία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα: Εντολή για 30.000 διακοπές – Μεγαλώνει η τάση φυγής από την εταιρεία

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα: Διακόπτες κατεβάζει η ΔΕΗ, αφού κόβει το ρεύμα σε 30.000 κακοπληρωτές, με τους πελάτες που αλλάζουν πάροχο να αυξάνονται με ραγδαίο ρυθμό.

09.10.2019 | 14:29

Η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα: Εντολή για 30.000 διακοπές ρεύματος στρατηγικών κακοπληρωτών έχει δώσει η ΔΕΗ, όπως δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης σε τηλεοπτική του συνέντευξη. «Ξέρουμε ότι τα μισά περίπου από αυτά που μπορεί να εισπράξει η ΔΕΗ τα χρωστούν 60.000 συμπολίτες μας που φτωχούς δεν τους λες» είπε ο υπουργός, μιλώντας στον ΣΚΑΪ. «Θα μου πείτε, αποκλείεται να γίνει λάθος και να κοπεί το ρεύμα σε κάποιον που έχει ανάγκη; Ευθέως λέω δεν αποκλείω και είμαστε εδώ για να διορθώνουμε αμέσως το πρόβλημα» είπε ο κ. Χατζηδάκης.

Αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, ο υπουργός Περιβάλλοντος είπε ότι με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να προχωρήσει, παρότι η εύρεση στρατηγικού επενδυτή είναι στόχος της κυβέρνησης. Όπως εξήγησε, η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ δεν μπορεί να προχωρήσει αυτή τη στιγμή, λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει. Πρόσθεσε δε, πως κάτι που μπορεί να γίνει άμεσα και θα είναι «ένεση» στα ταμεία της ΔΕΗ είναι η μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΗΕ. Μάλιστα, ο υπουργός είπε ότι τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης για τη ΔΕΗ είχαν αποτέλεσμα και στο «χρηματιστήριο έχει τριπλασιαστεί η τιμή της μετοχής της ΔΕΗ».

Η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα: Χάνει και πελάτες!

Την ίδια ώρα, κι ενώ οι αυξήσεις που έφεραν τα νέα τιμολόγια δεν φάνηκαν στους λογαριασμούς των καταναλωτών, η ΔΕΗ χάνει όλο και περισσότερους πελάτες και μάλιστα, από τους “καλούς”. Το ρεύμα μετακίνησης από τη δεσπόζουσα εταιρεία προς τους εναλλακτικούς παρόχους είναι μεγαλύτερο στην κατηγορία των συνεπών πελατών, οι οποίοι εκτός της αύξησης στο ανταγωνιστικό σκέλος του ρεύματος επιβαρύνθηκαν και από τη μείωση της έκπτωσης συνέπειας από το 10% στο 5%. Την απώλεια πελατών προς τους ανταγωνιστές της τον τελευταίο μήνα επιβεβαιώνει και η ΔΕΗ, η οποία την αποδίδει κυρίως στις διαφημιστικές καμπάνιες, αφού οι καταναλωτές με τα μέτρα αντιστάθμισης που ελήφθησαν δεν είχαν επιβάρυνση, ενώ την αύξηση στο ανταγωνιστικό σκέλος του ρεύματος δεν την είδαν ακόμη στον λογαριασμό τους. Βέβαια η ΔΕΗ διατηρεί μια μικρή αισιοδοξία, εκτιμώντας ότι θα ανατραπεί η κατάσταση με την κατάργηση των δημοπρασιών ισχύος.

«Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η αγορά με τα ΝΟΜΕ, η ΔΕΗ δεν μπορεί να επηρεάσει αυτή την τάση. Με την κατάργηση των ΝΟΜΕ όμως και μιας σειράς ακόμη ρυθμιστικών στρεβλώσεων θα μπορέσει να λειτουργήσει επί ίσοις  όροις και η πορεία αυτή θα ανατραπεί» αναφέρει στην «Καθημερινή» στέλεχος της εμπορικής διεύθυνσης της εταιρείας. Η νέα εμπορική πολιτική της ΔΕΗ που πρόκειται να εξαγγείλει  ο επικεφαλής της κ. Γιώργος Στάσσης θα περιλαμβάνει ανταγωνιστικά πακέτα προς όλες τις κατηγορίες πελατών.

ΔΕΗ: ‘Αγκάθι’ οι καμπάνιες

Αυτό που προκάλεσε το νέο ρεύμα φυγής πελατών από τη ΔΕΗ είναι οι διαφημιστικές καμπάνιες των ιδιωτών παρόχων, οι οποίες ωστόσο τις τελευταίες ημέρες βρέθηκαν στο στόχαστρο της ΡΑΕ αλλά και εταιρειών του κλάδου που αντέδρασαν, άλλες επισήμως και άλλες ανεπίσημα, αμφισβητώντας τα πραγματικά οφέλη που προσφέρουν για τον καταναλωτή. Επισήμως, με καταγγελία προς τη ΡΑΕ αλλά και με δημόσια δήλωση του γενικού διευθυντή μάρκετινγκ και επικοινωνίας κ. Μάνου Εξαρχουλάκου τοποθετήθηκε η ΖeniΘ. Ο κ. Εξαρχουλάκος μίλησε για την ανάγκη «εταιρικής αυτορρύθμισης της αγοράς», επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι «ο κλάδος πρέπει να είναι προσεκτικός, ώστε να εξασφαλιστεί ότι δεν θα επαναληφθούν θλιβερά φαινόμενα του παρελθόντος που κλόνισαν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και έβλαψαν καθοριστικά την αγορά», παραπέμποντας στη γνωστή υπόθεση  Εnerga-Hellas Power.

ΔΕΗ: 18 πάροχοι έτοιμοι να ‘υποδεχθούν’ τον πελάτη

«Eπικοινωνίες με ανομοιογενείς συγκρίσεις και ασαφή ποσοστά έκπτωσης ή εξοικονόμησης μόνο σύγχυση και ανασφάλεια δημιουργούν στον καταναλωτή, ειδικά όταν του δημιουργούν προσδοκίες που πιθανώς θα επιβεβαιωθούν όταν θα λάβει τον πρώτο λογαριασμό του» δήλωσε επίσης ο κ. Εξαρχουλάκος,  στοχοποιώντας ευθέως διαφημιστικές καμπάνιες που «τρέχουν» αυτή την περίοδο με υψηλά ποσοστά εκπτώσεων. Αντίστοιχες καταγγελίες έχουν διατυπωθεί  ανεπισήμως στη ΡΑΕ και από άλλους παρόχους και η αρμόδια αρχή, όπως τονίζει στην «Κ» ο πρόεδρος κ. Νίκος Μπουλαξής, έχει ζητήσει ήδη από όλες τις εταιρείες τις διαφημιστικές τους καμπάνιες για έλεγχο. «Εάν διαπιστωθούν αθέμιτες πρακτικές θα τους καλέσουμε σε ακρόαση», τονίζει ο κ. Μπουλαξής, ο οποίος δεν κρύβει την ανησυχία του για φαινόμενα παραπλάνησης των καταναλωτών.

Ο καταναλωτής καλείται σήμερα να επιλέξει μεταξύ 18 παρόχων χωρίς δυνατότητα σύγκρισης τιμολογίων και υπό την πίεση ασαφών διαφημιστικών μηνυμάτων αλλά και πωλητών που επίσης με ασάφεια πολλές φορές αναφέρονται σε εξοικονόμηση που δεν ανταποκρίνεται πάντα στο τιμολόγιο. Χρήσιμες συμβουλές για την επιλογή παρόχου διατυπώνει από πλευράς της ολομέλειας της ΡΑΕ η κ. Νεκταρία Καρακατσάνη.

Τι να ρωτήσω πριν αλλάξω πάροχο

«Ρωτήστε εάν είναι μηνιαίο ή τετραμηνιαίο και αν διαφοροποιείται με την κατανάλωση. Επίσης, ρωτήστε  αν υπάρχει πρόσθετη κυμαινόμενη χρέωση, η λεγόμενη ρήτρα προσαρμογής ή ρήτρα ΟΤΣ» συμβουλεύει τους καταναλωτές μέσω της «Κ» η κ. Καρακατσάνη και εξηγεί: «Κάποιοι προμηθευτές εφαρμόζουν αυτή τη χρέωση ανάλογα με τις διακυμάνσεις του κόστους στο οποίο αγοράζουν την ενέργεια και μερικές φορές μια τέτοια ρήτρα μπορεί να εκτινάξει την ανταγωνιστική χρέωση ακόμα και κατά 20 ευρώ τη μεγαβατώρα».

Σε κάθε περίπτωση οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί πριν υπογράψουν συμβόλαιο με ένα νέο πάροχο αλλά και να γνωρίζουν πολύ καλά την κατανάλωσή τους σε ετήσια βάση για να μπορούν να συγκρίνουν με ασφάλεια το ετήσιο όφελος που θα έχουν.

ΔΕΗ – Ρύθμιση οφειλών: «Έσπασε» το τηλεφωνικό κέντρο

Έσπασε το τηλεφωνικό κέντρο της ΔΕΗ χθες, πρώτη ημέρα εφαρμογής της δυνατότητας ρύθμισης χρεών τηλεφωνικά, χωρίς δηλαδή την υποχρέωση μετάβασης του οφειλέτη σε κατάστημα της επιχείρησης. Σύμφωνα με τις πληροφορίες από αρμόδια στελέχη της επιχείρησης, οι κλήσεις προς το τηλεφωνικό κέντρο 11770 τετραπλασιάστηκαν. Μόνο χθες έγιναν 993 τηλεφωνικές ρυθμίσεις, έναντι μόλις 280 (αιτήσεων για ρύθμιση) ανά ημέρα τον Σεπτέμβριο. Είναι ενδεικτικό ότι η ΔΕΗ ενίσχυσε το τηλεφωνικό κέντρο για να μειωθεί ο χρόνος αναμονής.

Υπενθυμίζεται ότι το νέο πρόγραμμα διακανονισμών που τέθηκε σε εφαρμογή την προηγούμενη εβδομάδα προβλέπει χαμηλότερη προκαταβολή και έως 24 δόσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Το ύψος της προκαταβολής και οι δόσεις κλιμακώνονται ανάλογα με το ύψος της οφειλής, ως εξής:

-Για χρέος έως 500 ευρώ, προκαταβολή 10 % και 5 μηνιαίες δόσεις.

-Από 500 ως 1000 ευρώ, προκαταβολή 10 % και 8 μηνιαίες δόσεις.

-Από 1000 ως 2000 ευρώ, προκαταβολή 15 % και 12 μηνιαίες δόσεις.

-Από 2000 ως 3000 ευρώ, προκαταβολή 20 % και 18 μηνιαίες δόσεις.

-Από 3000 ευρώ και πάνω υπάρχουν δύο εναλλακτικές: προκαταβολή 20 % και 18 μηνιαίες δόσεις ή προκαταβολή 30 % και 24 μηνιαίες δόσεις.

Η διαδικασία έγκρισης είναι αυτοματοποιημένη και θα γίνεται άμεσα στα καταστήματα της ΔΕΗ με την υποβολή της αίτησης. Ο πελάτης θα χρειάζεται να προσκομίσει μόνο τον τελευταίο λογαριασμό του, την αστυνομική του ταυτότητα και τον ΑΦΜ του, στοιχεία που πρέπει να διαθέτει και κατά την τηλεφωνική διαδικασία ρύθμισης.

Μετά την τηλεφωνική έγκριση της ρύθμισης, ο πελάτης λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο μήνυμα που αναφέρει τα εξής:

«Για να ενεργοποιηθεί ο διακανονισμός που συμφωνήθηκε, θα πρέπει η ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ (….) να πληρωθεί εντός μίας εργάσιμης ημέρας (έως ………). ΚΩΔ.ΗΛ.ΠΛΗΡ RF…………………………….».

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατήρηση της ρύθμισης είναι η εμπρόθεσμη εξόφληση των δόσεων και των νέων λογαριασμών που θα εκδοθούν στη συνέχεια.

Exit mobile version