Πτώματα σε φορτηγό: Ενώ η έρευνα συνεχίζεται προκειμένου να χαρτογραφηθεί η πορεία του «κοντέινερ του θανάτου», αίσθηση προκαλεί η εξήγηση του γιατί οι σπείρες δουλεμπόρων χρησιμοποιούν αυτού του είδους τα οχήματα.
Πτώματα σε φορτηγό: Αποτροπιασμό προκαλούν τα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας γύρω από τις συνθήκες θανάτου των 39 Κινέζων υπηκόων, που εντοπίστηκαν νεκροί μέσα σε φορτηγό – ψυγείο στο Έσεξ της Βρετανίας, την Τετάρτη. Σύμφωνα με το βρετανικό Guardian, οι 39 άνθρωποι – οκτώ γυναίκες και 31 άνδρες – ήταν ήδη παγιδευμένοι μέσα στο φορτηγό, όταν αυτό έφτανε στις βελγικές ακτές με προορισμό την Αγγλία. Οι βελγικές Αρχές ανέφεραν ότι τα θύματα ήταν στοιβαγμένα μέσα στο φορτηγό για τουλάχιστον δέκα ώρες, με θερμοκρασίες που έφταναν ως και τους -25 βαθμούς Κελσίου. Καθώς οι έρευνες εξακολουθούν να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη σε Ιρλανδία, Βέλγιο, Κίνα και Βρετανία, η βρετανική Αστυνομία συνεχίζει την ανάκριση του 25χρονου, Μο Ρόμπινσον, του οδηγού του φορτηγού.
Εν τω μεταξύ, η ιρλανδική εταιρεία μεταφορών, στην οποία ανήκει το φορτηγό, ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε πλήρη συνεργασία με τις αστυνομικές Αρχές, επιμένοντας πως δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον 25χρονο Ρόμπινσον. Παράλληλα, υπάρχουν αναφορές ότι οι αστυνομικοί επικεντρώνουν τις έρευνές τους σε τρεις υπόπτους, μέλη συμμορίας, που έχει έδρα στη Βόρεια Ιρλανδία, στην πόλη Άρμαγκ. Η αποκάλυψη ότι τα θύματα ήταν κινεζικής καταγωγής ενίσχυσε τις υποψίες των βρετανικών Αρχών πως η υπόθεση σχετίζεται με κύκλωμα σωματεμπορίας παρά με παράνομη διακίνηση μεταναστών ή προσφύγων.
Πτώματα σε φορτηγό: Ενδελεχής έρευνα
Ειδικοί αναλυτές στη Βρετανία εκτιμούν ότι η πλειονότητα των Κινέζων υπηκόων που μεταφέρονται παράνομα στη χώρα, βρίσκεται συχνά αντιμέτωπη με καταστάσεις χρέους απέναντι σε τέτοιου είδους συμμορίες. Τη στιγμή, ωστόσο, που οι αστυνομικοί διενεργούν έρευνες για δακτυλικά αποτυπώματα στο βιομηχανικό πάρκο του Γουότεργκλεϊντ, όπου βρέθηκαν το φορτηγό και οι σοροί των 39 ανθρώπων, ο Βέλγος ομοσπονδιακός ανακριτής ανακοίνωσε την έναρξη μιας ενδελεχούς έρευνας, γύρω από τις συνθήκες θανάτου των ατόμων αυτών. «Έχουμε πολλές ερωτήσεις κι όχι αρκετές απαντήσεις. Δεν γνωρίζουμε καν ποια διαδρομή ακολούθησε το φορτηγό στο Βέλγιο. Δεν γνωρίζουμε αρκετά για το χρόνο παραμονής του στη βελγική επικράτεια. Δεν ξέρουμε, επίσης, εάν έκανε κάπου στάση ή όχι. Επομένως έχουμε αρκετά ερωτήματα που αναζητούν απαντήσεις», δήλωσε ο ίδιος σε βελγικά ΜΜΕ.
Πτώματα σε φορτηγό: Αναστάτωση και στην Κίνα
Η είδηση ότι οι 39 σοροί που βρέθηκαν στο Έσεξ ανήκαν σε Κινέζους υπηκόους θορύβησε ιδιαίτερα το Πεκίνο. Ο Κινέζος πρέσβης στη Βρετανία, Λιου Ξιαομίνγκ, έγραψε στο twitter: «Η κινεζική πρεσβεία απέστειλε στο Έσεξ μια ομάδα με επικεφαλής τον σύμβουλο επί των θεμάτων της πρεσβείας. Η ομάδα συναντήθηκε με την τοπική αστυνομία, η οποία είπε ότι επαληθεύεται η ταυτότητα των 39 νεκρών». Το ζητούμενο αυτή τη στιγμή, πάντως, είναι υπό ποιες συνθήκες κατόρθωσε το φορτηγό να περάσει τους ελέγχους φορτίων στα αντίστοιχα τελωνεία τόσο στο λιμάνι του Ζεεμπρούγκε όσο και κατά την άφιξή του στο Ηνωμένο Βασίλειο. Όπως ανέφεραν ειδικοί στον Guardian, όλα τα φορτία στα λιμάνια της Ε.Ε. ελέγχονται εξονυχιστικά ως προς το περιεχόμενό τους και ως εκ τούτου εγείρονται ερωτήματα σχετικά με ενδεχόμενες ευθύνες αξιωματούχων και υπευθύνων στα αντίστοιχα λιμάνια και τελωνεία.
Πτώματα σε φορτηγό: Οι «Snake Heads»
Οι υποψίες των βρετανικών Αρχών στρέφονται πάντως στην κινέζικη μαφία των δουλεμπόρων «Snake Heads». «Αυτοί που πέθαναν έτρεφαν ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον σε μια καλή χώρα», ανέφερε πηγή στη Mirror. Αλλά το μόνο που βρήκαν ήταν ένας φρικτός θάνατος μέσα σ’ ένα παγωμένο ψυγείο-κοντέινερ. Οι συμμορίες των Κινέζων δουλεμπόρων που ιδρύθηκαν στην ανατολική επαρχία Φουτζιάν της Κίνας αναλαμβάνουν τη διακίνηση «σκλάβων» μεταναστών και ιερόδουλων από την Ασία στη Δύση κερδίζοντας εκατομμύρια δολάρια. Τα κέρδη τους εκτοξεύθηκαν τα τελευταία χρόνια καθώς εκμεταλλεύονται την απελπισία Κινέζων χωρικών που είναι πρόθυμοι να ρισκάρουν τις ζωές τους για να γλιτώσουν από τη φτώχεια.
Επιθεωρητές της αστυνομίας λένε σε βρετανικά ΜΜΕ ότι οικογένειες Κινέζων μεταναστών που ονειρεύονται μια καλύτερη ζωή στη Δύση πληρώνουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια για το ταξίδι των παιδιών και άλλων συγγενικών τους προσώπων μέχρι τη Βρετανία, καθώς οι συμμορίες των δουλεμπόρων τους υπόσχονται ότι θα βρουν δουλειές ως σερβιτόροι ή υπάλληλοι γραφείου. Ωστόσο, χιλιάδες γυναίκες που πέφτουν στα νύχια των Snake Heads καταλήγουν σε οίκους ανοχής, ινστιτούτα μασάζ και υπόγεια εργαστήρια επεξεργασίας ινδικής κάνναβης με τις οικογένειές τους στην Κίνα να αγνοούν την τραγική τους μοίρα και να συνεχίζουν επί χρόνια να πληρώνουν τις συμμορίες για τα έξοδα του ταξιδιού.
Ποια είναι η κινέζικη συμμορία δουλεμπόρων Snake Head
Η κινέζικη συμμορία Snake Head χρησιμοποιεί κλεμμένα ή πλαστά διαβατήρια και ψεύτικες βίζες, ενώ δωροδοκεί και τα κατάλληλα πρόσωπα για τη διακίνηση από χώρα σε χώρα των «σκλάβων» μεταναστών, χωρίς να ενδιαφέρεται στο ελάχιστο για την ασφάλειά τους. Στο παρελθόν μέλη της έχουν εμπλακεί και σ’ άλλες τραγωδίες. Τον Ιούνιο του 2000 εντοπίστηκαν τα πτώματα 54 ανδρών και τεσσάρων γυναικών σε ένα ψυγείο κοντέινερ στο Ντόβερ, κρυμμένα πίσω από κούτες με ντομάτες και ψεύτικα ξύλινα πάνελ. Τα θύματα είχαν επιβιβαστεί σε σφραγισμένο φορτηγό στην Ολλανδία και βρήκαν φρικτό θάνατο από ασφυξία. Η έρευνα έδειξε ότι μέσα στην αγωνία τους χτυπούσαν με τα παπούτσια τους τα τοιχώματα του φορτηγού καθώς τέλειωνε ο αέρας.
Το εύρος της δράσης της συμμορίας Snake Head αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά με τη σύλληψη το 2000 της διαβόητης «μητέρας όλων των Snake Heads», της αποκαλούμενης «αδελφής Πινγκ» στο Χονγκ Κονγκ. Η Πινγκ, που άφησε την τελευταία της πνοή σε αμερικανική φυλακή πριν από πέντε χρόνια, πιστεύεται ότι ενεπλάκη στη διακίνηση άνω των 200.000 μεταναστών στην ΕΕ και συνδέθηκε με τους θανάτους των 58 Κινέζων στο φορτηγό-ψυγείο το 2000. Ήδη από την εποχή εκείνη οι βρετανικές Αρχές είχαν προειδοποιήσει ότι το δουλεμπόριο ήταν ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς δράσης του υποκόσμου, ένας τομέας που ενισχύθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια με την αυξανόμενη ζήτηση και τα τεράστια κέρδη για τις συμμορίες διακινητών, όπως απέδειξε και η τελευταία τραγωδία στο Έσεξ.