Μητσοτάκης Καρδίτσα: Ο Πρωθυπουργός συζήτησε με το διδακτικό προσωπικό του τμήματος και άκουσε τους προβληματισμούς των σπουδαστών.
Μητσοτάκης Καρδίτσα: Μια… αποκάλυψη έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο Τμήμα Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού στην Καρδίτσα. Στη συζήτηση με την υπουργό Παιδείας, τον υπ. Δικαιοσύνης και τον Πρύτανη, είπε ότι… παρακολουθεί τις αναρτήσεις των υπουργών του, ο ίδιος προσωπικά. Η Νίκη Κεραμέως κάνοντας μια μικρή εισαγωγή υπενθύμισε ότι την προηγούμενη εβδομάδα είχε κάνει μια ανάρτηση στα social media για το συγκεκριμένο τμήμα και το ΤΕΦΑΑ Τρικάλων, λέγοντας ότι η χώρα μας μπορεί να είναι υπερήφανη. Όπως περιέγραψε συνομιλώντας με τον πρωθυπουργό εκείνος της είπε: «Την επόμενη εβδομάδα είμαι εκεί, μπορώ να πάω να το δω;».
Παίρνοντας τον λόγο ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε την… αποκάλυψη: «Είδα την ανάρτηση της Νίκης, βλέπετε παρακολουθώ εγώ ο ίδιος τους υπουργούς μου, και εξέφρασα την επιθυμία να ας επισκεφθώ». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε το Τμήμα Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού στην Καρδίτσα ως ένα τμήμα που θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης για διεθνείς φοιτητές και ταυτόχρονα κυψέλη γνώσης και καινοτομίας στην καρδιά της Θεσσαλίας. Πρόκειται για ένα τμήμα που προσφέρει υψηλού επιπέδου τεχνολογική εκπαίδευση με ταυτόχρονη πολύ υψηλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας ενώ συνδυάζει πολύ καλές εγκαταστάσεις και υλικοτεχνική υποδομή.
Σας προτρέπω να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες. 2 ελληνικά πανεπιστ. τμήματα, Τρίκαλα ΤΕΦΑΑ και Καρδίτσα Τμήμα Δασολογίας και Επιστημών Ξύλου. Επέλεξα να τις δημοσιοποιήσω για να υπογραμμίσω πως και στον τομέα του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος η χώρα μας μπορεί να είναι υπερήφανη. pic.twitter.com/uP1PWmaS0r
— Niki Kerameus (@nkerameus) December 15, 2019
Συζήτηση Μητσοτάκη με το προσωπικό
Στόχος του προγράμματος σπουδών αποτελεί η παροχή καθετοποιημένης γνώσης από την αειφορική διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος έως την αξιοποίηση των κύριων προϊόντων του, με έμφαση στο ξύλο και τις χρήσεις του και φυσικά στο σχεδιασμό προϊόντων.Τα τρία εργαστήρια που διαθέτει (Τεχνικού Σχεδίου, Σχεδιασμού Επίπλου με Η/Υ και Βιομηχανικού Σχεδιασμού), περιλαμβάνουν σύγχρονα εργαλεία, όπως προγραμματισμένο ρομποτικό βραχίονα για ποιοτικό έλεγχο προϊόντων, 3D printer και 3D scanner.
Ο πρωθυπουργός συζήτησε με το διδακτικό προσωπικό του τμήματος και άκουσε τους προβληματισμούς των σπουδαστών. Ξεναγήθηκε στα εργαστήρια και στο χώρο του Πανεπιστημίου που εκτίθενται πρωτοποριακές κατασκευές και έπιπλα – δημιουργίες των φοιτητών.
Μητσοτάκης: Αδιαπραγμάτευτο το ενδιαφέρον μου για την δημόσια Παιδεία
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως “το ενδιαφέρον το δικό μου, της υπουργού, ολόκληρης της κυβέρνησης για την δημόσια Παιδεία είναι δεδομένο και αδιαπραγμάτευτο. Ως μια δημόσια Παιδεία η οποία πρέπει να αλλάξει και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των καιρών. Και κυρίως να συνδεθεί πρακτικά με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει στους φοιτητές γνώσεις και δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν στη συνέχεια -όταν με το καλό ολοκληρώσουν τις σπουδές τους- να μπορούν να προσβλέπουν σε μια γόνιμη και επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία”.
Είπε πως το τμήμα αυτό προέκυψε μέσα από μια συγχώνευση -που πέρασε μέσα από διάφορες περιπέτειες- και σημείωσε πως “”καθηγητές με μεράκι, φοιτητές με μεράκι και μια πολύ καλή στήριξη από την ηγεσία του πανεπιστημίου, συνθέτουν την πρώτη ύλη πάνω στην οποία μπορούμε να χτίσουμε κάτι πολύ όμορφο, κάτι πολύ ουσιαστικό”. Πρόσθεσε ότι “υπάρχει πολύ μεγάλος βαθμός απορρόφησης των αποφοίτων από την αγορά εργασίας γιατί καλύπτετε μια πραγματική ανάγκη”.
Ανέφερε πως η γενικότερη λογική είναι να εκχωρήσει ουσιαστικά την αξιολόγηση των πανεπιστημίων, των τμημάτων σε μια ανεξάρτητη αρχή που θα αποτελεί την μετεξέλιξη της σημερινής ΑΔΥΠ, αυτό ακριβώς το οποίο θα κάνει τελικά και την ίδια τη διαφορά και θα μπορέσει να επιτρέψει στα τμήματα εκείνα τα οποία θα έχουν πραγματική δυναμική, να αναπτυχθούν περισσότερο, να διεκδικήσουν περισσότερους πόρους, να κάνουν περισσότερες επενδύσεις, να συνεργαστούν ακόμα πιο αποτελεσματικά με την ίδια την αγορά”.
Μητσοτάκης: Γόνιμη άμιλλα μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στην Παιδεία
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, σε τομείς όπου έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα. Η δική μας άποψη ήταν πάντα ότι αυτό μπορούσε να γίνει μέσα από μια γόνιμη άμιλλα μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα -αλλά το δεύτερο κομμάτι το αφήνουμε στην άκρη καθώς δεν αναθεωρήθηκε το ‘Αρθρο 16- επιμένουμε πάρα πολύ στη δυνατότητα του δημόσιου πανεπιστημίου να μπορεί να προσελκύει φοιτητές από το εξωτερικό οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα και οι οποίοι θα μπορούν να παίρνουν εκπαίδευση αντίστοιχη της εκπαίδευσης που τα παιδιά αυτά που θα έρθουν από το εξωτερικό θα κάνουν.
Και δεν αναφέρομαι μόνο σε προγράμματα από το ΕΚΠΑ σε τομείς όπου η χώρα θα έπρεπε να πρωταγωνιστεί παγκόσμια -όπως η φιλοσοφία, η ιστορία, οι κλασικές σπουδές- αλλά γιατί όχι στην Καρδίτσα, γιατί όχι σε ένα τμήμα το οποίο έχει υποδομές, ανθρώπους και στήριξη από το ίδιο το πανεπιστήμιο και από την πολιτεία”.
Η σπόντα Μητσοτάκη στον Τσίπρα: Αυτοί που δεν ενδιαφέρονται για γραβάτες μπορούν να φορούν παπιγιόν
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατέληξε λέγοντας πως είδε παπιγιόν από ξύλο και συμπλήρωσε πως “ίσως γι’ αυτούς που δεν ενδιαφέρονται για γραβάτες, να μπορούν να φοράνε παπιγιόν». Στη συζήτηση συμμετείχαν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Κωνσταντίνος Τσιάρας, βουλευτές, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ζήσης Μαμούρης και το διδακτικό προσωπικό του Τμήματος.