Καμερούν πλοίο: Έως τώρα σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες δεν έχει υπάρξει επικοινωνία από πλευράς των πειρατών.
Καμερούν πλοίο: Άγνωστη παραμένει η τύχη των ναυτικών που απήχθησαν από πειρατές στο ελληνικό δεξαμενόπλοιο ‘HAPPY LADY”. Έως τώρα σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες δεν έχει υπάρξει επικοινωνία από πλευράς των πειρατών: Η συνήθης πρακτική πάντως, είναι η πρώτη επικοινωνία να καθυστερεί ώστε να εντείνεται η αγωνία και να είναι πιο εύκολο για τους κακοποιούς να κερδίσουν όσο γίνεται περισσότερα. Η ένοπλη ομάδα έκανε ρεσάλτο στο τάνκερ ενώ εκείνο βρισκόταν αγκυροβολημένο δύο ναυτικά μίλια από το λιμάνι ”LIMBOH” στο Καμερούν. Το Happy Lady επρόκειτο να παραδώσει φορτίο καυσίμων. Οι κακοποιοί απήγαγαν οκτώ από τα 28 μέλη του πληρώματος. Μεταξύ των απαχθέντων είναι πέντε Έλληνες υπήκοοι. Πρόκειται για τον 45χρονο πλοίαρχο του πλοίου, τον 26χρονο ανθυποπλοίαρχο, τον 38χρονο δεύτερο μηχανικό και δύο δόκιμους 20 και 21 ετών. Επίσης στα χέρια τους βρίσκονται δύο ναυτικοί από τις Φιλιππίνες και ένας από την Ουκρανία.
Στη διάρκεια της ένοπλης επίθεσης τραυματίστηκε ένας Έλληνας, ο οποίος έχει διακομισθεί σε τοπικό νοσοκομείο και η κατάστασή του δεν εμπνέει ανησυχία. Ο τραυματισμός του οφείλεται σε εξοστρακισμό σφαίρας.
Από την πρώτη στιγμή ενημερώθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος και έδωσε εντολή στις αρμόδιες Διευθύνσεις του υπουργείου Ναυτιλίας να παρακολουθούν στενά το θέμα σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και την διαχειρίστρια εταιρία. Παράλληλα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη για την ένοπλη επίθεση στο ελληνικό τάνκερ. Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για το συμβάν και ζήτησε από τον κ. Πλακιωτάκη να γίνουν από την πλευρά της ελληνικής πολιτείας, όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου αυτή η περιπέτεια να έχει αίσιο τέλος.
Επίθεση σε ελληνικό πλοίο: Το τρίτο μοντέλο πειρατείας
Το τάνκερ ανήκει στην εταιρεία East Med του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου και μετέφερε καύσιμα. Δεν επέβαιναν σ’ αυτό ένοπλοι φρουροί. Πλέον οι πειρατικές επιθέσεις έχουν μεταφερθεί στη δυτική Αφρική και πιο συγκεκριμένα στον Κόλπο της Γουινέας. Εκεί εφαρμόζεται το τρίτο μοντέλο πειρατείας. Η απαγωγή πληρωμάτων για λύτρα ή η κλοπή του φορτίου, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων. Όπως επισήμαναν στο «ΘΕΜΑ» έμπειροι καπετάνιοι, οι πειρατές καταλαμβάνουν τα πλοία, κυρίως δεξαμενόπλοια, και φέρνουν δίπλα τους άλλα μικρότερα στα οποία γίνεται η μεταφόρτωση είτε μέρους του φορτίου είτε όλου. Όταν απαγάγουν ναυτικούς τούς πάνε στη ζούγκλα έως ότου καταβληθούν τα λύτρα.
Επιθέσεις γίνονται πλέον όχι μόνο κοντά στις ακτές και σε πλοία που βρίσκονται στο αγκυροβόλιο, αλλά και σε απόσταση 100 μιλίων μακριά. Όσον αφορά στην καταβολή λύτρων, εφαρμόζεται μία, σε γενικές γραμμές, συγκεκριμένη πολιτική. Οι απαγωγείς κάποια στιγμή, είτε άμεσα είτε μετά από λίγες ημέρες, επικοινωνούν με τη ναυτιλιακή εταιρεία. Τότε μπαίνει στο παιχνίδι ο ενδιάμεσος, που συνήθως είναι δικηγορικά γραφεία από το Λονδίνο ή το Ντουμπάι, ενώ υπάρχουν φορές που εμπλέκονται ειδικοί ιδιώτες.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που υπάρχουν για την πειρατεία και αφορούν το 2018, παγκοσμίως σημειώθηκαν 201 επιθέσεις. Στις 56 από αυτές έγινε χρήση όπλων και 36 επιθέσεις υπό την απειλή μαχαιριών.
Η αλλαγή περιοχής όπου γίνονται οι επιθέσεις άλλαξε και οι αριθμοί αποτυπώνουν την πραγματικότητα. Στη Νιγηρία υπήρξαν 48 επιθέσεις στην Ινδονησία 36 ενώ στη Σομαλία μόλις δύο.Το κόστος μόνο από την πειρατεία στην Σομαλία έφθασε τα 6,6 δισεκατομμύρια δολάρια.