Αλλαγές ΚΟΚ 2020: Ένα νέο, πιο αυστηροποιημένο σχέδιο για την οδική συμπεριφορά των πολιτών, προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής. Όπως εξήγησε ο ίδιος, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την οδική ασφάλεια για το οποίο έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας του. Το συγκεκριμένο σχέδιο θα συνοδευτεί κι από νομοθετική ρύθμιση με στόχο την δημιουργία ενός πλαισίου εξακρίβωσης των αιτιών και καταλογισμού τυχόν ευθυνών σε περιπτώσεις σοβαρής διατάραξης ή και διακοπής της κυκλοφορίας στα εθνικά οδικά δίκτυα της χώρας.
Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής ανέφερε μάλιστα πως η αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ αποτελεί δέσμευση του Πρωθυπουργού γιατί όπως σημείωσε «είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο». Παράλληλα υπογράμμισε πως απαιτείται αλλαγή της κυκλοφοριακής συνείδησης των Ελλήνων πολιτών κάτι το οποίο όπως είπε δεν είναι εύκολο και θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα αυστηρό και διαρκές πλαίσιο επιτήρησης της εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου.
Κώστας Αχ. Καραμανλής: «Η μόνη χώρα που δεν χρησιμοποιεί χιονολάστιχα»
Σημείωσε πως «είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στα Βαλκάνια που τους χειμερινούς μήνες χρησιμοποιούμε αντιολισθητικές αλυσίδες και όχι χιονολάστιχα» επισημαίνοντας ότι η χρήση αλυσίδων δημιουργεί πολλά προβλήματα. Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Α’ Αθηνών, κας Φωτεινής Πιπιλή για την αυστηροποίηση των ποινών στις παραβάσεις των οδηγών στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης τόνισε πως η σχετική νομοθεσία έχει ήδη αυστηροποιηθεί και πλέον οι παραβάτες τιμωρούνται με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για εξήντα (60) ημέρες.
Συμπλήρωσε δε πως βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τόσο για την επιπλέον αυστηροποίηση του ΚΟΚ, όσο και για την διασφάλιση της επιβολής των κυρώσεων, υπογραμμίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι μόνο η επιβολή προστίμων, αλλά κυρίως η εφαρμογή του νόμου και οι διαρκείς έλεγχοι.