Γιαβούζ Κύπρος: Συγκεκριμένα, η Τουρκία μετέτρεψε το αεροδρόμιο Τύμπου στα κατεχόμενα, σε προσωρινή ενδιάμεση βάση υποστήριξης του «Γιαβούζ» για τις τακτικές πτήσεις ελικοπτέρων από και προς το γεωτρύπανο.
Γιαβούζ Κύπρος: Σε βάση υποστήριξης της παράνομης δραστηριότητάς της στο οικόπεδο 8 της κυπριακής ΑΟΖ, μετατρέπει η Άγκυρα, αεροδρόμιο στα κατεχόμενα. Στην εξέλιξη αυτή οδήγησε η τεχνική αδυναμία της Τουρκίας να υποστηρίξει το γεωτρύπανο «Γιαβούζ» στην παράνομη δραστηριότητά του στο οικόπεδο 8, κυρίως λόγω της μεγάλης απόστασης από τη Σινίφκη. Συγκεκριμένα, η Τουρκία μετέτρεψε το αεροδρόμιο Τύμπου στα κατεχόμενα, σε προσωρινή ενδιάμεση βάση υποστήριξης του «Γιαβούζ» για τις τακτικές πτήσεις ελικοπτέρων από και προς το γεωτρύπανο.
Υπενθυμίζεται πως το Σάββατο σε μια ακόμα προκλητική κίνηση της Τουρκίας, το ΥΠΕΞ της χώρας ανακοίνωσε πως το γεωτρύπανο Γιαβούζ, μεταφέρθηκε, για πρώτη φορά, σε περιοχή της Νότιας ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας και συγκεκριμένα στο οικόπεδο 8, το οποίο βρίσκεται απέναντι από την Λεμεσό, σε απόσταση 100 ναυτικών μιλίων. Σύμφωνα με τον Φιλελεύθερο, η απόπειρα να πετάξει το ένα από τα δύο ελικόπτερα υποστήριξης από το αεροδρόμιο της Σινίφκης (που ήταν η βάση στις προηγούμενες πέντε παράνομες τουρκικές γεωτρήσεις) προφανώς εγκαταλείφθηκε, αφού η απόσταση μέχρι το σημείο που βρίσκεται το γεωτρύπανο στο τεμάχιο 8 είναι πέραν των 400 χιλιομέτρων.
Στις 10.30 το πρωί της Τρίτης, το ελικόπτερο που μετέφερε τεχνικούς για να ξεκινήσει η παράνομη γεώτρηση, ένα Agusta Westland (AW139) τουρκικού νηολογίου, άλλαξε πορεία και από τη Σινίφκη, αντί προς το «Γιαβούζ» κατευθύνθηκε και προσγειώθηκε στο παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου.
Αυστηρό “μήνυμα” ΗΠΑ στην Τουρκία-Το Γιαβούζ στην κυπριακή ΑΟΖ
Πρόκειται για ελικόπτερο της τουρκικής ιδιωτικής εταιρείας Redstar Aviation, ένα από τα δύο που πετούν τους τελευταίους μήνες προς τα γεωτρύπανα Πορθητής και Γιαβούζ.
Μία ώρα αργότερα, το ίδιο ελικόπτερο απογειώθηκε από την Τύμπου και πετώντας σε σχετικά χαμηλό ύψος (3.500 ποδών), κατευθύνθηκε προς την Αμμόχωστο και από εκεί περνώντας ανοικτά του Κάβο Γκρέκο κατευθύνθηκε νότια προς το «Γιαβούζ», διανύοντας συνολικά 260 χιλιόμετρα. Ακολούθως επέστρεψε και πάλι στο παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου.
Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που για την υποστήριξη των παράνομων τουρκικών γεωτρήσεων, χρησιμοποιείται έδαφος των κατεχομένων.
Όπως είναι γνωστό, η Τουρκία δημιούργησε βάση υποστήριξης στο λιμάνι της Σινίφκης, με εργοστάσιο λάσπης, αποθήκες των υλικών κ.τ.λ. όπως και για εξυπηρέτηση των γεωτρύπανων στο ίδιο αγκυροβόλιο. Το κοντινό αεροδρόμιο που βρίσκεται περίπου 60 χιλιόμετρα από τη λιμενική βάση, με ελικόπτερα της ίδιας εταιρείας, χρησιμοποιήθηκε και στις πέντε προηγούμενες παράνομες γεωτρήσεις.
Για τις δύο νότια της Καρπασίας η απόσταση ήταν μικρή και ευνοούσε τις πτήσεις υποστήριξης, ενώ για τις δύο γεωτρήσεις δυτικά της Πάφου και τη μία νότια του Πισσουρίου αξιοποιήθηκε και αεροπορική εγκατάσταση στην Αττάλεια. Η χρήση του αεροδρομίου Τύμπου, δείχνει ότι πρόκειται για έκτακτη λύση.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η μεγάλη απόσταση δημιουργεί και θέματα ασφάλειας, αφού ένα ελικόπτερο πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμο για λόγους ασφάλειας–μεταφοράς τραυματία, ασθενούς κ.τ.λ. όπως και για περίπτωση πυρκαγιάς ή ατυχήματος.