Πρόστιμο - Λιμενικό: Ο νόμος προβλέπει την αποζημίωση προς το ελληνικό δημόσιο και κυρώσεις από άσκοπες κινητοποιήσεις μέσων του Σώματος, σε επιχειρήσεις έρευνας λόγω υπαιτιότητας των πολιτών.
Πρόστιμο – Λιμενικό: Πρόστιμο θα επιβάλλεται σε όσους κινητοποιούν άσκοπα το Λιμενικό Σώμα, όταν δεν λαμβάνουν υπόψιν τους τις κακές καιρικές συνθήκες με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν στη θάλασσα. Το αρχηγείο του Λιμενικού ζητά την εφαρμογή του νόμου που ισχύει από το 2002 και δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ. Ο νόμος προβλέπει την αποζημίωση προς το ελληνικό δημόσιο και κυρώσεις από άσκοπες κινητοποιήσεις μέσων του Σώματος, σε επιχειρήσεις έρευνας λόγω υπαιτιότητας των πολιτών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Λιμενικού:
1.Ως γνωστόν το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.), ως πολιτειακός φορέας αρμόδιος για το συντονισμό της ναυτικής έρευνας και διάσωσης, ασκεί υπεύθυνα και επί καθημερινής βάσης τα καθήκοντά του, θέτοντας ως ύψιστη προτεραιότητα για τα στελέχη του τη διαφύλαξη του υπέρτατου θεμελιώδους αγαθού, αυτού της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
2.Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.) του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ενεργεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία, τις Διεθνείς Συμβάσεις και Εγχειρίδια και επιλαμβάνεται επί παντός περιστατικού που αφορά την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για το οποίο γίνεται κοινωνός, εντός της ελληνικής περιοχής ευθύνης για παροχή υπηρεσιών ναυτικής και αεροπορικής έρευνας και διάσωσης.
3.Με αφορμή την αύξηση των περιστατικών έρευνας και διάσωσης το τελευταίο χρονικό διάστημα, στα οποία εμπλέκονται άτομα που κάνουν χρήση ταχυπλόων σκαφών και λοιπών θαλασσίων μέσων αναψυχής υπό εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες και με σκοπό την διαφύλαξη της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα τόσο των ατόμων που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους όσο και των στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και λοιπών Ενόπλων Δυνάμεων που συμμετέχουν στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσής τους, σας γνωρίζουμε ότι με εγκύκλιο των αρμόδιων Διευθύνσεων του Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εντείνονται οι έλεγχοι αναφορικά με την τήρηση του άρθρου 33 του αριθμ. 20 Γενικού Κανονισμού Λιμένα ¨Ταχύπλοα (ταχυκίνητα) σκάφη και λοιπά θαλάσσια μέσα αναψυχής”, όπως ισχύει και σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης της εν λόγω διάταξης, θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
4.Συναφώς με το θέμα επισυνάπτονται:
α) Ο αριθμ. 20 Γενικός Κανονισμός Λιμένα Ταχύπλοα (ταχυκίνητα) σκάφη και λοιπά θαλάσσια μέσα αναψυχής, όπως ισχύει.
β) Η αριθμ. 1329.1/53/02/14-11-2002 Απόφαση Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας Έγκριση Κανονισμού Αρχηγού Λιμενικού Σώματος, που αφορά τους όρους διάθεσης των μέσων και το είδος των παρεχόμενων υπηρεσιών από το Λ.Σ. σε τρίτους”, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Πρόσφατο περιστατικό
Ενδεικτική είναι η περίπτωση χειριστή sub, ο οποίος παρά τις προειδοποιήσεις για την επέλαση του «Ηφαιστίωνα» και την ισχυρή κακοκαιρία πήγε να κάνει το αγαπημένο του άθλημα, με αποτέλεσμα να κινδυνέψει η ζωή του και να κινητοποιηθεί το Λιμεναρχείο Ραφήνας.
Τελικά κατάφερε μόνος του να βγει κοντά στα βράχια και οι λιμενικοί τον βοήθησαν να βγει στη στεριά, διακινδυνεύοντας και οι ίδιοι τη ζωή τους.
Εκτός αυτού, την ίδια ώρα, το Λιμενικό συντόνιζε μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση βλάβης σε φορτηγό πλοίο, το οποίο έπλεε ακυβέρνητο στα Κύθηρα, χωρίς τα ρυμουλκά να μπορούν να το σταματήσουν.
Μετά από αυτό, ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης εξέδωσε εγκύκλιο, στην οποία υπενθυμίζεται η καταβολή προστίμου για άσκοπη κινητοποίηση των αρχών.