Κλοπή αυτοκινήτων με λογισμικό: Με λογισμικό, που εντοπίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μέλη συμμορίας hi-tech έκλεβαν αυτοκίνητα, αφού κατάφερναν να αντιγράψουν τα κλειδιά των αυτοκινήτων πριν αφαιρέσουν τα οχήματα, όπως επίσης αντέγραφαν τον αριθμό πλαισίου από τα παρμπρίζ.
Του Πέτρου Καρσιώτη
Οι δράστες, επτά Έλληνες και ένας Μολδαβός, δεινοί τζογαδόροι, κατά την Αστυνομία, είχαν το πανάκριβο λογισμικό, εισαγωγής από άλλη χώρα, στην κατοχή τους και έβγαζαν τα αντικλείδια για αυτοκίνητα κυρίως FIAT και Hyundai,, Στη συνέχεια τα έκλεβαν, τα πουλούσαν η τα διέλυαν σε ανταλλακτικά και τα διοχέτευαν στη λεγόμενη μαύρη αγορά ανταλλακτικών. Από την έως τώρα έρευνα της Αστυνομίας, έχουν εξιχνιασθεί 39 περιπτώσεις κλοπών οχημάτων, ωστόσο οι αρμόδιοι αξιωματικοί θεωρούν ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σε ιλιγγιώδη ύψη.
Επεσήμαναν οι αστυνομικοί που παρουσίασαν την υπόθεση ότι ο εγκέφαλος του οργανωμένου κυκλώματος έχει συλληφθεί από το 1992 έως σήμερα, τουλάχιστον είκοσι φορές! Όπως ανάφερε για το θέμα ο εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ, αστυνομικός υποδιευθυντής Θεόδωρος Χρονόπουλος, τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης δραστηριοποιούνταν στην κλοπή οχημάτων, τα οποία διοχέτευαν αυτούσια ή σε ανταλλακτικά – εξαρτήματα, σε δίκτυο που είχαν συστήσει το οποίο επεκτείνονταν και εκτός Αττικής σε Πάτρα, Χαλκίδα, Καλαμάτα, Καστοριά, Βόλο και Ιωάννινα.
Πωλήσεις κλεμμένων με… παραγγελίες
Από τα 8 συλληφθέντα μέλη της οργάνωσης, ο αρχηγός της είχε αναπτύξει εγκληματικό δίκτυο που επέτρεπε την περαιτέρω διάθεση των κλεμμένων οχημάτων και εξαρτημάτων αυτών, ύστερα από συγκεκριμένες παραγγελίες των υπολοίπων μελών του εγκληματικού δικτύου, που δραστηριοποιούνταν στην εμπορία οχημάτων και ανταλλακτικών και επέλεγαν συγκεκριμένου τύπου αυτοκίνητα, ανάλογα με την “αγοραστική ζήτηση”.
Ο αρχηγός εντόπιζε τα οχήματα
Ο αρχηγός κινούνταν κυρίως σε περιοχές των νοτίων και βορείων προαστίων, όπου εντόπιζε τα προς αφαίρεση – κατά παραγγελία – οχήματα και σημείωνε τον αριθμό πλαισίου τους, τον οποίο προωθούσε σε άλλο μέλος της οργάνωσης, το οποίο ήταν επιφορτισμένο με την κατασκευή του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού για την αφαίρεση του οχήματος.
Κατασκεύαζε κλειδί
“Το συγκεκριμένο μέλος”, πρόσθεσε ο αξιωματικός, “κατασκεύαζε κλειδί, κάρτα οχήματος ή οποιοδήποτε άλλο «εργαλείο» απαιτούνταν, για την αφαίρεση της συγκεκριμένης μάρκας και μοντέλου οχήματος. Στη συνέχεια μέλη της οργάνωσης αφαιρούσαν το όχημα και το στάθμευαν σε ασφαλές σημείο, σε περιοχές των δυτικών προαστίων, όπως Χαϊδάρι και Αιγάλεω, με ελάχιστη κίνηση οχημάτων, όπου ήταν δυσκολότερος ο εντοπισμός του.
Ακολούθως το όχημα μεταφέρονταν είτε σε συνεργείο – διαλυτήριο αυτοκινήτων στο Αιγάλεω, προκειμένου να αποσυναρμολογηθεί και να διατεθούν τα μέρη του ως ανταλλακτικά, είτε αυτούσιο μεταφέρονταν σε αυτόν που είχε «παραγγείλει» την κλοπή του.
Τα ανταλλακτικά, τα οποία «περίσσευαν» από την αποσυναρμολόγηση των οχημάτων, μεταφέρονταν σε αποθήκη εντός περιφραγμένου οικοπέδου με ψηλή μεταλλική περίφραξη στον Ασπρόπυργο, προκειμένου στη συνέχεια να διατεθούν για πώληση σε έτερους – μεμονωμένους αγοραστές”.
Στον… τζόγο τα κέρδη
Τα μέλη της οργάνωσης δεν εργάζονταν και με τα κέρδη που απέφερε η εγκληματική τους δραστηριότητα, κάλυπταν τα έξοδα διαβίωσης τους και έπαιζαν τυχερά παίγνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σύζυγος του αρχηγού της οργάνωσης, η οποία σε διάστημα μόνο μίας εβδομάδας, έχασε «τζογάροντας», το χρηματικό ποσό των 10.000 ευρώ.
Το “έπιπλο” ή “βάλ’το για ύπνο”
Για τις μεταξύ τους επικοινωνίες, είχαν ενεργοποιήσει τηλεφωνικές συνδέσεις σε στοιχεία άγνωστων αλλοδαπών, ενώ κατά τις συνομιλίες τους χρησιμοποιούσαν κωδικοποιημένες λέξεις και φράσεις, όπως «έπιπλο» που παρέπεμπε στα κλεμμένα οχήματα και η φράση «βάλτο για ύπνο» που παρέπεμπε στον χρόνο αφαίρεσης του οχήματος.
Με ΚΤΕΛ
Επιπλέον, λάμβαναν ιδιαίτερα μέτρα κατά τη διακίνηση των χρηματικών ποσών των αγοραπωλησιών, οι οποίες γίνονταν αποκλειστικά και μόνο με μετρητά και σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις, ενώ όταν επρόκειτο για αποστολές και παραλαβές χρημάτων από και προς την επαρχία, τα έστελναν σε φακέλους με μεταφορικές εταιρείες ή με υπεραστικά λεωφορεία του ΚΤΕΛ.
Κατά τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν διαγνωστικά εγκεφάλων αυτοκινήτου, ηλεκτρονικά τσιπάκια και διαρρηκτικά εργαλεία, συσκευή προγραμματισμού κλειδιών, συγκεκριμένης μάρκας οχημάτων, ψηφιακοί δίσκοι, με προγράμματα αντιγραφής κλειδιών οχημάτων, κλεμμένα εξαρτήματα και ανταλλακτικά οχημάτων, μεταλλικοί ράβδοι, αποτύπωσης αριθμών πλαισίου (πόντες), εγκέφαλοι αυτοκινήτων, με ενδείξεις και σειριακούς αριθμούς.
Κινητήρες και μετρητά
Επίσης, βρέθηκαν 74 κινητήρες οχημάτων, από τους οποίους οι 46 φέρουν ενδείξεις, 18 φέρουν αλλοιωμένες ενδείξεις και 10 άνευ ενδείξεων, 3 αυτοκίνητα, από τα οποία το ένα με σβησμένο αριθμό πλαισίου και δύο μη λειτουργικά, πινακίδες κυκλοφορίας και έγγραφα οχημάτων, το χρηματικό ποσό των 16.125 ευρώ, πλήθος εξαργυρωμένων δελτίων τυχερών παιγνίων, συνολικής αξίας 65.266,65 ευρώ (πληρωτέο ποσό) με ημερομηνίες κατά τα έτη 2016-2020, πιστόλι, με δύο γεμιστήρες με 40 φυσίγγια και μακρύκαννο πυροβόλο όπλο, καθώς και πλήθος φυσιγγίων.
Ακόμη βρέθηκαν 5 κλεμμένα αυτοκίνητα, από τα οποία τα τρία είχαν ήδη αποσυναρμολογηθεί. Από τη μέχρι στιγμής έρευνα, έχουν εξιχνιασθεί 39 κλοπές Ι.Χ. οχημάτων, ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι οι συλληφθέντες έχουν διαπράξει και άλλες κλοπές και για το λόγο αυτό οι έρευνες συνεχίζονται, για την πλήρη εξακρίβωση του εύρους της εγκληματικής τους δραστηριότητας.
300.000 ευρώ το όφελος
Το οικονομικό όφελος από τη μέχρι τώρα διαπιστωμένη δράση τους ανέρχεται στο ποσό των 300.000 ευρώ περίπου, το οποίο όμως δεν αντικατοπτρίζει το πραγματικό κέρδος που έχουν εισπράξει, που ξεπερνά κατά πολύ το προαναφερόμενο ποσό, αν συνεκτιμηθεί η διάρκεια της δράσης τους, σε συνδυασμό με την τιμή πώλησης μεμονωμένων ανταλλακτικών οχημάτων.