Κορονοϊός: Η Παναγία στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ» στέλνει το μήνυμά της

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Κορονοϊός: Η Παναγία στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ» στέλνει το μήνυμά της

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Κορονοϊός: Η πρωταγωνίστρια στην εμβληματική σειρά του Φράνκο Τζεφιρέλι θα κλείσει μεθαύριο Μ. Παρασκευή 17 Απριλίου τα 70 της χρόνια.

16.04.2020 | 22:55

Κορονοϊός: Η Ολίβια Χάσει που έχει αποτυπωθεί στη μνήμη όλων μας με την ερμηνεία της ως Παρθένος Μαρία στη βραβευμένη σειρά του Φράνκο Τζεφιρέλι «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» θέλησε να εμψυχώσει μέσω instagram και να πει το δικό της ευχαριστώ στις νοσοκόμες και τους εργαζόμενους στην περίθαλψη που δίνουν το δικό τους σκληρό αγώνα στη μάχη εναντίον του κορωνοϊού.

Η Αργεντίνα ηθοποιός αναδημοσίευσε ένα βίντεο από τις nursesofinstagram όπου φαίνονται Αμερικανίδες νοσοκόμες να βγαίνουν ενθουσιασμένες μετά τη βάρδια τους στη ΜΕΘ.

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Όλα όσα δεν γνωρίζετε για την πιο εμβληματική ταινία για τα πάθη του Χριστού

Πρόκειται για ένα εμβληματικό ολοκληρωμένο έργο, που υπο­γράφει ο εξαιρετικός Φράνκο Τζεφιρέλι. Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, που κατάφερε να αποδώσει με σεβασμό τα πάθη του Κυρίου, αναπαριστώντας τα γεγονότα με πίστη στις Γραφές, έκα­νε τις εξής πολύ σωστές επιλογές:

Τα γυρίσματα που έγιναν στο Μαρόκο και την Τυνησία ήταν εντελώς ρεαλιστικά και διήρκεσαν τέσσερα χρόνια.

Το καστ που διάλεξε έμεινε στην ιστορία της κινηματογραφικής γραφής, με κορυφαίο τον σχεδόν μεταφυσικό Ρόμπερτ Πάουελ, που ταυτίστηκε απόλυτα με τον Ιησού Χριστό στα μάτια και στη σκέψη του κοινού.

Έτσι, η μίνι σειρά είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια μια από τις αγαπημένες συνήθειες των τηλεθεατών.

Ο συγκλονιστικός Ρόμπερτ Πάουελ

Η τρομερή ταύτισή του με τον Ιησού Χριστό είχε πολλές συνέπειες στην πορεία του ηθοποιού. Φαίνεται ότι συνδέθηκε τόσο πολύ με το ρόλο στη συνείδηση του κόσμου αλλά και όλων των δημιουργών, που δυσκολεύτηκε πολύ μετά τη σειρά.

Ο ίδιος έχει δηλώσει πως εκτός από το ότι ήταν ο κορυφαίος ρόλος που έπαιξε ποτέ, αυτή η ερμηνεία του τον έφερε κοντά στον Θεό. Δεν μπόρεσε ποτέ ξανά να ερμηνεύσει κάτι καλύτερα, γεγονός που αποδείχθηκε στην πορεία. Όλοι οι μετέπειτα ρόλοι του πέρασαν απαρατήρητοι.

Έτσι, σταδιακά ο Πάουελ αποσύρθηκε από την υποκριτική.

Ο ίδιος σε συνεντεύξεις του έχει πει:

«Όταν κλήθηκα να υποδυθώ τον Ιησού, ήμουν 31 ετών και ομολογώ ότι μέχρι τότε δεν είχα κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη θρησκεία και καμία απολύτως γνώμη για τον Χριστό. Τώρα, ύστερα από 9 μήνες γυρισμά­των σε επιβλητικά τοπία του Μαρόκου και της Τυνησίας, μπορώ να πω ότι πραγματικά πι­στεύω στον Ιησού, ακόμη και αν δεν πηγαίνω τακτικά στην εκκλησία».

Τι είχε δηλώσει για τη συμμετοχή του ο Ιωσήφ, Γιώργος Βογιατζής

«Όταν ετοιμάστηκε, είδα τον Χριστό μπροστά μου»! Η φράση ανήκει στον Γιώργο Βογιατζή που συμμετείχε στο καστ ενσαρκώνοντας τον Ιωσήφ.

Ο σπουδαίος Έλληνας ηθοποιός θυμάται τη δική του συνεργασία: «Όταν γνωρίστηκα με τον Φράνκο Τζεφιρέλι, μου πρότεινε να κάνω κάποια δοκιμαστικά επειδή ήμουν νέος. Εκείνη την εποχή, προσπαθούσα πάρα πολύ να κάνω πράγματα για την καριέρα μου και ήθελα να πάρω τη δουλειά. Έτσι, λόγω της ηλικίας μου, με έβαλαν να κάνω τρία δοκιμαστικά. Ήθελαν να βεβαιωθούν ότι μπορώ να τα καταφέρω. Και το απέδειξα».

Η σειρά βήμα-βήμα

Ήταν Χριστούγεννα του 1973, όταν ο Τζεφιρέλι αποφάσισε τη μεταφορά της ζωής του Ιησού του Ναζωραίου για την κρατική ιταλική τηλεόραση, τη RAI. Όλα εξελίσσο­νταν «σαν να είχαν ούριο άνεμο στα πανιά», όπως δήλωσε σε συνέντευξή του το 2007 ο σκηνοθέτης. Το κόστος ήταν όμως υπέρογκο, 16-18 εκατ. δολάρια, αστρονομικό για τηλε­οπτικό προϊόν.

Ποτέ άλλοτε δεν είχαν επενδυθεί τέτοια ποσά στην αναβίωση της Μέσης Ανατολής του 1ου αιώνα, ούτε είχε ξαναγίνει τόσο μεγάλη ιστορική έρευνα για τηλεοπτική παραγωγή, για την οποία επιστρατεύτηκαν μελετητές της Βίβλου, ιστορικοί και ακαδη­μαϊκοί. Στη σειρά συνεργάστηκαν από το Βα­τικανό και τη Ραβινική Σχολή του Λονδίνου μέχρι το Σχολείο Κορανίου του Μαρόκου. Το σενάριο υπογράφει ο Αντονι Μπέρτζες, ο αντισυμβατικός σεναριογράφος της ταινίας «Κουρδιστό πορτοκάλι». Το σάουντρακ ανέλαβε ο Μορίς Ζαρ, που είχε ήδη στο ενερ­γητικό του τα αντίστοιχα του «Λόρενς της Αραβίας» και του «Δρ Ζιβάγκο».

Το ξεχωριστό καστ

O σερ Λόρενς Ολίβιε ζήτησε να συμμετάσχει, λέγοντας στον Τζεφιρέλι: «Παραείμαι μεγάλος για ιππασία, άρα δεν μπορώ να είμαι ο Πιλάτος. Δεν είμαι αρκετά Εβραίος για Καϊάφας. Δώσε μου απλά αυτές τις δύο μικρές σκηνές του Νικόδημου»! Το διεθνές καστ είχε τον σερ Πίτερ Ουστίνοφ και τον Κρίστοφερ Πλάμερ, τον Άντονι Κουίν, τον Έρνεστ Μπόργκναίν και την Κλαούντια Καρντινάλε! Ο Τζεφιρέλι πρότεινε το ρόλο της Μαρίας της Μαγδαληνής στην Ελίζαμπεθ Τέιλορ, εκείνη όμως φοβήθηκε τα χρονοβόρα γυρίσματα και έτσι τον πήρε η Αν Μπάνκροφτ.

Στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ» παίρνουν μέρος επτά βραβευμένοι με Oscar ηθοποιοί, οι: Κρίστοφερ Πλάμερ (το πήρε μεταγενέστερα), Λόρενς Ολίβιε, Πίτερ Ουστίνοφ, Αν Μπάνκροφτ, Αντονι Κουίν, Ροντ Στάιγκερ και Έρνεστ Μπόργκναίν.

Μαζί τους άλλοι έξι υποψήφιοι για Oscar, οι: Τζέιμς Μέισον, Ίαν Χολμ, Ίαν Μπάνεν, Τζέιμς Ερλ Τζόουνς, Βαλεντίνο Κορτέζε και Ραλφ Ρίτσαρντσον. Ο Τζεφιρέλι ήθελε πολύ τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι για το ρόλο του Πιλάτου, αλλά δεν τα βρήκαν στο οικονομικό. Στο τέλος όμως δικαιώθηκε με την επιλογή του Ροντ Στάιγκερ, λέγοντας πως ήταν ένας «υπέροχος Πιλάτος».

Exit mobile version