Σποτάκι Λούλης: Η Πολιτική Προστασίας αποφάσισε να αποσύρει το σποτ με τον ηθοποιό Χρήστο Λούλη για τον συνωστισμό στις πλατείας, έπειτα από τις αντιδράσεις.
Σποτάκι Λούλης: Στην απόσυρση του ενός εκ των δύο σποτ στο πλαίσιο της καμπάνιας με τίτλο “Μένουμε ασφαλείς, βγαίνουμε νικητές”, για την αντιμετώπιση του κορονοϊου, μετά από τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε για σεξισμό προχώρησε η Πολιτική Προστασία. Ο λόγος για το σποτ με το Χρήστο Λούλη που δόθηκε το Σάββατο στη δημοσιότητα.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Πολιτικής Προστασίας:
“Δύο νέα σποτ άρχισαν να προβάλλονται στο πλαίσιο της καμπάνιας για την αντιμετώπιση του κορονοϊου. Το ένα από αυτά προκάλεσε κάποιες αντιδράσεις και κριτική για σεξισμό. Επειδή η κριτική αυτή, όσο και αν μας αδικεί σε σχέση με τις προθέσεις μας, δημιουργεί μια εντύπωση που δεν θέλουμε να υπάρχει ούτε ως υπόνοια, το αποσύρουμε. Ο στόχος της καμπάνιας μας ήταν και είναι να ευαισθητοποιήσει το σύνολο της κοινωνίας. Όταν ένα σποτ αντί να ενώσει μπορεί και να διχάζει προφανώς δεν υπηρετεί το σκοπό του. Η καμπάνια θα συνεχιστεί με το άλλο σποτ. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους δύο εξαιρετικούς ηθοποιούς, τον Χρήστο Λούλη και την Κατερίνα Λέχου για την ευγενική τους προσφορά”.
Οι αντιδράσεις που προηγήθηκαν
Νωρίτερα, έντονες αντιδράσεις είχε προκαλεί το συγκεκριμένο βίντεο στα κοινωνικά δίκυτα, με αιτιάσεις για σεξισμό και αναπαραγωγή στερεοτύπων. Ενδεικτικές του κλίματος δύο εκ των αντιδράσεων, της ΓΓ Ισότητας των Φύλων Φωτεινής Κούβελα και του διευθυντή της Διεθνούς Αμνηστείας Γαβριήλ Σακελλαρίδη.
Η δήλωση της πρώην Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων, Φωτεινής Κούβελα:
“Άλλη μία στερεοτυπική διαφήμιση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη μας προέκυψε σήμερα στις ειδήσεις, με τον Χ. Λούλη να αντιστέκεται και να συνετίζει, με το υφάκι του γκόμενου και σώφρονα άνδρα, τη δικιά του που είναι μια απερίσκεπτη χαζογκόμενα και η οποία συνήθως τον κάνει ότι θέλει, να τον πάει το βράδυ πλατεία.
Δε φτάνει που δώσανε τόσα εκατομμύρια για διαφημίσεις στα κανάλια υποτίθεται κοινωνικού μηνύματος, τώρα μας πετάνε και το σεξισμό στη μούρη με μια διαφήμιση δεκαετίας 50.
Με τη φόρα που έχουν πάρει και συνδυάζουν τον αυταρχισμό με το σεξισμό, μάλλον η επόμενη διαφήμιση θα έχει θέμα “όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος”.
Να παρέμβει το ΕΣΡ και να αποσυρθεί τώρα η διαφήμιση”.
Η δήλωση του διευθυντή της Διεθνούς Αμνηστείας Ελλάδας, Γαβριήλ Σακελλαρίδη:
“Η νέα διαφήμιση της Πολιτικής Προστασίας για τις πλατείες θυμίζει διασκευή του προπατορικού αμαρτήματος.
Η γυναίκα-γκόμενα (ωσάν άλλη Εύα), αφελής και ενδοτική στον όφι προσπαθεί να παρασύρει τον σταθερό και στοχοπροσηλωμένο άντρα (ο Αδάμ 2.0, σε πιο αποφασιστική version), προσφέροντας του το “μήλο” της εξόδου στην πλατεία.
Ο σύγχρονος Αδάμ όμως (έχοντας πάθει και έχοντας μάθει από τότε που έφαγε το μήλο) δεν την ξαναπατάει, κάνοντας plot twist στο διαφημιστικό, ξαποστέλνει τον όφι στο πυρ το εξότερον και συνετίζει την -ευάλωτη στον πειρασμό- γυνή.
Επειδή το μέσο γίνεται το μήνυμα σε τέτοιες διαφημίσεις, καλό είναι να μην θεωρείται λεπτομέρεια η καλλιέργεια αυτής της κουλτούρας.
Ναι, να προσέχουμε αυτές τις μέρες σε όλα και παντού, ανάμεσα στα οποία και στην αναπαραγωγή των στερεοτύπων”.