F1 - Αλλαγή σελίδας: Τι προβλέπεται σε τεχνικό και αθλητικό κανονισμό - Ποιες οι ευεργετικές διατάξεις στο νέο οικονομικό πλαίσιο - Ακυρώθηκε και η Ολλανδία λόγω COVID-19
F1 – Αλλαγή σελίδας: Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, το σώμα μαζί με το οποίο η FIA και οι ομάδες-ιδιοκτήτες της F1, λαμβάνουν αποφάσεις για το μέλλον του αθλήματος, ενέκριναν ομόφωνα στην πιο κρίσιμη τηλεδιάσκεψη των τελευταίων ετών, μια σειρά από κανονισμούς που θα κάνουν το άθλημα πιο δίκαιο. Και ελκυστικότερο τα επόμενα χρόνια. Αυτό το πακέτο προστίθεται στην αναβολή έναρξης ισχύος του νέου τεχνικού κανονισμού (τα αυτοκίνητα του μέλλοντος) έως το 2021. Ο προϋπολογισμός και η μείωσή του -145 εκατ. δολάρια έως το 2021, 140 εκατ. δολάρια έως το 2022 και 135 εκατ. δολάρια έως το 2023-2025- είναι μόνο μια αρχή. Και βασίζεται σε σεζόν 21 αγώνων. Αν κάτι αλλάξει σε αυτό τότε θα υπάρξουν ενδεχόμενες τροποποιήσεις.
Όσον αφορά στον τεχνικό κανονισμό, παγώνει η εισαγωγή μιας μεγάλης λίστας εξαρτημάτων που θα ήταν διαθέσιμα μεταξύ 2020 και 2021. Η λίστα περιλαμβάνει το πλαίσιο, το κιβώτιο ταχυτήτων, μια σειρά μηχανικών εξαρτημάτων κ.α. Όλα αυτά μεταφράζονταν σε πολλά χρήματα. Επιπλέον, ένα σύστημα ενδείξεων έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει έναν πολύ περιορισμένο αριθμό τροποποιήσεων. Μέχρι το 2020 θα υπάρχουν περιορισμοί στις αναβαθμίσεις των Μονάδων Ισχύος, Μέχρι το 2021 δεν θα γίνουν αλλαγές στα σχέδια του πλαισίου. Και επιπλέον θα προχωρήσει σχέδιο απλοποίησης της τεχνολογίας ελαστικών. Έως το 2021 προβλέπεται αύξηση στα 749 κιλά κατ’ ελάχιστο ανά μονοθέσιο. Και μολονότι δεν υπάρχει ρητή αναφορά, η πρόθεση είναι η ανάπτυξη των κινητήρων να σταματήσει σιγά σιγά. Ακόμα και να παγώσει εντελώς από το 2023!
F1 – Αλλαγή σελίδας: Ο αθλητικός κανονισμός
Από το 2020 επιτρέπεται η δοκιμή δύο ελαστικών κατά τη διάρκεια των ανεπίσημων δοκιμαστικών. Σε περίπτωση που είναι απαραίτητο θα υιοθετηθεί μια νέα προδιαγραφή ελαστικών και θα επιτραπεί ελεύθερη χρήση ελαστικών για βρεμένο δρόμο. Σε αγώνες που είναι κλειστοί για το κοινό, θα επιτρέπονται στις ομάδες το πολύ 80 άτομα (60 εξ αυτών, για λειτουργικές ανάγκες).
Επίσης, η μείωση των αεροδυναμικών δοκιμών (ATR) και η εισαγωγή περιορισμών δοκιμής των Μονάδων Ισχύος για λόγους κόστους. Έως το 2021 θα εισαχθεί μια περαιτέρω μείωση των αεροδυναμικών δοκιμών και θα θεσμοθετηθεί μία απευθείας σύνδεση μεταξύ της θέσης στη βαθμολογία πρωταθλήματος και των περιορισμών ATR που θα ισχύουν! Η συσχέτιση, μάλιστα, ATR-βαθμολογίας, θα είναι “γραμμική” από την 1η ως την 10η θέση. Εκτιμάται, σε αδρές αράδες, πως ο πρωταθλητής 2020 θα είναι σε θέση να πραγματοποιήσει το 90% της αεροδυναμικής ανάπτυξης (δεν έχει καθοριστεί το μέγεθός της), ενώ ο 10ος της βαθμολογίας θα πάρει δικαίωμα ανάπτυξης 112,5%.
F1 – Αλλαγή σελίδας: Ο οικονομικός κανονισμός
Ταυτόχρονα με τις κανονιστικές αλλαγές, η FIA με το νέο οικονομικό πλαίσιο ορίζει τις τιμές των Μεταβιβάσιμων Εξαρτημάτων (TRC). Κίνηση κρισιμότατη, αν αναλογιστεί κανείς τους περιορισμούς κοστολογίου. Επαναβεβαιώθηκε ότι το κόνσεπτ των υποθετικών αξιών καταφέρνει κάτι σημαντικό. Επιτρέπει σε μικρότερες ομάδες να μπορούν να αποφύγουν την ανάγκη δημιουργίας και διατήρησης τμημάτων με ικανότητα σχεδιασμού, ανάπτυξης και κατασκευής εξαρτημάτων που έχουν οριστεί ως TRC (Μεταβιβάσιμα Εξαρτήματα). Αποτρέπει έτσι το “flipping over”. (μια μικρή ομάδα να παρέχει υπηρεσίες σε μια μεγάλη για να παρακάμπτονται οι περιορισμοί του ορίου κόστους). Επιτρέπεται έτσι, οι μικρές ομάδες να κάνουν πραγματική εξοικονόμηση κόστους!
Και ως είδηση της τελευταίας στιγμής, από το καλεντάρι βγήκε λόγω πανδημίας μόλις σήμερα και η Ολλανδία, η οποία επέστρεφε μετά από δεκαετίες στο πρόγραμμα! Νέο κενό, δηλαδή, για να γεμίσουν στο ανανεωμένο καλεντάρι που πρέπει να συνθέσουν οι επιτελείς της F1.