Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα - πίνακας: Η μεγάλη διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι ότι σχεδιάζεται να μην υπάρχει καμία προσαύξηση (ή να υπάρχει μικρότερη προσαύξηση) για όσους κάνουν χρήση.
Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα – πίνακας: Μια ακόμη παροχή τόσο σε ιδιώτες όσο και ιδιοκτήτες εταιρειών ενοικίασης οχημάτων που ετοιμάζονται για μια πολύ δύσκολη και σύντομη τουριστική σεζόν ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών. Η δυνατότητα πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα αναμένεται να δοθεί και φέτος με τροπολογία που θα κατατεθεί στη Βουλή. Η μεγάλη διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι ότι σχεδιάζεται να μην υπάρχει καμία προσαύξηση (ή να υπάρχει μικρότερη προσαύξηση) για όσους κάνουν χρήση. Αυτό σημαίνει “έκπτωση” 25% για όποιον πάρει πίσω τις πινακίδες του με στόχο να τις κρατήσει για έξι μήνες δηλαδή από τον Ιούλιο μέχρι και το τέλος του χρόνου.
Μέχρι και πέρυσι, η τροπολογία που έδινε τη δυνατότητα σε ιδιοκτήτες οχημάτων να λαμβάνουν πίσω τις πινακίδες τους πληρώνοντας αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας και όχι για ολόκληρο τον χρόνο, είχε την ακόλουθη ιδιαιτερότητα. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη τροπολογία απευθύνεται ουσιαστικά στους ιδιοκτήτες εκατοντάδων χιλιάδων οχημάτων οι οποίοι καταθέτουν πινακίδες στο τέλος κάθε χρόνου προκειμένου να απαλλαγούν από ένα σημαντικό μέρος των τελών κυκλοφορίας. Ουσιαστικά, επιλέγουν να κάνουν χρήση του οχήματός τους μόνο για συγκεκριμένους μήνες του έτους και όχι για ολόκληρη τη χρονιά.
Αυτή η επιλογή όμως είχε μέχρι τώρα, τις ακόλουθες συνέπειες:
1. Όποιος επέλεγε να χρησιμοποιήσει το όχημά του μόνο για έναν μήνα μέσα στο έτος πλήρωνε τέλη κυκλοφορίας 2 μηνών
2. Όποιος επέλεγε να χρησιμοποιήσει το όχημά του μόνο για τρεις μήνες μέσα στο έτος, πλήρωνε τέλη κυκλοφορίας 4 μηνών
3. Όποιος επέλεγε να χρησιμοποιήσει το όχημά του για τέσσερις μήνες πλήρωνε τέλη κυκλοφορίας έξι μηνών.
4. Όποιος χρησιμοποιούσε το όχημά του για πέντε μήνες πλήρωνε τέλη επτά μηνών και
5. Όποιος χρησιμοποιούσε το όχημά του για έξι μήνες, πλήρωνε τέλη 8 μηνών ή 9 μηνών αν το διάστημα χρήσης αυξανόταν στους επτά μήνες.
Μέχρι και πέρυσι, η τροπολογία ήταν ήδη στη Βουλή λίγο πριν το Πάσχα προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκδρομείς. Φέτος, η καραντίνα οδήγησε και στην καθυστέρηση της συγκεκριμένης τροπολογίας. Ωστόσο, τώρα έχει φτάσει η ώρα καθώς πέραν των ιδιωτών που μπορεί να θέλουν να πάρουν πίσω τις πινακίδες ενόψει των θερινών διακοπών, υπάρχουν και οι εταιρείες ενοικίασης οχημάτων οι οποίες καταθέτουν στο τέλος της σεζόν τις πινακίδες των οχημάτων που έχουν στον στόλο τους προκειμένου να περιορίζουν το κόστος.
Ακριβώς λόγω της καθυστέρησης αλλά και της ιδιαιτερότητας που υπάρχει φέτος λόγω πανδημίας, εξετάζεται η φετινή τροπολογία να μην προβλέπει προσαυξήσεις. Το τι σημαίνει αυτό για την τσέπη του κάθε οδηγού, φαίνεται μέσα από τα ακόλουθα παραδείγματα:
1. Ανάκτηση πινακίδων για έξι μήνες
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το 2006 και μετά
2. Ανάκτηση πινακίδων για τρεις μήνες
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το 2006 και μετά