Ryanair – Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Άμεση είναι η αντίδραση της Ryanair, η οποία προσφεύγει στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αφορμή την κρατική ενίσχυση των 9 δις. ευρώ που θα δοθεί στη Lufthansa. Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Ευρώπης, η Ryanair, θα προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την κρατική ενίσχυση η οποία θα δοθεί από τη γερμανική κυβέρνηση στη Lufthansa.
Ryanair – Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: “Σαφής παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού”
Οι αρχές ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της ΕΕ είχαν προηγουμένως εγκρίνει το πακέτο διάσωσης της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για την Lufthansa. “Με το πρόσχημα του κορωνοϊού, η γερμανική κυβέρνηση εγγυάται στη Lufthansa ένα πακέτο διάσωσης αξίας 9 δις. ευρώ. Πρόκειται για σαφή παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού. Οι μικρότεροι ανταγωνιστές θα οδηγηθούν εκτός αγοράς”, δήλωσε ο Ο΄Λιρι.
Ο επικεφαλής της Ryanair κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να τηρήσει τις αρχές της και να είναι δίκαιη: “Εάν όχι, η εσωτερική αγορά που έχει οικοδομήσει με επιτυχία η ΕΕ θα καταρρεύσει και οι Ευρωπαίοι καταναλωτές και φορολογούμενοι θα πληρώσουν το τίμημα. Η έγκριση του πακέτου διάσωσης της Lufthansa από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτελεί “προδοσία” των βασικών αρχών του δικαίου της Ε.Ε. Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να πάμε στο Δικαστήριο της Ε.Ε”, κατέληξε.
Η συμφωνία στην οποία κατέληξε η Lufthansa με την κυβέρνηση
Η Γενική Συνέλευση των μετόχων της αεροπορικής εταιρίας συμφώνησε νωρίτερα στη συμμετοχή του κράτους με ποσοστό 20% ως αντάλλαγμα για πακέτο στήριξης ύψους εννέα δισεκατομμυρίων ευρώ και πιστώσεις έως και τριών δισεκατομμυρίων. Η συμφωνία κατέστη εφικτή μετά την αλλαγή στάσης του μεγαλομετόχου της Lufthansa (15%) Χέρμαν Τίλε, ο οποίος, όπως είπε, προ έταξε τελικά το συμφέρον των εργαζομένων.
Η πρόταση του Βερολίνου είχε λάβει προηγουμένως και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία εξέτασε τα θέματα ανταγωνισμού και επέβαλε στην γερμανική αεροπορική εταιρία να παραχωρήσει σε ανταγωνιστές της δικαιώματα προσγείωσης και απογείωσης (σλοτς) στα αεροδρόμια Φρανκφούρτης και Μονάχου. Ακόμη πάντως και με την κρατική βοήθεια, η εταιρία έχει ήδη επισημάνει ότι μπορεί να χρειαστεί να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας, καθώς η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να παραμείνει χαμηλή για χρόνια. Χθες, Πέμπτη, ωστόσο η διοίκηση κατέληξε σε συμφωνία και με το συνδικάτο των Γερμανών συνοδών αέρος, για οικονομικές περικοπές ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ έως το 2023, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω απολύσεις.