Τουρισμός Ελλάδα 2020 - κορονοϊός: Το φετινό καλοκαίρι βρίσκεται προ των πυλών και έρχεται αντιμέτωπο με άλλου είδους προκλήσεις τόσο για τους κατοίκους, όσο και για τους μελλοντικούς τους επισκέπτες
Τουρισμός Ελλάδα 2020 – κορονοϊός: Αναμφισβήτητα αυτή η τουριστική περίοδος είναι διαφορετική από τις προηγούμενες, μια σεζόν που καλείται να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες που έφερε ο κορονοϊός στις ζωές μας. Παρόλα αυτά, η πανέμορφη Ελλάδα, ξακουστή για τη μαγεία της σε ολόκληρο τον πλανήτη, παραμένει ένας κορυφαίος προορισμός. Η μεγάλη επιτυχία των μέτρων που έλαβε άμεσα η κυβέρνηση Μητσοτάκη, δίνει το δικαίωμα στους Έλληνες να “υπερηφανεύονται” για την καλή επιδημιολογική εικόνα, μια ασφάλεια για όσους σκοπεύουν να επισκεφτούν τη χώρα μας. Δεν αποτελεί άλλωστε μυστικό το γεγονός ότι η Ελλάδα θα επιχειρήσει να χρησιμοποιήσει ως θέλγητρο για τους τουρίστες την πολύ καλή επιδημιολογική της πορεία. Η χώρα μας θέλει να προβληθεί ως ασφαλής τουριστικός προορισμός, ελπίζοντας πως όλο αυτό δεν θα της γυρίσει μπούμερανγκ.
Ωστόσο, στον απόηχο της αύξησης κρουσμάτων στη χώρα και υπό τον φόβο των εισαγόμενων κρουσμάτων, οι πύλες της χώρας μας για να υποδεχθούν διεθνείς τουρίστες με υγειονομικά πρωτόκολλα και κανόνες. Τόσο ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, όσο και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι έτοιμα, αφού έχουν ήδη ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας κατά του φονικού ιού. Και τα καλά νέα, ήδη άρχισαν να ακούγονται!
Η Ελλάδα, βρίσκεται στο Top 3 των προορισμών της Μεσογείου με τουρίστες που επιθυμούν να την επισκεφτούν μόλις αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, με βάση έρευνα σε 12 αγορές στόχους του εισερχόμενου ελληνικού τουρισμού που διενήργησε η Horwath HTL, συμβουλευτική εταιρεία παγκοσμίως με εξειδίκευση στον τουρισμό.
Τα κορυφαία ελληνικά νησιά
Ανάμεσα σε 8 προορισμούς της Μεσογείου, με πρώτη σε προτίμηση την Ισπανία (22,04%), η Ελλάδα διατηρεί την 3 η θέση προτίμησης διακοπών (15,01%), ελάχιστα πίσω από την Ιταλία (15,70%) που παρά την σφοδρότητα της πανδημίας, διατηρεί όπως προκύπτει από τα ευρήματα της μελέτης, πολύ ισχυρό brand name. Οι υπόλοιποι προορισμού με σειρά προτίμησης είναι: Πορτογαλία (12,12%), Κροατία (8,13%), Τουρκία (4,2%), Κύπρος (4,68%), Αίγυπτος (3,58%). Οι πρώτοι σε προτίμηση προορισμοί της Ελλάδας είναι η Χαλκιδική (18,35%), η Κρήτη (15,60%), η Σαντορίνη (13,76%), η Κέρκυρα & Μύκονος (11,93%) και η Ρόδος (11,01%).
Άλλοι ελληνικοί προορισμοί που προέκυψαν από την έρευνα είναι: άλλα νησιά Ιονίου (4,59%), άλλα νησιά των Κυκλάδων (3,67%), Κως (3,67%) και Πελοπόννησος (2,75%). Σε ό,τι αφορά τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης τονίζεται ότι πάνω από τα 2/3 των ερωτηθέντων αισθάνεται αισιόδοξα για το μέλλον του τουρισμού και τα ταξίδια. Το 52,48% απάντησε πως επιθυμεί το ταξίδι αυτό να είναι στο εξωτερικό, το 63,91% δηλώνει πως αισθάνεται ασφαλής για να ταξιδέψει με αεροπλάνο.
Οι τουρίστες ψηφίζουν «ξενοδοχείο» για την διαμονή τους
Παράλληλα το 45,10% των ερωτηθέντων θα προτιμήσει ξενοδοχειακό κατάλυμα για την διαμονή του (25,21% ανεξάρτητο ξενοδοχείο, 19,89% ξενοδοχείο που να ανήκει σε διεθνή αλυσίδα). Το 27,02% θα επιλέξει ενοικιαζόμενα δωμάτια και βραχυχρόνιες μισθώσεις, ενώ άλλο ένα 27,88% θα επιλέξει να διανυκτερεύσει σε σπίτι οικογένειας ή φίλων. Αυτό που θα τους κάνει να λάβουν την τελική τους απόφαση και να ταξιδέψουν, είναι ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση της χώρας που θα επισκεφτούν διαχειρίστηκε την πανδημία (26,34%), τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας που έχουν εφαρμοστεί (24,52%), καθώς και οι υποδομές υγείας των προορισμών. Κλασσικά κριτήρια επιλογής όπως τα τοπικά αξιοθέατα (13,45%) και οι ανταγωνιστικές τιμές σε πακέτα διακοπών (11,57%) δεν φαίνεται να είναι τα βασικά κριτήρια επιλογής, τουλάχιστον για την τουριστική περίοδο του 2020.
1.000 ερωτηθέντες από 12 αγορές -στόχους
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην έρευνα υλοποιήθηκε ηλεκτρονικά από τις 08 έως τις 22 Ιουνίου 2020 σε 1.000 ερωτηθέντες από 12 αγορές -στόχους του εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας. Αναλυτικότερα, στην μελέτη συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιακών ομάδων (18-24, 25- 34, 35-44, 45-54, & 54) από Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γερμανία, Δανία, Ισπανία, Ην. Βασίλειο, Ισραήλ, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία και ΗΠΑ.
Από την πλευρά του ο διευθυντής Ελλάδος της Horwath HT, Ξενοφών Πετρόπουλος υπογραμμίζει ότι οι πρώτες αφίξεις του Ιουλίου θα διαδραματίσουν τον σημαντικότερο παράγοντα διαχείρισης της φήμης του ελληνικού τουρισμού, καθώς οι επισκέπτες θα επικοινωνήσουν την εμπειρία τους σε κοινωνικά δίκτυα, φίλους και γνωστούς. Είναι βέβαιο πως όλοι αυτοί θα θέλουν να μάθουν αν η εμπειρία είναι αντάξια των προσδοκιών και αν οι διαδικασίες υγιεινής και ασφάλειας είναι επαρκείς και λειτουργικές. Η ετοιμότητα των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και των τοπικών κοινωνιών, θα θέσει τις βάσεις ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού εν όψη της τουριστικής περιόδου του 2021.