Ελληνικό θέσεις εργασίας: Μετά από μια δεκαετία κρίσης χρέους που κόστισε στην Ελλάδα περίπου 25%του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της, η χώρα έχει απελπιστικά ανάγκη επενδύσεων για την ενίσχυση της παραγωγής και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Ελληνικό θέσεις εργασίας: Σε εξέλιξη βρίσκονται πλέον οι εργασίες στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, με τον σχεδιασμό να προβλέπει σε αρχική φάση την κατεδάφιση του 1/3 από τα συνολικά 900 κτίρια που βρίσκονται στην έκταση των 400.000 τ.μ. Αμέσως μετά, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου, υποδεχόμενος τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και υπουργούς της κυβέρνησης στα εγκαίνια των πρόδρομων εργασιών, στο πρώτο εξάμηνο του ερχόμενου έτους ξεκινούν τα μεγάλα έργα υποδομών. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο αναμένεται να δημιουργήσει 80.000 νέες θέσεις εργασίας -εκ των οποίων οι 10.000 στη φάση της κατασκευής- και θα προσελκύσει 1.000.000 νέους τουρίστες, συμβάλλοντας στην αύξηση του ΑΕΠ κατά 2,4%.
“Το σημείο όπου απογειωνόντουσαν τα αεροπλάνα, θέλουμε να γίνει το σύμβολο της απογείωσης της Ελλάδας της νέας εποχής”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Οδυσσέας Αθανασίου, εξαίροντας την καθοριστική συμβολή της κυβέρνησης για την έναρξη των εργασιών. Ο κ. Αθανασίου ευχαρίστησε επίσης τον βασικό μέτοχο της Lamda που οραματίστηκε το έργο, “το στήριξε ανελλιπώς για 7 χρόνια και λίγους μήνες πριν, έδειξε ξανά την εμπιστοσύνη του στην χώρα και την οικονομία της, επενδύοντας πάνω από 300 εκατ. ευρώ” καθώς και την ομάδα της Lamda, που με “δονκιχωτικό πάθος”, όπως είπε, “πίστεψε ότι θα φτάσουμε στο σήμερα όταν μια μια ελάχιστη μειοψηφία πίστευε σε αυτό το έργο”.
Έργο διεθνών συμμαχιών – Θα συμβάλει κατά 2% στην αύξηση του ΑΕΠ
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το Ελληνικό, όπως επανειλημμένα έχει αναφέρει και υποστηρίξει προσωπικά ο Οδυσσέας Αθανασίου, είναι ένα έργο εθνικών συνεργασιών και προσέλκυσης διεθνών κεφαλαίων. Εμείς δεν έχουμε κανένα θέμα να είμαστε μειοψηφία σε πολλά επιμέρους έργα, σεβόμενοι την εξειδίκευση των εταιριών που θα αναλαμβάνουν τα έργα, έχει τονίσει ο κ. Αθανασίου – κάτι που υλοποιείται ήδη και στην πράξη.
Στον σύντομο χαιρετισμό του, ο κ. Αθανασίου αναφέρθηκε και στο όραμα του για το Ελληνικό, που είναι να κάνει όλους τους Έλληνες περήφανους και ταυτόχρονα κοινωνούς του έργου. Ένα όραμα που επαναλαμβάνει συνεχώς σε κάθε του δημόσια παρέμβαση τα τελευταία επτά χρόνια. “Για το Ελληνικό, την μεγαλύτερη αστική ανάπτυξη του κόσμου, που θα αλλάξει καθοριστικά την θέση της χώρα μας στον επενδυτικό, επιχειρηματικό, πολιτιστικό, τουριστικό χάρτη, δεν έχασα πότε την αισιοδοξία μου ότι το έργο θα υλοποιηθεί.
Ακόμη και στις δύσκολες στιγμές, που κοντινοί μου άνθρωποι αντιμετώπιζαν με αμφιβολία και αμφισβήτηση το αν θα γίνει το έργο, ήμουν αισιόδοξος ότι η επένδυση θα πάει μπροστά. Κάθε φορά που υπήρχαν δυσκολίες, το όραμά μας για το Ελληνικό, μας έδινε δύναμη να συνεχίσουμε”, είχε αναφέρει στο πρόσφατο παρελθόν o Οδυσσέας Αθανασίου που συμπληρώνει 12 χρόνια στο τιμόνι της Lamda Development, έχοντας βάλει την προσωπική του σφραγίδα στο να οδηγηθεί η εταιρία σε κεφαλαιοποίηση και καθαρή αξία ενεργητικού σε επίπεδα άνω του 1 δισ. ευρώ.
Τα έργα της πρώτης πενταετίας
Κατά τη διάρκεια της πρώτης πενταετίας, θα δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη της παραλιακής ζώνης, σε ένα σημαντικό τμήμα του Μητροπολιτικού Πάρκου, το οποίο θα συνδέει το παραλιακό μέτωπο με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και θα περιλαμβάνει πλήθος σύγχρονων αθλητικών εγκαταστάσεων, καθώς και τμήματος του Πολεοδομικού Κέντρου επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.
Βασικός στρατηγικός στόχος για την πρώτη πενταετία, όπως αναφέρεται στο σχέδιο της Lamda Development, είναι να υλοποιηθούν εγκαταστάσεις που θα δημιουργήσουν ένα ελκυστικό περιβάλλον για την ευρύτερη τοπική κοινότητα και τους επισκέπτες, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.
Οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις εντός της πρώτης πενταετίας:
Μητροπολιτικό Πάρκο
Υλοποίηση ενός σημαντικού τμήματος του Μητροπολιτικού Πάρκου με χρήσεις πρασίνου, αναψυχής, ελευθέρων χώρων, αθλητισμού, πολιτισμού, κοινωφελών λειτουργιών και πρότυπων αστικών υποδομών ως προς την λειτουργία τους. Το Μητροπολιτικό Πάρκο, με μέγεθος μεγαλύτερο των 2.000.000 τ.μ., μεγαλύτερο από το Hyde Park του Λονδίνου (1.420.000 τ.μ.) αποτελεί ορόσημο για το έργο του Ελληνικού. Θα είναι μια όαση πρασίνου, ένα πάρκο ανοιχτό σε όλους, που θα αλλάξει την εικόνα του αστικού τοπίου και θα γίνει το επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Ενδεικτικά προβλέπεται να υλοποιηθούν εντός της πρώτης πενταετίας οι εξής αναπτύξεις:
• Αθλητικές εγκαταστάσεις που θα περιλαμβάνουν ενδεικτικά: ανοικτά προπονητήρια, κλειστά προπονητήρια, καθώς και κολυμβητικό συγκρότημα, τα οποία θα εξυπηρετούν πλήθος αθλημάτων.
• Μετατροπή της πρώην ολυμπιακής εγκατάστασης Κανόε Καγιάκ σε υδάτινο στοιχείο, και επαναχρησιμοποίηση υφιστάμενων κτιρίων.
• Η αξιοποίηση του χαρακτηρισμένου ως νεότερου μνημείου, κτιρίου του πρώην “Ανατολικού Αεροδρομίου Αθηνών” (κτίριο Saarinen) ως εκθεσιακού κέντρου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
• Η μετατροπή των υπόστεγων της Πολεμικής Αεροπορίας που έχουν χαρακτηρισθεί ως μνημεία, σε μουσεία.
• Χώροι εστίασης / αναψυχής
Νέα Παραλία
Ανάπλαση και διαμόρφωση αμμώδους παραλίας. Η νέα αμμώδης παραλία, με ελεύθερη πρόσβαση για όλους, μεταξύ της μαρίνας και του Παραλιακού Οικισμού, θα έχει μήκος περίπου ενός χιλιομέτρου και πλάτος 50 μέτρων κατά μέσο όρο. Η παραλία θα συνδέεται με το Μητροπολιτικό Πάρκο και τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω του κυρίως πεζόδρομου περιπάτου. Θα είναι, επίσης, εύκολα προσβάσιμη με τραμ, λεωφορείο ή αυτοκίνητο και άρτια συνδεδεμένη με τους ποδηλατόδρομους του Μητροπολιτικού Πάρκου.
Μαρίνα
Θα πραγματοποιηθεί η αναβάθμιση της υφιστάμενης μαρίνας του Αγίου Κοσμά 308 θέσεων ελλιμενισμού, η οποία είναι εύκολα προσβάσιμη με μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και η ανάπτυξη μιας εμπορικής ζώνης με πολυτελή καταστήματα, χώρους εστίασης και ψυχαγωγίας εκτιμώμενης δόμησης περίπου 20.000 τ.μ., στον χερσαίο χώρο της μαρίνας. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί και πολυτελές ξενοδοχείο (5 αστέρων) δυναμικότητας 300 περίπου δωματίων καθώς επίσης και beach / yacht club.
Πύργος Κατοικιών στην Μαρίνα
Ανέγερση παραθαλάσσιου πύργου κατοικιών σε περιοχή με χρήσεις αμιγούς κατοικίας, που γειτνιάζει με τη Μαρίνα Αγίου Κοσμά, με επιτρεπόμενο ύψος έως 200 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας και μέγιστη εκτιμώμενη επιφάνεια δόμησης περίπου 45.000 τ.μ. Το κτίριο αυτό θα έχει απεριόριστη θέα στη μαρίνα και στο Αιγαίο καθώς και στο Μητροπολιτικό Πάρκο και στο ευρύτερο τοπίο της πόλης της Αθήνας, ενώ θα αποτελέσει τοπόσημο της περιοχής (Landmark).
Παραθαλάσσιο Πολυτελές Ξενοδοχείο
Αφορά στην κατασκευή ενός παραθαλάσσιου πολυτελούς ξενοδοχείου (5 αστέρων) δυναμικότητας 175 περίπου δωματίων, το οποίο θα βρίσκεται δίπλα στο τουριστικό καταφύγιο Μικρών Σκαφών με μέγιστη εκτιμώμενη επιφάνεια δόμησης περίπου 20.000 τ.μ.
Παραλιακός Οικισμός
Ανέγερση παραθαλάσσιου οικισμού κατοικιών ήπιας δόμησης (μονοκατοικίες, συγκροτήματα κατοικιών-διαμερισμάτων μέγιστου ύψους 11 μ.), σε περιοχή με χρήσεις αμιγούς κατοικίας, που γειτνιάζει με το παραθαλάσσιο πολυτελές ξενοδοχείο, με μέγιστη εκτιμώμενη επιφάνεια δόμησης περίπου 43.000 τ.μ..
Συγκροτήματα Διαμερισμάτων
Ανέγερση συγκροτημάτων διαμερισμάτων διαφόρων τύπων και ποιοτικών χαρακτηριστικών (κτίρια ύψους έως 50 μ. μπροστά στο Μητροπολιτικό Πάρκο, τυπικά κτίρια διαμερισμάτων κ.λπ.). Τα εν λόγω διαμερίσματα θα προσφέρουν ποικιλία μεγεθών / δωματίων και θα απευθύνονται κυρίως στην εγχώρια αγορά, με σκοπό την κάλυψη αναγκών για σύγχρονους οικιστικούς χώρους. Η πρώτη φάση ανάπτυξης θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 300 κατοικίες.
Το εμπορικό κέντρο στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης
Ανάπτυξη εμπορικού κέντρου εντός του πολεοδομικού κέντρου επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, πλησίον της στάσης μετρό “ΕΛΛΗΝΙΚΟ” και εκτιμώμενη μεικτή εκμισθώσιμη επιφάνεια περίπου 85 χιλ. τ.μ.. Σχεδιάζεται να γίνει ένας νέος εμπορικός πόλος που θα περιλαμβάνει ποικιλία καταστημάτων, καινοτόμους χώρους ψυχαγωγίας και εστίασης, προσφέροντας μια σειρά από νέες εμπειρίες στους επισκέπτες του.
Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο
Κατασκευή ολοκληρωμένου Τουριστικού Συγκροτήματος με Καζίνο. Το πολυώροφο συγκρότημα θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο 5 αστέρων ελάχιστης επιφάνειας 60.000 τ.μ., εγκαταστάσεις καζίνου επιφάνειας τουλάχιστον 12.000 τ.μ., εγκαταστάσεις συνεδριακών και εκθεσιακών χώρων τουλάχιστον 12.000 τ.μ., καθώς και κλειστού χώρου θεαμάτων (αρένας) τουλάχιστον 3.000 θέσεων. Θα βρίσκεται πίσω από το ξενοδοχείο στη μαρίνα και θα προσφέρει άμεση πρόσβαση στην παραλία μέσω της πεζογέφυρας που θα διασχίζει τη λεωφόρο Ποσειδώνος.
Έργα Υποδομής
Υλοποίηση λοιπών έργων υποδομής, λιμενικά έργα για τον εμπλουτισμό και προστασία των παραλιών, του τουριστικού καταφυγίου και της ναυταθλητικής εγκατάστασης, ειδικά έργα πρόσχωσης για την κατασκευή ενυδρείου, έργα προστασίας της εκβολής του ρέματος Τραχώνων, νέα χάραξη γραμμής τραμ η οποία θα συνδέει το υφιστάμενο δίκτυο επί της παραλιακής λεωφόρου με το πολεοδομικό κέντρο επί της Λ. Βουλιαγμένης δια μέσου του Μητροπολιτικού Πάρκου, έργο παράκαμψης και υπογειοποίησης τμήματος της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος (έργο που θα επιτρέψει την ενοποίηση του μητροπολιτικού πάρκου με το παραλιακό μέτωπο).
Έργα ανασύστασης / διευθέτησης ρεμάτων, εγκαταστάσεις διαχείρισης στερεών αποβλήτων, εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων με σκοπό την άρδευση του Μητροπολιτικού Πάρκου και των λοιπών πράσινων κοινόχρηστων και ανοικτών χώρων εντός του Μητροπολιτικού Πόλου, τα έργα προετοιμασίας του Ακινήτου και οι απαιτούμενες εργοταξιακές υποδομές καθώς και κατεδαφίσεις υφιστάμενων κτιρίων, εκτεταμένο Δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων και φυσικά το δίκτυο δρόμων και δικτύων που είναι απαραίτητα για την λειτουργία των εγκαταστάσεων που αναμένεται να λειτουργήσουν εντός της πρώτης πενταετίας.
Μια “έξυπνη” πόλη σχεδιασμένη από διεθνούς φήμης αρχιτέκτονες
Το Ελληνικό έχει σχεδιαστεί στο σύνολό του ως μια “έξυπνη” – πράσινη πόλη, δημιουργώντας μελλοντικές προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης. Μια πόλη που θα λειτουργεί με “έξυπνη” ενέργεια, “έξυπνη” διαχείριση νερού, “έξυπνη” διαχείριση απορριμμάτων, “έξυπνη” κινητικότητα και “έξυπνες” ψηφιακές υποδομές.
Reuters: Τρεις φορές το μέγεθος του Μονακό
“Η Ελλάδα ξεκίνησε τις εργασίες την Παρασκευή για ένα έργο ακινήτων που θα μετατρέψει ένα αχρησιμοποίητο αεροδρόμιο στις ακτές της Αθήνας σε ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά θέρετρα της Ευρώπης, τρεις φορές το μέγεθος του Μονακό”. Με αυτό τον τρόπο το Reuters περιέγραψε την έναρξη των έργων που εγκαινιάστηκαν παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού ένας μεγάλος χώρος αχρησιμοποίητων διαδρόμων, τερματικών και χώρων που χρησιμοποιήθηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας 2004, εγκαταλείφθηκε επί σχεδόν δύο δεκαετίες. Μετά από χρόνια καθυστερήσεων λόγω γραφειοκρατίας, πολιτικής αντίστασης και αντιπολίτευσης των τοπικών αρχών οι μπουλντόζες άρχισαν να γκρεμίζουν τα πρώτα κτίρια σε ένα οικόπεδο 1.500 στρεμμάτων.
Bloomberg: Επένδυση σε έκταση δύο φορές όσο το Central Park
Η Ελλάδα στοιχηματίζει στην ανάκαμψη από την πανδημία με ένα έργο 9 δισ δολαρίων που ξεκίνησε μετά από μεγάλες καθυστερήσεις γράφει το Bloomberg. “Η Ελλάδα ξεκίνησε επιτέλους το έργο στο Ελληνικό που προβλέπει ανάπτυξη σε μια έκταση διπλάσια από το Central Park της Νέας Υόρκης. Τίποτα δεν ήταν εύκολο. Το έργο, στο πρώην αεροδρόμιο της Αθήνας ξεκίνησε μετά από χρόνια γραφειοκρατικών καθυστερήσεων, αμφιλεγόμενων αρχαιολογικών αποφάσεων, τοπικές διαμαρτυρίες και περιβαλλοντικές ανησυχίες”.
ΑΒC: Το μεγαλύτερο έργο στη Μεσόγειο
Το ABC σε θέμα με τίτλο Ελλάδα: “Ξεκινούν οι εργασίες στο μεγάλο αναπτυξιακό έργο” αναφέρει το χρονικό της μεγάλης επένδυσης αναμεταδίδοντας το τηλεγράφημα του Associated Press. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαιρέτισε την έναρξη των εργασιών ως σημαντικό βήμα στην υλοποίηση αυτού που περιέγραψε ως “πιθανώς το μεγαλύτερο έργο στη Μεσόγειο”.
Handelsblatt: «Η Ελλάδα υλοποιεί το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπτυξης στην Ευρώπη»
«Η αναμόρφωση του αεροδρομίου-φαντάσματος του Ελληνικού άρχισε επισήμως πλέον. Για την Ελλάδα το έργο έχει μεγάλη συμβολική και οικονομική σημασία»
Η ανταπόκριση του Gerd Höhler αναφέρει τα εξής:
Σχεδόν δύο δεκαετίες σχέδια και τσακωμοί. Τώρα ξεκινούν κατασκευές: Την Παρασκευή το πρωί ο Κυριάκος Μητσοτάκης σήμανε την έναρξη για την από καιρό αναμενόμενη αναμόρφωση του πρώην χώρου του αεροδρομίου στο Ελληνικό. Σε μια έκταση 6,2 τ.χλμ. αναμένεται να δημιουργηθούν εδώ τα επόμενα χρόνια ξενοδοχεία, κατοικίες, εμπορικά κέντρα, ένα καζίνο και το μεγαλύτερο πάρκο της ελληνικής πρωτεύουσας. Με έναν όγκο επενδύσεων της τάξης των οκτώ δις. ευρώ το Ελληνικό αποτελεί το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπτυξης της Ευρώπης.
«Σήμερα είναι μια ιστορική ημέρα», δήλωσε ο Μητσοτάκης, επισκεπτόμενος το πρωί της Παρασκευής το εργοτάξιο. Στο βάθος περίμεναν τρεις εκσκαφείς με τις μηχανές αναμμένες μπροστά σε ένα ετοιμόρροπο κτίριο του αεροδρομίου που σταμάτησε να λειτουργεί το 2001. «Αυτό το έργο συμβολίζει τη νέα Ελλάδα, όπως τη φανταζόμαστε», δήλωσε ο Π/Θ.
Πράγματι, για τη χώρα το έργο αυτό έχει μεγάλη συμβολική και οικονομική σημασία. Στόχος είναι να διαμηνύσει ότι η Ελλάδα αφήνει πίσω της την δεκαετή οικονομική κρίση και την ύφεση. Το Ελληνικό συμβολίζει την αρχή μιας νέας εποχής. Κατά τη διάρκεια των οικοδομικών εργασιών αναμένεται να βρουν εδώ δουλειά 10.000 άνθρωποι. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα δημιουργηθούν 80.000 νέες θέσεις εργασίας.
Μια πόλη μέσα στην πόλη
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης κάνει λόγο για «μια πόλη μέσα στην πόλη». Μέχρι να ετοιμαστεί, θα περάσουν πιθανόν 10 χρόνια, δήλωσε ο Μητσοτάκης: «Γι’ αυτό το έργο πρέπει να πάρουμε βαθιά ανάσα». Ο Π/Θ ανέφερε ένα απόσπασμα του Κομφούκιου: «Ακόμα κι ο πιο μακρύς δρόμος ξεκινά με ένα πρώτο βήμα». Μετά οι εκσκαφείς έπιασαν δουλειά.
Οι εργασίες ξεκινούν με την κατεδάφιση 970 κτιρίων στον χώρο του πρώην χώρου του αεροδρομίου. Το 2001 άρχισε να λειτουργεί ο νέος διεθνής αερολιμένας Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος. Το Ελληνικό, που ήταν το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας από το 1938, έκλεισε. Επί 19 χρόνια το αεροδρόμιο-φάντασμα ήταν το σύμβολο πολιτικής στασιμότητας και οικονομικής παρακμής της Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, τμήματα της έκτασης πήραν νέα πνοή και πάλι για σύντομο χρονικό διάστημα. Οι αθλητές του κανό αγωνίστηκαν για μετάλλια σε τεχνητό κανάλι, ενώ αγώνες μπάσκετ διεξήχθησαν σε ένα πρώην υπόστεγο συντήρησης αεροσκαφών. Κατόπιν, επέστρεψε η ησυχία.
Στο απόγειο της προσφυγικής κρίσης το 2015, οι άδειοι τερματικοί σταθμοί λειτούργησαν ως καταφύγιο για χιλιάδες πρόσφυγες από τη Συρία και το Αφγανιστάν. Από καιρό έχουν φύγει, όπως και οι Ολυμπιονίκες. Αλλά, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά την τελευταία απογείωση αεροπλάνου, οι σκουριασμένες πινακίδες ακόμα κρέμονται στην είσοδο: «Αναχωρήσεις Εσωτερικού», «Διεθνείς Αφίξεις».
Πίσω στο 1995
Τα πρώτα σχέδια για τη χρήση της έκτασης ανατρέχουν πίσω στο 1995, όταν αποφασίστηκε η κατασκευή του νέου αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, νοτιο-ανατολικά της πρωτεύουσας. Υπήρχαν σκέψεις να μετατραπεί ολόκληρη η έκταση σε πάρκο.
Ωστόσο, με την έναρξη της οικονομικής κρίσης το 2008, η οποία στην Ελλάδα εξελίχθηκε σε μια κρίση χρέους, η πίεση των διεθνών πιστωτών για την εμπορική αξιοποίηση της περιοχής αυξήθηκε. Η ιδιωτικοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου ήταν ένας από τους όρους που έπρεπε να εφαρμόσει η Ελλάδα σε αντάλλαγμα των δανείων βοήθειας.
Το έργο αναβλήθηκε επανειλημμένα
Την άνοιξη του 2014, ένα όμιλος επενδυτών υπό την ηγεσία της ελληνικής εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Lamda Development ανέλαβε το έργο. Αλλά, η αριστερή κυβέρνηση του Σύριζα, η οποία κυβέρνησε από το 2015 έως το 2019, ανέβαλε επανειλημμένως το έργο. Ο συντηρητικός Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, ο οποίος έχει αναλάβει τη διακυβέρνηση εδώ και ένα έτος, έχει θέσει το Ελληνικό ως προτεραιότητα.
Η ενοικίαση της έκτασης για 99 έτη θα κοστίσει στη Lamda 915 εκ. ευρώ. Περισσότερα από 7 δισ. ευρώ θα δαπανηθούν για οικοδόμηση. Το Ελληνικό αποτελεί μια τοποθεσία που δεν υπάρχει σε καμία άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη: 620 εκτάρια γης, τριπλάσια της έκτασης του Μονακό, πάνω στη ακτή του Σαρωνικού Κόλπου.
Ο επικεφαλής της Lamda Οδυσσέας Αθανασίου εκτιμά ότι το Ελληνικό θα προσελκύσει περίπου 1 εκ. επιπλέον τουρίστες και θα συνεισφέρει με ποσοστό 1,5% στο ΑΕΠ της Ελλάδας. Η ελκυστικότητα του έργου για τους διεθνείς επενδυτές δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί σε καμία περίπτωση, αναφέρει ο Αθανασίου. «Το Ελληνικό θα έχει το μεγαλύτερο θετικό αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία από οποιαδήποτε άλλη επένδυση», προσθέτει ο ίδιος.