Νικόλαος Παγώνης: Μία από τις πιο βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι να απαλλάξει τους πολίτες από τα περιττά προβλήματα που εδώ και δεκαετίες η γραφειοκρατία έχει συσσωρεύσει στις σχέσεις του λαού με το κράτος. Η ψηφιακή διακυβέρνηση έχει ήδη προσφέρει ανυπολόγιστα σε αυτή την κατεύθυνση, όμως μεγάλες κοινωνικές ομάδες δυσκολεύονται να προσαρμοστούν σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Κι όλοι αυτοί συνήθως ξεσπούν στους υπαλλήλους, οι οποίοι κάνουν αυτό που η υπηρεσία και οι νόμοι τους υποχρεώνουν να κάνουν και το κάνουν καλά, ή έστω, κάνουν όσα τα μέσα τους επιτρέπουν. Πολλοί δε από τους δυσαρεστημένους επειδή δεν εξυπηρετήθηκαν την ώρα που ήθελαν, περιμένουν το τέλος της τετραετίας για να δώσουν σε άλλα χέρια τα ηνία της χώρας, άρα και των δημόσιων υπηρεσιών.
Ποια είναι όμως τα προβλήματα που ταλαιπωρούν τους πολίτες; Είναι αυτά που για να αντιμετωπιστούν, πρέπει πρώτα να εντοπιστούν. Κι ο μόνος τρόπος να τα εντοπίσει κάποιος είναι να κατέβει ο ίδιος στο πεζοδρόμιο όπως έκανε ο πρωθυπουργός εν μέσω πανδημίας κι έδωσε το σύνθημα να ακολουθήσουν κι άλλοι το παράδειγμά του. Να στηθεί στις ουρές κάποιας υπηρεσίας και να “στήσει αυτί”, να ανοίξει διάλογο με τους εκνευρισμένους πολίτες που στέκονται όρθιοι, χωρίς να μάθουν την ιδιότητά του και επηρεαστούν! Μα μπορεί ένας υπουργός, ένας διοικητής, υποδιοικητής μιας υπηρεσίας να το κάνει αυτό; Δεν μπορεί ένας υφιστάμενος να το κάνει για λογαριασμό του; Όχι, δε μπορεί! Πρέπει ο ίδιος να το διαπιστώσει και να καταγράψει ο ίδιος τον παλμό των πολιτών. Κι αυτό, είναι κάτι που συμβαίνει ήδη.
Η επιδημία δεν έδωσε άλλοθι στην κυβέρνηση για χαλάρωση των υπηρεσιών της. Κάποιοι δημόσιοι λειτουργοί με επαγγελματική συνείδηση, χωρίς κάμερες, χωρίς πολυτελή οχήματα, παίρνουν μια… βέσπα και στέκονται στην ουρά για να ακούσουν από πρώτο χέρι τα προβλήματα των πολιτών, χωρίς να τον αναγνωρίζουν!
Έτσι, μην ξαφνιαστείτε αν διαπιστώσετε ότι αυτός με τον οποίο μιλούσατε πριν από λίγο στην αναμονή ή στη ουρά ήταν ο διοικητής ενός από τους μεγαλύτερους και πιο αναγκαίους οργανισμούς, που εκτός από τους συμβούλους του ήθελε να ακούσει τον απλό πολίτη. Ένας τέτοιος άνθρωπος είναι και ο Νικόλαος Παγώνης, υποδιοικητής του ΕΦΚΑ, οποίος κάθε πρωί ξυπνάει από τα χαράματα και “τρέχει” να βάλει σε τάξη όλα τα προβλήματα που προκύπτουν στον πολυπαθή Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.
Κι αν ο ίδιος το κράτησε καλά κρυμμένο, τελικά… η πολύ ευχάριστη δράση του έφτασε στα αυτιά μας. Ο Νικόλαος Παγώνης, εν μέσω μιας πολύ δύσκολης για τη χώρα περιόδου, πήρε τη… βέσπα του και “γύρισε” τα υποκαταστήματα που συνδέονται με τον οργανισμό για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τι επικρατεί στις ουρές αλλά και τι είναι αυτό που απασχολεί την πλειοψηφία των πολιτών.
Πιο συγκεκριμένα, ο υποδιοικητής του ΕΦΚΑ πήγε ούτε μία, ούτε δύο, αλλά πέντε φορές στην κεντρική αποθήκη της Πειραιώς και Κηφισού, στο επικουρικό ΕΤΕΑ μαζί με τον νομικό σύμβουλο, αλλά και στο Β’ τοπικό υποκατάστημα Πειραιώς και Νήσων. Περίμενε στην ουρά, συζητούσε με τον κόσμο και επενέβαινε όταν αντιλαμβανόταν δυσκολία, αποκαλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο και την ταυτότητά του. Δεν έμεινε όμως μόνο εκεί.
Ο κ. Παγώνης επισκέφθηκε και το κατάστημα νότιου τομέα στη Γλυφάδα, όπως και αυτό στου Ζωγράφου. Όπως πληροφορηθήκαμε, έκανε τον “έλεγχό” του στο τοπικό κατάστημα Κορωπίου, στο οποίο πήγε δύο φορές, ενώ πέρασε και από το τηλεφωνικό κέντρο. Όσο για τον… απολογισμό, κάθε άλλο παρά δυσάρεστος είναι. Οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, σε μια εποχή δε που η “ατμόσφαιρα” δεν ήταν σύμμαχος. Οι εργαζόμενοι κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν έναν όγκο εκκρεμοτήτων, αλλά και νέων εργασιών, μετά από μία πρωτόγνωρη κατάσταση που προκάλεσε πανικό και ανησυχία.
Κι αν κάποιες φορές προκύπτουν δυσκολίες, από αυτές που η κυβέρνηση παλεύει να αφήσει πίσω της χτίζοντας ένα νέο ψηφιακό κράτος, πού ξέρετε… Μπορεί εκεί γύρω να βρίσκεται κάποιος που θα δώσει και τη λύση! Χωρίς “φωνές”, χωρίς κάμερες! Μια κίνηση, που είναι σχεδόν επείγον να βρει μιμητές, μιας κι είναι ο μοναδικός τρόπος να αντιληφθεί η διοίκηση τις δυσκολίες μιας ούτως ή άλλως χαώδους καθημερινότητας. Όσο για εμάς, εδώ θα είμαστε να… παρακολουθούμε!