Πώς θα ανοίξουν τα σχολεία: Με ένα μοντέλο που προσομοιάζει σε εκείνο που εφαρμόστηκε την Άνοιξη, κατά την περίοδο του lockdown, αναμένεται να ανοίξουν τον Σεπτέμβριο τα σχολεία. Η ημερομηνία της σχολικής πρεμιέρας θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, δηλαδή στις 7 Σεπτεμβρίου, μετά τη σαφή δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα: “Εχουμε μία χρονιά που θα ξεκινήσει στις 7 Σεπτεμβρίου και αντιμετωπίζουμε τις ίδιες βασικές προκλήσεις, να τηρούμε τα μέτρα προστασίας. Γιατί αν τα τηρούμε, αυτό θα είναι το βασικό στοιχείο που θα μας προστατέψει από τη διασπορά του ιού στο σχολικό περιβάλλον”, δήλωσε.
Μετά τις 20 Αυγούστου οι αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων
Ωστόσο, οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν μετά τις 20 Αυγούστου από τους ειδικούς, αναλόγως με το επιδημιολογικό φορτίο που θα έχει έως τότε διαμορφωθεί στη χώρα. Στη φάση αυτή, στο υπουργείο Παιδείας επικεντρώνονται όχι τόσο στο πότε αλλά κυρίως στο πώς θα ανοίξουν τα σχολεία. Στην πράξη, το άνοιγμά τους είναι ένας κρίσιμος “κάβος” για την κυβέρνηση και το υπουργείο. Η εμπειρία της Άνοιξης αποτελεί “πυξίδα” ως προς το μοντέλο διδασκαλίας που θα εφαρμοστεί. Όμως, φέτος τα αποθέματα είναι λιγότερα, καθώς το φορτίο από τις απώλειες ωρών διδασκαλίας της προηγούμενης χρονιάς έχουν μεταφερθεί στη νέα και πρέπει να καλυφθούν ώστε στη συνέχει να αρχίσουν τα μαθήματα πάνω στη φετινή διδακτέα ύλη. Το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας θεωρεί ότι τα σχολεία θα πρέπει να ανοίξουν με δια ζώσης διδασκαλία.
Μικτό μοντέλο διδασκαλίας
Το σενάριο περιλαμβάνει τις εξής παραμέτρους που συνθέτουν το μοντέλο διδασκαλίας της νέας σχολικής χρονιάς:
Άνοιγμα σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου
“Μοντέλο Μαρτίου” σε περίπτωση κρουσμάτων σε μια περιοχή. Δηλαδή, κλείσιμο σχολείου σε τοπικό επίπεδο (πόλη, χωριό, νομός) εάν υπάρχουν αυξημένα κρούσματα, όπως -για παράδειγμα- είχε γίνει στην αρχή της πανδημίας στην περίπτωση της Ηλείας
Τοπικό σχολικό lockdown: Κλείσιμο και λήψη ειδικών μέτρων μόνο στο σχολείο στο οποίο θα υπάρξει κρούσμα
Διαίρεση τμημάτων και εκ περιτροπής διδασκαλία: Τμήματα δυναμικής 10 – 15 μαθητών με διδασκαλία μέρα παρά μέρα. Το σενάριο της διδασκαλίας σε πρωί και απόγευμα δεν προκρίνεται έως τώρα.
Υποχρεωτική χρήση μάσκας εντός της αίθουσας διδασκαλίας και εντός του κλειστού χώρου του σχολικού κτιρίου για τους εκπαιδευτικούς και για τους μαθητές: Η μάσκα θεωρείται εφικτό να χρησιμοποιείται από τους μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού (Ε’ και Στ’) και όλων των τάξεων του Γυμνασίου και του Λυκείου
Μείωση της διάρκειας της ώρας διδασκαλίας στα 30-35 λεπτά.
Χρήση σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Στο τραπέζι βρίσκονται συζητήσεις για την εντατικοποίηση της χρήσης της, ώστε να ενταχθεί κατά το μέγιστο δυνατό στην εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς φυσικά να υποκαθιστά το διά ζώσης μάθημα. Επιτελείς του υπουργείου Παιδείας έχουν προτείνει τρόπους ώστε να προσμετράται θετικά στις επιδόσεις των μαθητών η συμμετοχή τους στα εξ αποστάσεως μαθήματα.