Eπιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Ο συνολικός τζίρος από τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται κατά 5,7 εκατ. ευρώ σε ημερήσια βάση.
Eπιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Περί το μισό εκατομμύριο ευρώ σε καθημερινή βάση φαίνεται ότι απορροφούν οι αιτήσεις για την επιδότηση ηλεκτρικού οχήματος, καθώς ήδη σε μόλις 2μιση ημέρες από την ενεργοποίηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά έχουν ήδη απορροφηθεί σχεδόν 2 εκατ. ευρώ από τα 45 εκατ. ευρώ που έχουν υπολογιστεί για το 2020 ενώ άλλα 55 εκατ. ευρώ έχουν προϋπολογιστεί ήδη για το 2021. Ειδικότερα, ο συνολικός τζίρος των ηλεκτρικών οχημάτων ανήλθε το βράδυ της Τετάρτης 26 Αυγούστου σε 16,7 εκατ. ευρώ, ενώ την αντίστοιχη ώρα την Τρίτη 25 Αυγούστου ο τζίρος ανέρχονταν σε 11 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα καθημερινά ο τζίρος να αυξάνεται κατά 5,7 εκατ. ευρώ!
Επίσης μέχρι το βράδυ της Τετάρτης 26 Αυγούστου είχαν κατατεθεί 1890 αιτήσεις οι οποίες κατανεμήθηκαν ως εξής:
- Δίκυκλα/Τρίκυκλα (L1ea-L7) 244 αιτήσεις ή το 12,91%
- Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 BEV) 12 αιτήσεις ή το 0,63%
- Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 PHEV) 1 αίτηση ή το 0,05%
- Ηλεκτρικά Ποδήλατα 1477 αιτήσεις ή το 78,15%
- Ι.Χ. επιβατικά Αυτοκίνητα (M1 ΒΕV) 154 αιτήσεις ή το 8,15%
- ΤΑΞΙ αμιγώς ηλεκτρικό 2 αιτήσεις ή το 0,11%
Συνολικά κατατέθηκαν 1890 αιτήσεις. Παράλληλα έχουν αποσυρθεί ήδη 42 αυτοκίνητα, 2 Ταξί ενώ υπάρχουν ακόμη 8 σε μη υποβεβλημένες αιτήσεις και 50 δίκυκλα. Επίσης 50 καταναλωτές έχουν αιτηθεί για επιδότηση οικιακών φορτιστών.
Eπιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η γεωγραφική κατανομή των αιτήσεων
Όσον αφορά στην Γεωγραφική Κατανομή η Αττική αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στις αιτήσεις με ποσοστό 39,73% και ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 12,06% και το Ηράκλειο με 7,35%. Η λοιπή Νησιωτική χώρα κατείχε ποσοστό 9,36% ενώ αν σε αυτό συμπεριληφθεί και το Ηράκλειο τότε το συνολικό ποσοστό αυξάνεται σε 16,71%. Οι αιτήσεις για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με επιδότηση κατατέθηκαν από 100 ιδιώτες καταναλωτές, 67 εταιρείες και 2 ιδιοκτήτες Ταξί.
Κωστής Χατζηδάκης: Το πρόγραμμα ξεκίνησε δυναμικά
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης σχετικά με τη δυναμική του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ανέφερε ότι: «Μέσα σε 30 ώρες –δηλαδή μέχρι χθες (25/8) στις 00:00- είχαν απορροφηθεί 1,5 εκατ. ευρώ από τα 45 εκατ. που έχουμε μέχρι το τέλος τους έτους. Για την περίοδο 2020-2021 διατίθενται συνολικά 100 εκατ. ευρώ. Μέσα σε 30 ώρες έχουν επιδοτηθεί πάνω από 1.000 οχήματα, περίπου 1.400. Όσον αφορά στα ποδήλατα, ήταν η έκπληξη για ορισμένους – όχι όμως για μένα, διότι το είχα πει πολλές φορές. Τα ποδήλατα, λοιπόν, αποτελούν το 80% αυτών των οχημάτων. Διότι σε αυτά δίνουμε ισχυρότερες επιδοτήσεις και γιατί έχουν αλλάξει και τα πρότυπα της κοινωνίας, ιδίως της νέας γενιάς, που είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε αυτά τα θέματα. Αυτό είναι μια απάντηση σε όσους έλεγαν ότι είναι ένα πρόγραμμα για τις ελίτ. Δεν είναι για τις ελίτ. Είναι για το λαό και πιο πολύ για τη νεολαία.
Επιπλέον, έχουν επιδοτηθεί μέσα σε 30 ώρες πάνω από 100 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Αυτό θα πρέπει να αντιπαραβάλλετε με τα 3-4 τελευταία χρόνια που κυκλοφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα και μέσα σε αυτά έχουν πουληθεί μόνο μερικές εκατοντάδες. Αυτό σημαίνει πως το πρόγραμμα ξεκινάει δυναμικά, διότι δίνουμε πολύ ισχυρά κίνητρα στα φθηνότερα αυτοκίνητα. Για ένα αυτοκίνητο μέχρι 30.000 ευρώ, μπορεί κανείς να πάρει επιδότηση έως 6.000 ευρώ. Θέλω επίσης να επισημάνω ότι για το 70% αγοράζεται και επιδοτούμενος φορτιστής. Διότι δίνουμε και μια επιδότηση 500 ευρώ για ηλεκτρικούς φορτιστές».