Θερινό Σινεμά -ΚΠΙΣΝ: Αναλυτικά το πρόγραμμα από όλες τις δωρεάν προβολές στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Θερινό Σινεμά -ΚΠΙΣΝ: Θερινό σινεμά για μικρούς και μεγάλους στο δροσερό Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ. Οι φετινές προβολές του Park your cinema, της ενότητας υπαίθριων κινηματογραφικών προβολών του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), ολοκληρώνονται τον Σεπτέμβριο με ένα πρόγραμμα που επιμελείται, όπως πάντα, ο κριτικός κινηματογράφου Ηλίας Φραγκούλης.
Οι προβολές του Σεπτεμβρίου στο Ξέφωτο του Πάρκου Σταύρος Νιάρχος περιλαμβάνουν δύο από τα αντιπροσωπευτικότερα έργα Ιταλών δημιουργών τεράστιας φήμης και καταξίωσης: Blow-up του Michelangelo Antonioni και La Dolce Vita του Federico Fellini.
Από το φόντο ενός λονδρέζικου πάρκου μέχρι τους πιο πολυσύχναστους δρόμους της «γλυκιάς ζωής» της Ρώμης (αμφότερα στα 60’s), το σινεμά γίνεται το μέσο φυγής για εποχές που μπορεί να φαντάζουν πιο ανέμελες, όμως κουβαλάνε μέσα τους υπαρξιακά ερωτήματα που το σήμερα σίγουρα ζηλεύει. Μετά από μία θερινή σεζόν καθαρά ψυχαγωγικών επιλογών (που είχαμε πραγματικά ανάγκη), ας διδαχτούμε κάτι πιο ουσιαστικό, για να πορευόμαστε μέχρι το επόμενο καλοκαίρι… Η είσοδος σε όλες τις προβολές είναι ελεύθερη. Το Park your cinema, καθώς και η πλειονότητα των εκδηλώσεων του ΚΠΙΣΝ, πραγματοποιείται με ελεύθερη είσοδο χάρη στην αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).
Το πρόγραμμα των προβολών στο ΚΠΙΣΝ
BLOW-UP
Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου, 20.30, Ξέφωτο / BLOW-UP (1966)
Σκηνοθεσία: Michelangelo Antonioni
Mod φωτογράφος μόδας κυκλοφορεί αμέριμνος σε λονδρέζικο πάρκο και τραβά ότι του αποσπά την προσοχή. Ανάμεσα στις εικόνες που θα εμφανίσει αργότερα, θα εντοπίσει ένα χέρι μ’ ένα πιστόλι που σημαδεύει δύο εραστές και θα πιστέψει εμμονικά πως υπήρξε μάρτυρας φόνου. Η πρώτη πλήρως αγγλόφωνη ταινία του Michelangelo Antonioni, πέραν του αινιγματικού μυστηρίου που καλύπτει την πλοκή της εδώ και τόσες δεκαετίες, αποτελεί ένα εξαιρετικό και τόσο αυθεντικό ντοκουμέντο της περιόδου του Swinging London. Χρυσός Φοίνικας στο Φεστιβάλ Καννών του 1967 και δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ (σκηνοθεσίας και πρωτότυπου σεναρίου). Τη μουσική υπογράφει ο Herbie Hancock.
FROZEN
Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου, 20.30, Ξέφωτο / ΨΥΧΡΑ ΚΙ ΑΝΑΠΟΔΑ / FROZEN (2013)
Σκηνοθεσία: Chris Buck, Jennifer Lee
Η νεαρή πριγκίπισσα Elsa, την ημέρα της στέψης της σε βασίλισσα, απελευθερώνει άθελά της την εκ γενετής ικανότητα που έχει να ελέγχει το χιόνι και βυθίζει το βασίλειό της σε αιώνιο χειμώνα. Η μικρότερη αδελφή της, Anna, πρέπει τώρα να αναλάβει δράση, έχοντας τη βοήθεια ενός ντόπιου βουνίσιου, του παιχνιδιάρικου τάρανδού του κι ενός μαγικού χιονάνθρωπου! Το Όσκαρ καλύτερης animated ταινίας του 2014, δεν χρειάζεται περισσότερες συστάσεις. Τα παιδιά ξέρουν ακόμη και τα τραγούδια της απ’ έξω κι ανακατωτά.
Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά.
LA DOLCE VITA
LA DOLCE VITA (1960) Σκηνοθεσία: Federico Fellini
Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου, 20.30, Ξέφωτο / ΓΛΥΚΙΑ ΖΩΗ / LA DOLCE VITA (1960)
Σκηνοθεσία: Federico Fellini
Έργα και ημέρες ενός δημοσιογράφου στα πρόθυρα της υπαρξιακής κρίσης, διχασμένου ανάμεσα στη μεγάλη ζωή της νυχτερινής Ρώμης του ’60 και της μιζέριας του μικροαστικού συζυγικού βίου. Ο Federico Fellini δεν επικοινωνεί πια με την αθώα επίδραση του νεορεαλισμού και ο κινηματογράφος κερδίζει έναν μεγάλο δημιουργό, ο οποίος με τη σειρά του συναντά τον ιδανικό ερμηνευτή στο πρόσωπο του Marcello Mastroianni. Η αποδοχή είναι καθολική, το έργο κερδίζει τον Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Καννών του 1960 και δύο χρόνια αργότερα ο Fellini είναι υποψήφιος για Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας και πρωτότυπου σεναρίου.
Μέτρα και ασφάλεια στο ΚΠΙΣΝ
Για την ασφάλεια του κοινού και την τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων που προβλέπονται από τον ΕΟΔΥ, έχουν σχεδιαστεί ειδικές σημάνσεις στο Ξέφωτο, οι οποίες υποδεικνύουν τις θέσεις στις οποίες μπορούν να κάτσουν παρέες ή οικογένειες έως και τέσσερα άτομα.
Σε περίπτωση που καλυφθεί η μέγιστη χωρητικότητα, δεν θα μπορούν να εισέρχονται νέοι επισκέπτες στο Ξέφωτο. Λόγω των μέτρων για τη δημόσια υγεία ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές είτε σε σχέση με τη διεξαγωγή των προβολών είτε σε σχέση με τον αριθμό των θεατών.