Extinction Rebellion επιστολή
Extinction Rebellion επιστολή: Οι ακτιβιστές για την προστασία του περιβάλλοντος του κινήματος Extinction Rebellion εξέδωσαν μια ανοιχτή επιστολή προς τη βιομηχανία της μόδας, ζητώντας την αλλαγή της κουλτούρας της κατανάλωσης και της καταστροφής. Η επιστολή, που εκδόθηκε με τη μορφή ταινίας, σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας καμπάνιας, με σύνθημα Fashion Act Now, που ζητά από τη βιομηχανία να συμβάλει στον περιορισμό της κλιματικής και της οικολογικής κατάρρευσης. «Αυτή είναι η έκκλησή μας να κάνουμε τη βιομηχανία να μεταμορφωθεί σε αυτό που μπορεί να είναι για τους ανθρώπους, να προχωρήσει μπροστά και να μην είναι μάταιος επαγγελματικός κλάδος, αλλά ανθρωπιστικό επάγγελμα» δήλωσε ο Virgil Abloh ένας από τους πολυάριθμους εκπροσώπους της μόδας που αναφέρονται στην ανοιχτή επιστολή .
Η καμπάνια Fashion Act Now ξεκίνησε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι και ευθυγραμμίζεται με την έκκληση του Extinction Rebellion που στοχεύει στην ακύρωση των Εβδομάδων Μόδας με τη μορφή που διοργανώνονται σήμερα και απορρίπτει την ταύτιση της νεανικής κουλτούρας με την υπερβολή. «Οι τομείς της μόδας και της πολυτέλειας προωθούν τρόπο ζωής με επιβαρυμένο αποτύπωμα άνθρακα. Οι επικεφαλής δημιουργικού πολυτελών εμπορικών brand έχουν επιρροή στους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο» δήλωσε η ακτιβίστρια για το περιβάλλον, Κλερ Φάρελ. Το 10% των πιο πλούσιων όσοι κερδίζουν 35.000 δολάρια ετησίως, είναι υπεύθυνοι για περισσότερο από το 52% του παγκόσμιου αποτυπώματος άνθρακα. Οι ακόμα πλουσιότεροι, το 1% των πιο πλούσιων κατοίκων του κόσμου όσοι κερδίζουν 100.000 δολάρια ετησίως, διπλασιάζουν το αποτύπωμα του άνθρακα του 50% των λιγότερο πλούσιων» πρόσθεσε.
«Πρέπει να σταματήσουμε και να εξετάσουμε τη σπατάλη»
Κατά τη διάρκεια του lockdown λόγω της COVID-19, πολλά brand δεσμεύθηκαν να αναλάβουν δράση για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Μερικά στη συνέχεια εξέφρασαν την ανάγκη αλλαγής της μορφής της Εβδομάδας Μόδας και οι οίκοι Gucci, Saint Laurent και Dries Van Noten, μεταξύ άλλων, ακολουθούν το δικό τους πρόγραμμα.
«Έχουμε κάνει τα πάντα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην υπάρχει καταναλωτής για όλα αυτά. Είναι μια δουλειά που είναι απλώς χάσιμο χρόνου και ενέργειας και χρημάτων και υλικών» τόνισε ο Μαρκ Τζέικομπς. «Παραγωγή, παραγωγή, παραγωγή. Είναι σαν να έχεις ένα όπλο στο κεφάλι σου και να σου λένε: «Χόρεψε, μαϊμού!».
Η Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ, η οποία υπήρξε από καιρό πρωτοπόρος στη βιώσιμη μόδα, πρόσθεσε: «Πρέπει να σταματήσουμε και να εξετάσουμε τη σπατάλη».
Σύμφωνα με την Extinction Rebellion η κατανάλωση στη βιομηχανία της μόδας προβλέπεται να αυξηθεί κατά 63% την επόμενη δεκαετία. Με την τρέχουσα πορεία, η βιομηχανία θα χάσει τους στόχους εκπομπών του θερμοκηπίου του 2030 κατά 50%.