Απάτες τράπεζες: Αποσπούν στοιχεία και μεταφέρουν τις καταθέσεις σε άλλους λογαριασμούς δικών τους ατόμων.
Απάτες τράπεζες: Το ένα μετά το άλλο εμφανίζονται στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα θύματα διεθνούς σπείρας απατεώνων, οι οποίοι με συγκεκριμένο τέχνασμα καταφέρνουν, σε αρκετές περιπτώσεις, να γίνονται κάτοχοι τραπεζικών λογαριασμών και να εξαφανίζουν τις καταθέσεις! Ήδη η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, κρούει τον κώδικα του κινδύνου και καλεί τους πελάτες και κατόχους των λογαριασμών, να μη δίνουν καμία βάση σε τηλεφωνήματα αγνώστων, που φαίνεται να γίνονται από το εξωτερικό. Ενημερώνει επίσης ότι η απάτη αφορά τηλεφωνικές κλήσεις για υποτιθέμενη βλάβη υπολογιστή. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, «η ΕΕΤ ενημερώνει το συναλλακτικό κοινό για μια νέα τυπολογία απάτης που έχει εμφανιστεί και γίνεται με τη μέθοδο της επισκευής υποτιθέμενης βλάβης υπολογιστή ή παροχής υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης (“technical support scams”).
Οι δράστες τηλεφωνούν, συνήθως από το εξωτερικό, σε ανυποψίαστους πολίτες και υποδύονται τεχνικούς από μεγάλη εταιρεία πληροφορικής. Η τηλεφωνική συνομιλία γίνεται μάλιστα αρκετές φορές στα αγγλικά. Με πρόφαση ότι ο υπολογιστής τους ή / και η φορητή συσκευή τους είναι “μολυσμένα” από κακόβουλο λογισμικό ζητούν να εγκαταστήσουν λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης, για τη δήθεν επιδιόρθωση – αποκατάσταση του προβλήματος]. Οι εφαρμογές αυτές, αφότου εγκατασταθούν, επιτρέπουν στους δράστες να έχουν πλήρη έλεγχο στις ηλεκτρονικές συσκευές των ανυποψίαστων πολιτών, τους οποίους στη συνέχεια εξαπατούν για να τους «δώσουν» και τους προσωπικούς κωδικούς τους πρόσβασης στο e-banking (user name, password, κ.λπ.), καθώς και τους κωδικούς μίας χρήσης που λαμβάνουν μέσω SMS (SMS One-Time-Password/OTP).
Απάτες τράπεζες: Αρχίζουν τη μεταφορά
Οι δράστες προβαίνουν στη συνέχεια σε μεταφορές χρημάτων από τους λογαριασμούς (e-banking) των θυμάτων τους σε τραπεζικούς λογαριασμούς που ελέγχουν οι ίδιοι ή οι συνεργοί τους. Καθώς οι δράστες χρησιμοποιούν τα πραγματικά στοιχεία που έχουν υποκλέψει από τους πολίτες, οι τράπεζες δεν μπορούν να γνωρίζουν ότι ο πελάτης τους στο e-banking έχει πέσει θύμα τέτοιας εξαπάτησης και δεν μπορούν οι ίδιες να προβούν σε κατάλληλα μέτρα πρόληψης και αποτροπής τέτοιων κακόβουλων ενεργειών.
Για τον λόγο αυτό ενημερώνουν το συναλλακτικό κοινό, καθώς η ευαισθητοποίηση και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών αποτελεί τον βέλτιστο τρόπο πρόληψης και αποτροπής των ηλεκτρονικών απατών, ειδικά αυτή την περίοδο, όπου η χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών έχει αυξηθεί σημαντικά σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της πανδημικής κρίσης. Τη συγκυρία αυτή προσπαθούν να εκμεταλλευτούν οι επίδοξοι δράστες και πρέπει με την πρόληψη να τους εμποδίσετε.
Διακόψτε την κλήση
Εάν κάποιος σας καλεί από άγνωστο αριθμό, ειδικά από το εξωτερικό και ισχυρίζεται ότι είναι από οποιαδήποτε εταιρεία πληροφορικής, χωρίς να έχετε δηλώσει κάποια βλάβη του υπολογιστή σας, να διακόπτετε την κλήση. Mην προχωράτε ποτέ στην εγκατάσταση του προτεινόμενου από αγνώστους λογισμικού απομακρυσμένης διαχείρισης. Μην αποκαλύπτετε για κανέναν λόγο σε τρίτους τους κωδικούς πρόσβασής σας στο e-banking, τους κωδικούς μίας χρήσης που λαμβάνετε μέσω SMS, καθώς και τα προσωπικά και οικονομικά σας στοιχεία. Εάν έχετε πέσει θύμα αυτού του τύπου απάτης και έχετε διαπιστώσει συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την έγκρισή σας ενημερώστε άμεσα την τράπεζά σας». Σημειώνεται ότι τρία από τα πού περισσότερα θύματα της σπείρας, που έχασαν τις καταθέσεις τους, προέρχονται από Πάτρα, Αίγιο και Ερυμάνθεια.
23.000 ευρώ από τρεις πολίτες
Οι ίδιοι κατήγγειλαν ότι μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος τους έπεισαν ότι ο υπολογιστής τους έχει κολλήσει ιό και για να τους εγκαταστήσουν λογισμικό επιδιόρθωσης εξ αποστάσεως, κατόρθωσαν να τους κλέψουν κωδικούς και να μεταφέρουν χρηματικά ποσά συνολικού ύψους 23.000 ευρώ στους λογαριασμούς τους. Το μήνυμα και στις τρεις περιπτώσεις είχε σταλεί στα αγγλικά, ενώ ήδη από την ΕΛ.ΑΣ. έχουν σχηματιστεί δικογραφίες κατά αγνώστων.