Υποβρύχια Ελλάδα 214: Οι Τούρκοι αυτή τη στιγμή τρέχουν...
Υποβρύχια Ελλάδα 214: Από το άνοιγμα των Βαρωσίων στην Κύπρο, μέχρι τη νέα προκλητική NAVTEX, η Τουρκία δείχνει πως παρά τους όποιους ελιγμούς, σκοπός της δεν είναι ο διάλογος αλλά η επιβολή των απόψεών της στην ανατολική Μεσόγειο. Σύμφωνα με την Καθημερινή, υπάρχουν ευχάριστα συμπεράσματα, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι το υποβρύχιο τύπου 214 «Παπανικολής» του Πολεμικού Ναυτικού κατόρθωσε να παραμείνει για 34 συνεχόμενες ημέρες κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, εκτελώντας στο ακέραιο την αποστολή του. Η δράση του «Παπανικολή» σε συνεργασία με τα υπόλοιπα υποβρύχια του Στόλου και τη βοήθεια ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού πολέμου πρακτικά έγειραν καθοριστικά την πλάστιγγα υπέρ της Ελλάδας στο Αιγαίο Πέλαγος.
Ο Στόλος κατάφερε επίσης να χρησιμοποιήσει τις δυνάμεις του με τέτοιο τρόπο, ώστε να διαχωρίσει την Αν. Μεσόγειο από το Αιγαίο Πέλαγος, καθώς εκμεταλλεύτηκε τη γεωγραφία (γραμμή Ανατολική Κρήτη – Κάσος – Κάρπαθος – Ρόδος. Αυτό σημαίνει πως σε περίπτωση επιδείνωσης της κατάστασης οι Τούρκοι πολύ δύσκολα θα μπορούσαν να μεταφέρουν δυνάμεις από το ένα θέατρο επιχειρήσεων στο άλλο.
Το υποβρύχιο Παπανικολής συμετέχει σε άσκηση του ΝΑΤΟ στη Σικελία το 2019
Ελληνικά υποβρύχια: Ο αθόρυβος εφιάλτης των Τούρκων στο Αιγαίο
Τα τέσσερα υποβρύχια Type 214, γνωστά κι ως «κλάσης Παπανικολής», που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) συν τα δυο εκσυγχρονισμένα, Ωκεανός και Πιπίνος, αποτελούν τον μεγαλύτερο εφιάλτη του τουρκικού πολεμικού ναυτικού. Τα τέσσερα «κλάσης Παπανικολής», είναι τα πιο σύγχρονα συμβατικά υποβρύχια στον κόσμο και τα καλύτερα που διαθέτει ναυτική δύναμη στο ΝΑΤΟ.
Τα Type 214 είναι γερμανικής κατασκευής και ήταν τα πρώτα αυτού του τύπου, που ναυπηγήθηκαν σ’ όλο τον κόσμο. Οι Γερμανοί είχαν από την αρχή προειδοποιήσει ότι πρόκειται για μοντέλο που δεν έχει δοκιμαστεί πουθενά στον κόσμο. Θυμίζουμε τα ρεπορτάζ εποχή που έκαναν λόγο ότι έγερναν. Ένα ζήτημα που λύθηκε από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο βρήκε λύσεις και τα εξέλιξε και για τον λόγο αυτό άλλωστε η Ελλάδα εισπράττει ακόμη και σήμερα royalties από κάθε νέα πώληση υποβρυχίου αντίστοιχου τύπου. Μόνο που τότε κανείς δεν σκέφτηκε να υπογράψει όρο με την Γερμανία να μην έχει δικαίωμα ναυπήγησης του ίδιου τύπου υποβρυχίου στην Τουρκία.
Οι Γερμανοί, λοιπόν, παραχώρησαν στην γείτονα – και με πολύ μικρότερο τίμημα απ’ ό,τι στην Ελλάδα, που πλήρωσε αδρά για την εξέλιξή τους – το δικαίωμα ναυπήγησης υποβρυχίων ιδίου τύπου. Οι Τούρκοι ισχυρίζονται ότι μέσα στο 2020 θα ρίξουν στο νερό το πρώτο από τα συνολικά έξι «κλάσης Reis», Type 214.
Θα μπορέσουν να εξουδετερώσουν την ελληνική απειλή;
Δείτε από το 06:37
https://www.youtube.com/watch?v=_Z6sGNc3NQc