Facebook αναρτήσεις: Το Facebook θα διαγράφει στο εξής περιεχόμενο που «αρνείται ή διαστρεβλώνει» το Ολοκαύτωμα, τροποποιώντας τους κανόνες ελέγχου που ισχύουν για την πλατφόρμα, όπως ζητούσαν εδώ και πολύ καιρό πολλές αμερικανικές οργανώσεις. «Αποσύρουμε εδώ και καιρό τις αναρτήσεις που συνιστούν απολογία εγκλημάτων τα οποία υποκινήθηκαν από το μίσος και των μαζικών φόνων, συμπεριλαμβανομένου του Ολοκαυτώματος. Όμως με την άνοδο του αντισημιτισμού, επεκτείνουμε τον κανόνα μας για να απαγορεύσουμε κάθε είδους περιεχόμενο που αρνείται ή διαστρεβλώνει το Ολοκαύτωμα» ανέφερε στο προφίλ του ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο ιδρυτής.
Οι χρήστες που κάνουν αναζήτηση για το Ολοκαύτωμα θα κατευθύνονται «σε έγκυρες πηγές πληροφόρησης», διευκρίνισε. Στις ΗΠΑ η άρνηση του Ολοκαυτώματος δεν απαγορεύεται και η νομολογία τείνει να την θέτει υπό την προστασία της πρώτης τροπολογίας του Συντάγματος, που εγγυάται την ελευθερία της έκφρασης. «Έδωσα μάχη με αυτό το δίλημμα, μεταξύ του να στηρίξω την ελευθερία της έκφρασης και της βλάβης που προκαλείται από το γεγονός της υποβάθμισης ή της άρνησης της φρίκης του Ολοκαυτώματος» αλλά «ο συλλογισμός μου εξελίχθηκε βλέποντας τα δεδομένα που δείχνουν την αύξηση της αντισημιτικής βίας», πρόσθεσε ο Ζούκερμπεργκ.
Η ανακοίνωση
Σε μια ανακοίνωσή της η πλατφόρμα επικαλείται μια έρευνα με βάση την οποία σχεδόν το ένα τέταρτο των Αμερικανών ηλικίας 18-39 ετών πιστεύουν ότι το Ολοκαύτωμα είναι «μύθος», ότι τα γεγονότα «μεγαλοποιήθηκαν» ή «δεν είναι σίγουροι» για το τι συνέβη. Υπενθυμίζει ότι το δίκτυο πρόσφατα απαγόρευσε τα αντισημιτικά στερεότυπα, όπως για παράδειγμα την εξουσία των Εβραίων, που εμφανίζονται συχνά στις θεωρίες συνωμοσίας. Το καλοκαίρι του 2018 ο Ζούκερμπεγκ, που είναι και ο ίδιος Εβραίος, είχε εξηγήσει ότι δεν ήθελε να διαγράψει από το Facebook τις αναρτήσεις που αρνούνται το Ολοκαύτωμα. Τον Ιούλιο, ένας εκπρόσωπος της εταιρείας επέμεινε ότι δεν θα διαγραφεί περιεχόμενο «αποκλειστικά και μόνο επειδή είναι λανθασμένο».
Επιζώντες του Ολοκαυτώματος ζητούσαν ωστόσο από τον ιδιοκτήτη του ιστοτόπου κοινωνικής δικτύωσης να αποσύρει αυτό το περιεχόμενο από την πλατφόρμα. Μάλιστα η μη κυβερνητική οργάνωση Anti Defamation League (ADL), σε συνεργασία με άλλες ομάδες, προχώρησε φέτος το καλοκαίρι σε διαφημιστικό μποϊκοτάρισμα του Facebook, το οποίο ακολούθησαν εκατοντάδες εταιρείες, για να το αναγκάσει να ελέγχει καλύτερα το περιεχόμενο «μίσους».