Αεροπορικές εταιρείες κορονοϊός: Σε νέα έκκληση για οικονομική βοήθεια εξαιτίας του κορονοϊού προχωρούν αεροπορικές οργανώσεις και αεροδρόμια, προειδοποιώντας ότι χωρίς πρόσθετη οικονομική στήριξη, αρκετές επιχειρήσεις του κλάδου αερομεταφορών θα βρεθούν αντιμέτωπες με τον κίνδυνο της κατάρρευσης. Οι αερομεταφορείς ζητούν την αντικατάσταση των μέτρων καραντίνας με νέο καθεστώς τεστ ανίχνευσης κορονοϊού, που θα επιτρέψει την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδίων.
Η ΙΑΤΑ έχει ήδη προειδοποιήσει ότι οι αεροπορικές ανά τον κόσμο θα χάσουν φέτος έσοδα 418 δισ. δολαρίων. Στην ίδια εκδήλωση, η Airport Council International(ACI) World έκρουσε τον κώδωνα κινδύνου για χαμένα έσοδα 104 δισ. δολαρίων για τους αερολιμένες.
Τα πακέτα οικονομικής βοήθειας
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της ΙΑΤΑ, Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ, τα πακέτα οικονομικής βοήθειας που έχουν ήδη χορηγήσει αρκετές χώρες στις αεροπορικές επιχειρήσεις είχαν σχεδιασθεί υπό την προϋπόθεση ότι έως τώρα θα έχουν επιστρέψει σε τροχιά ανάκαμψης, κάτι που όμως δεν συνέβη και ο αεροπορικός κλάδος έχει υποστεί βαθύ «οικονομικό τραύμα», όπως δήλωσε ο κ. ντε Ζινιάκ. Χωρίς δεύτερο πακέτο οικονομικής βοήθειας, πολλές αεροπορικές δεν πρόκειται να επιβιώσουν έως τον χειμώνα, προειδοποίησε. Σύμφωνα με την καταγραφή της εταιρείας ταξιδιωτικών δεδομένων, Cirium, 43 εμπορικές αεροπορικές εταιρείες έχουν πτωχεύσει από τον Ιανουάριο έως σήμερα, έναντι 46 για το σύνολο του 2019 και 56 για το σύνολο του 2018.
Την ίδια στιγμή, ο γενικός διευθυντής της ACI World, Λουίς Φελίπε ντε Ολιβέιρα, έκρουσε τον κώδωνα κινδύνου και για τις πιέσεις που δέχονται τα αεροδρόμια, χωρίς να αποκλείει ένα κύμα πτωχεύσεων στο άμεσο διάστημα.
Παρά την οικονομική βοήθεια, οι προοπτικές για το υπόλοιπο του 2020 δεν είναι «ενθαρρυντικό», σχολιάζει ο Ρομπ Μόρις. «Πολλές πτωχεύσεις αεροπορικών τυπικά συμβαίνουν τους τελευταίους μήνες του έτους», αναφέρει στο CNBC μέσω email. Τα πρώτα και τα τελευταία τρίμηνα του έτους είναι τα πιο δύσκολα, γιατί τα περισσότερα έσοδα παράγονται κατά το β’ και το γ’ τρίμηνο. «Θα έλεγα ότι οι αεροπορικές περνούν τα καλοκαίρια τους χτίζοντας άμυνες ώστε αν μπορέσουν να βγάλουν τον χειμώνα», προσθέτει ο ίδιος. Ο στόχος για τις αεροπορικές τώρα είναι «να επιβιώσουν με κάθε κόστος» και να δουν αν το καλοκαίρι του 2021 θα φέρει και λύσεις ή υψηλότερη ζήτηση για ταξίδια. «Με την ανάκαμψη της ζήτησης ουσιαστικά ανύπαρκτη στις περισσότερες περιοχές και τις αεροπορικές να προσπαθούν να παράξουν έσοδα και εκροές ρευστού, αναμένουμε να δούμε περισσότερες πτωχεύσεις το τελευταίο τρίμηνο του 2020 και το α’ τρίμηνο του 2021 τουλάχιστον».