Καλλιστώ ατύχημα: Ο πλοηγός που προβλέπεται να υπάρχει στα πλοία, όταν αποπλέουν από Πειραιά, είχε αποβιβαστεί από το Maersk Launceston δύο ναυτικά μίλια πριν το σημείο της πρόσκρουσης
Καλλιστώ ατύχημα: Συνελήφθη ο καπετάνιος του φορτηγού πλοίου MAERSK LAUNCESTON που εμβόλισε στο ναρκοθηρευτικό Καλλιστώ. Το πρωί της Τρίτης το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού συγκρούστηκε με το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων «MAERSK LAUNCESTON». Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή, που το μεγαλύτερο εμπορικό πλοίο έκοψε στα δύο την «Καλλιστώ». Δύο άτομα περισυνελέγησαν από τη θάλασσα, τραυματισμένα ελαφρά και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
Το πλοίο του Π.Ν. πήρε κλίση και ξεκίνησαν προσπάθειες ρυμούλκησής του. Η κατάσταση του «Καλλιστώ» είναι πλέον σταθερή, ενώ παραμένουν τέσσερα άτομα του πληρώματος, προκειμένου να βοηθήσουν στην επιχείρηση ρυμούλκησης. Στο φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «Καλλιστώ» με 27 άτομα πλήρωμα έβγαινε από το ναύσταθμο, όταν το φορτηγό πλοίο έπεσε στην πρύμνη του πολεμικού με αποτέλεσμα να υπάρξει ρήγμα και εισροή υδάτων.
Η ανακοίνωση του ΓΕΝ για το περιστατικό:
«Το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναλάβει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση του περιστατικού της πρόσκρουσης εμπορικού πλοίου με το ναρκοθηρευτικό “Καλλιστώ” του Πολεμικού Ναυτικού που σημειώθηκε περί τις 07:30 σήμερα το πρωί στον Σαρωνικό κόλπο».
Είναι απίστευτη η καταστροφή στην πρύμνη του #Καλλιστώ….. pic.twitter.com/2xEIxjazl2
— Leonidas ToEat ♎☘🇬🇷🇬🇧 (@AnAthenianToLDN) October 27, 2020
Η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος:
«Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής την 07:40 σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου ΠΝ Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ, στο οποίο επέβαιναν είκοσι επτά (27) μέλη πληρώματος, και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) MAERSK LAUNCESTON σημαίας Πορτογαλίας, νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.
Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο Ν/ΘΗ πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ από τρία (03) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δύο (02) αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ομάδα ΜΥΑ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πλοίο ΠΝ, ελικόπτερο ΠΝ και τέσσερα Ρ/Κ. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και πλοίο ΠΝ, ενώ δύο (02) τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα ΠΝ και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας».
https://www.youtube.com/watch?v=b4Zk0arGNYA
Ποιο είναι το Καλλιστώ
Tο πλοίο Καλλιστώ αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή. Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη από το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).
Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).
Η ταυτότητα του Καλλιστώ
Πρώην Βρετανικό HMS Berkeley M 40
Διαστάσεις: 60/10/3,4 μέτρα
Εκτόπισμα: 750 τόν.
Πρόωση: 2 MTU 8V 396 74K 1080HP (805KW)Diesel βοηθητική 1 MTU8V396 74K765HP(570KW),2 έλικες, 1 προωθητής πρώρας (bow thruster)
Ηλεκτρομηχανές 3 MTU6R183 TE52 200KW
Ταχύτητα: 15 κόμβοι
Πλήρωμα: 45
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 30mm, 2 πολυβόλa 7,62χιλ
Συστήματα Εντοπισμού ναρκών: 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PAP 104/105, και 2 υποβρύχια οχήματα PLUTOPLUSΣυστήματα Μηχανικής Ναρκαλιείας.
Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Vosper Thornycroft στο Southampton της Μ. Βρετανίας. Παραδόθηκε στο Βρετανικό Ναυτικό στις 14 Ιανουαρίου του 1988. Παραδόθηκε στην Ελλάδα από το Βρετανικό Ναυτικό σαν όρος για ναυπήγηση πυραυλακάτων στην Σαλαμίνα, μαζί με το ιδίου τύπου Ν/ΘΗ ΕΥΡΩΠΗ. Η ύψωση της Ελληνικής σημαίας έγινε την 28η Φεβρουαρίου του 2001.
Ο μύθος για την Καλλιστώ
Η Καλλιστώ, ιέρεια του κυνηγιού, ήταν κόρη του βασιλιά Λυκάονα της Αρκαδίας και προστατευόμενη της θεάς Άρτεμης. Η ομορφιά της προσέλκυσε το ενδιαφέρον του Δία, ο οποίος την πρόσθεσε στην ατέλειωτη σειρά των γυναικών του. Εξοργισμένη η Άρτεμη την έδιωξε από το περιβάλλον της. Η Καλλιστώ, έγκυος από τον πατέρα των θεών, περιπλανήθηκε μόνη στα πυκνά δάση της Αρκαδίας και γέννησε το γιο της, τον Αρκάδα, κάτω από ένα πλατάνι. Το συμβάν δεν ξέφυγε από τη ζηλόφθονη ματιά της Ήρας.
Η απατημένη σύζυγος του Δία αποφάσισε να τον εκδικηθεί μεταμορφώνοντας την Καλλιστώ σε αρκούδα.
Τα χρόνια πέρασαν και κάποτε, ενώ ο νεαρός Αρκάδας κυνηγούσε στα δάση, ξεπρόβαλε από τα φυλλώματα η μεταμορφωμένη του μάνα που έτρεξε με λαχτάρα να τον αγκαλιάσει. Τρομοκρατημένος ο γιος, βλέποντας την αρκούδα να έρχεται, ετοιμάστηκε να τη σκοτώσει με το δόρυ του. Ο Δίας που δεν άντεξε τον πόνο της μητροκτονίας μετέφερε μητέρα και γιο στον ουρανό και τους μεταμόρφωσε σε αστερισμούς, για να χαίρονται εκεί αιώνια τις νύχτες, ο ένας κοντά στον άλλο. Η μητέρα έγινε ο αστερισμός της Μεγάλης Άρκτου, η κορωνίδα του βόρειου ημισφαιρίου του ουρανού, και ο γιος της, ο Αρκάς, ο αστερισμός της Μικρής Άρκτου.
Όταν όμως η Ήρα κοίταξε στον ουρανό, κατάλαβε ότι οι δύο νέοι αστερισμοί ήταν έργο του άνδρα της. Παρήγγειλε αμέσως στον Ωκεανό να μην επιτρέψει ποτέ στους δύο αστερισμούς να αναπαυθούν στα υγρά βασίλειά του. Από τότε είναι αειφανείς, δηλαδή ορατοί όλο το χρόνο και είναι καταδικασμένοι να μην ανατέλλουν, ούτε να δύουν, για να μη δροσίζονται ποτέ στη θάλασσα.