Πρύτανης ΑΣΟΕΕ ταμπέλα: Ομολογούν ότι στόχος τους ήταν ο εκφοβισμός - Χαρακτηρίζουν ορθή και δίκαια την επιλογή τους σε κείμενο που αναρτήθηκε στο athens.indymedia
Πρύτανης ΑΣΟΕΕ ταμπέλα: Αμετανόητα για την πράξη διαπόμπευσης του πρύτανη της ΑΣΟΕΕ εμφανίζονται με κείμενό τους στο athens.indymedia τα μέλη της ομάδας «Πρωτοβουλία Μαχητικής Αλληλεγγύης». Στο κείμενό τους παραδέχονται ότι στόχος τους ήταν ο «εκφοβισμός, όχι μόνο του ιδίου αλλά και των ομοίων του». «Υπάγεται στη λογική “χτύπα έναν να φοβηθούν εκατό’’» συμπληρώνουν οι συντάκτες του κειμένου.
Υποστηρίζουν, επίσης, ότι «η πρακτική αυτή δεν είναι ξένη στα επαναστικά κινήματα ούτε χωρίς ιστορία. Ακριβώς επειδή έχει υψηλό πολιτικό συμβολισμό αλλά και αντίκτυπο, είναι μια πρακτική που έχέι γίνει κομμάτι της εμπειρίας του διεθνούς επαναστατικού κινήματος, είτε εντασόταν στην ένοπλη πάλη, είτε όχι». Χωρίς καμία διάθεση συγγνώμης ή έστω αυτοκριτικής συμπληρώνουν, δε, ότι «κρίνουμε την επιλογή μας αυτή ορθή και δίκαια και την υπερασπιζόμαστε μέχρι κεραίας».
«Δε θεωρούμε ότι είναι βασανιστήριο»
Αποτυπώνοντας, μάλιστα, το σκεπτικό τους πίσω από την εικόνα του Δημήτρη Μπουραντώνη που σόκαρε γράφουν ότι «δε θεωρούμε ότι είναι βασανιστήριο και διαπόμπευση τα ελάχιστα δευτερόλεπτα εκφοβισμού και γελοιποίησης ενός αστού γραφειοκράτη με θέση ευθύνης». Αντιλαμβανόμενοι, όμως, ότι η εικόνα ξένισε αρκετούς γράφουν «κατανοούμε ωστόσο ότι πολλοί άνθρωποι, μη εξικοιωμένοι μάλιστα με τους αγώνες, δυσκολεύτηκαν να αφομειώσουν την εικόνα που αντίκρυσαν. Κατανοούμε ότι μπορεί να τους ξένισε, να τους φάνηκε υπερβολική, περιττή, να ερέθισε τα αντανακλαστικά ενσυναίσθησής τους. Δεν τους αδικούμε».
«Εμείς κατανοούμε λοιπόν ότι η φωτογραφία είναι ίσως σοκαριστική γιατί απεικονίζει έναν άνθρωπο που αγωνιά. Όμως θα πρέπει να κατανοήσουν κι αυτοί ότι δεν είναι ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος» προστίθεται στη συνέχεια του κειμένου ενώ λίγες γραμμές παρακάτω γράφουν «ε, λοιπόν δεν πειράζει που ταράχτηκε και λίγο».
Παρέμβαση Μητσοτάκη για τα ΑΕΙ
Πρωτοβουλίες που κινούνται σε τρεις άξονες – φύλαξη, πρόσβαση, αυστηροποίηση ποινών – αναλαμβάνει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των φαινομένων ανομίας σε δημόσια πανεπιστήμια όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης που είχε με τους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων της χώρας. Με αφορμή το φρικιαστικό περιστατικό με τον Πρύτανη της ΑΣΟΕΕ και την εικόνα ντροπής που παρουσίασαν οι κουκουλοφόροι, ο πρωθυπουργός τόνισε:
«Όπως αποστρέφουμε όλοι το βλέμμα από την εικόνα του όμηρου Πρύτανη, έτσι πρέπει να δούμε κατάματα τα γεγονότα. Μετα την τιμωρία της Χρυσής Αυγής έχει έρθει και η ώρα να αντιμετωπίσουμε την άλλη όψη του παρακράτους, αυτού που αυτή τη φορά φορά αριστερό προσωπείο. Και ο φασισμός μπορεί να αλλάζει χρώματα αλλά έχει την ίδια ουσία», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Αυτός ο ιδιότυπος φασισμός, γιατί περί φασισμού πρόκειται άσχετα αν φορά άλλον ιδεολογικό μανδύα, θα τελειώσει. Και καθώς η Ελλάδα θα μπει στην τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα δεν θα φοβηθεί αυτούς τους εκφραστές του παρακράτους και θα αναμετρηθεί μαζί τους και τελικά θα τους νικήσει», προσέθεσε ο Πρωθυπουργός.
Οι τρεις κατευθύνσεις
Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός, σκοπός της κυβέρνησης είναι να προβεί άμεσα στην ανάληψη πρωτοβουλιών σε τρεις άξονες:
-Πρώτον, στην ίδρυση ενός σώματος, προστασίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Ένα σώμα το οποίο θα έχει ειδική εκπαίδευση, θα εδρεύει στις σχολές, το οποίο θα φροντίζει για την αποτροπή εγκληματικών συμπεριφορών στο χώρο των ΑΕΙ και όταν απαιτείται θα ζητά τη συνδρομή της Αστυνομίας.
-Το δεύτερο που πρέπει να συζητήσουμε είναι πώς θα αναβαθμίσουμε συνολικά τα μέτρα ασφάλειας που διαθέτουν τα Πανεπιστήμια σε όλα τα επίπεδα. Ποια μέτρα δουλεύουν ποια δεν δουλεύουν. Τον έλεγχο της εισόδου και της πρόσβασης στις εγκαταστάσεις, μέχρι το φωτισμό, τις περιφράξεις, τη χρήση τεχνικών μέσων όπως κλειστά κυκλώματα παρακολούθησης των χώρων.
-Το τρίτο αφορά στην αυστηροποίηση της ποινικής νομοθεσίας για αδικήματα τα οποία τελούνται σε περιοχές της πανεπιστημιακής κοινότητας. Εννοείται ότι μέχρι να προχωρήσουμε στις αναγκαίες αλλαγές θα πρέπει να ενεργοποιηθούν διατάξεις που ήδη ισχύουν, όμως συναντούν τον δισταγμό ή μερικές φορές και τον φόβο εκείνων που οφείλουν να τις θέσουν σε κίνηση. Και εδώ ο δικός σας ρόλος, ο ρόλος των Πρυτάνεων, είναι καθοριστικός. Όπως καθοριστικός είναι και ο ρόλος των καθηγητών και των φοιτητών και για αυτό και περιμένω με πολύ ενδιαφέρον τις σκέψεις σας και τις προτάσεις σας».