Τζίρος επιχειρήσεων – Οκτώβριος: Πώς «έτρεξε» το λιανεμπόριο

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τζίρος επιχειρήσεων – Οκτώβριος: Πώς «έτρεξε» το λιανεμπόριο

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Παντελής Ζηβόντσης

Τζίρος επιχειρήσεων - Οκτώβριος: Αύξηση τζίρου κατά 11,1% στις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων προϊόντων επιφύλαξε η τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου

16.11.2020 | 22:31

Τζίρος επιχειρήσεων – Οκτώβριος: Αύξηση τζίρου κατά 11,1% στις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων προϊόντων επιφύλαξε η τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου, σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019, για το εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο. Αποτελεί μάλιστα την υψηλότερη επίδοση ανά εβδομάδα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της IRI, αποτυπώνοντας ένα νέο γύρο «στοκαρίσματος» τροφίμων αλλά και προϊόντων νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής από τους καταναλωτές υπό τον φόβο του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορονοϊού. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ από την αρχή του έτους διαμορφώθηκε στο 9%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IRI, την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου (αυτή που τελείωσε στις 1 Νοεμβρίου 2020) σημειώθηκε αύξηση τζίρου 11,1% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 127,97 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (αυτή που τελείωσε στις 3 Νοεμβρίου 2019) που ήταν 115,18 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 53,6% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 9,7%.

Την εβδομάδα του έληξε στις 1 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 11%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (11,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,8%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 15,2%).

Πάνω από 15% η αύξηση πωλήσεων στην Κεντρική Ελλάδα

Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική, με μερίδιο 53,6% σημείωσε αύξηση πωλήσεων 9,7%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,2% εμφάνισαν ανάπτυξη 3,7%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 13,3% εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 15,7%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 9,2% παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 16,3%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,7% ανάπτυξη 18% και η Κρήτη με μερίδιο 6% εμφάνισε ανάπτυξη 11,9%.

Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 22,8%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 9,9%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 8,5% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 9%.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο Αλ Πατσίνο περιγράφει το ατύχημα που είχε στα 10 του και τον «στοιχειώνει» μέχρι σήμερα 16.11.2020 | 22:31
Νίκος Βερλέκης: Πολύς κόσμος δεν φλερτάρει και δεν αγγίζει, γιατί υπάρχει ο φόβος της καταγγελίας 16.11.2020 | 22:31
Αδιανόητη ανευθυνότητα: Νεαρός χρησιμοποιούσε... παντόφλα αντί για τιμόνι στο ΙΧ του! 16.11.2020 | 22:31
Καλάβρυτα: «Σε μία φάση είπα πεθαίνουμε» – Η συγκλονιστική περιγραφή μαθήτριας που επέβαινε στο λεωφορείο που ανετράπη 16.11.2020 | 22:31
Καθηγητής μουσικής καταγγέλλεται για ασέλγεια - Συγκλονίζουν οι περιγραφές 20χρονης 16.11.2020 | 22:31
ΟΣΥ: Σε απολογία ο οδηγός λεωφορείου που πέταξε έξω επιβάτη επειδή είχε μαζί του γάτα 16.11.2020 | 22:31
Η συγκίνηση της Νάνσυς Ζαμπέτογλου για τον γάμο του Σεργουλόπουλου: «Πρωτοστάτησε στους αγώνες για τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα» 16.11.2020 | 22:31
B-2 Spirit: Τα μυστικά του αόρατου βομβαρδιστικού που στέλνουν οι ΗΠΑ στη Μέση Ανατολή 16.11.2020 | 22:31
Exit mobile version