Αθήνα

°C

kairos icon

Σάββατο

23

Νοεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΠΟΛΙΤΙΚΗ / Άνοιγμα σχολείων κορονοϊός: «Αναμένουμε τις εισηγήσεις των ειδικών»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Άνοιγμα σχολείων κορονοϊός: «Αναμένουμε τις εισηγήσεις των ειδικών»

Άνοιγμα σχολείων κορονοϊός: Σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, μέχρι στιγμής «δεν υπάρχει κάποια σχετική ανακοίνωση για την επαναλειτουργία των σχολείων»

Άνοιγμα σχολείων κορονοϊός: Οι ειδικοί είναι οι αρμόδιοι για να ανάψουν το «πράσινο φως» για την επαναλειτουργία των σχολείων επισήμανε σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στην οποία παρουσίασε μια νέα εκπαιδευτική βαθμίδα, το επίπεδο 3 των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης, η κυρία Κεραμέως τόνισε για το ζήτημα της επαναλειτουργίας των σχολείων: «Ό,τι έχει να κάνει με τις δομές εκπαίδευσης και την επαναλειτουργία τους παρακολουθείται καθημερινά από την επιτροπή των ειδικών. Αναμένουμε τις εισηγήσεις τους και την απόφαση του πρωθυπουργού». Σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, μέχρι στιγμής «δεν υπάρχει κάποια σχετική ανακοίνωση για την επαναλειτουργία των σχολείων», παρά τα σενάρια για διαδοχικό άνοιγμα με προτεραιότητα στα Δημοτικά. Να σημειωθεί ότι με τη σχετική κυβερνητική απόφαση το κλείσιμο των σχολείων ισχύει μέχρι 30η Νοεμβρίου.

Όλες οι αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση

Το νέο νομοσχέδιο στοχεύει στη συνολική αναδιάρθρωση και αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) και εντός της ημέρας θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Όπως είπε η υπουργός «Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης είναι η ΕΕΚ, από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, προσφέροντας στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές και ποιοτικές θέσεις εργασίας».

Και τόνισε: Τα προβλήματα αυτά, τα οποία το προτεινόμενο νομοσχέδιο στοχεύει να διορθώσει, αφορούν ιδίως σε: (α) αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ δομών και εκπαιδευτικών διαδρομών, (β) απουσία δομών μετα-γυμνασιακού επιπέδου, (γ) ύπαρξη παρωχημένων ειδικοτήτων και οδηγών κατάρτισης, (δ) ανεπαρκής διασύνδεση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, μεταξύ άλλων λόγω της απουσίας συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό της ΕΕΚ και της ανορθολογικής επιλογής ειδικοτήτων και εκπαιδευτών, (ε) έλλειψη αξιοπιστίας στην πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων, καθώς και (στ) αρρυθμίες στην οργάνωση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (Κ.Δ.Β.Μ.) που επιτείνει το χάσμα δεξιοτήτων.

Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης είναι η ΕΕΚ, από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, προσφέροντας στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές και ποιοτικές θέσεις εργασίας.

Επίσης, καθιερώνεται Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.), το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με εκείνα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Η θεσμοθέτηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων:

Επίπεδο 3: Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας (ΕΠΑ.Σ.) του Ο.Α.Ε.Δ.

Επίπεδο 4: Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και τα Λύκεια των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ.)

Επίπεδο 5: Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.

Ίδρυση πρότυπων επαγγελαμτικών λυκείων

Επιπλέον, ο σχεδιασμός, ο συντονισμός, η εποπτεία και η αξιολόγηση των πολιτικών, δράσεων και προγραμμάτων στην ΕΕΚ και ΔΒΜ οργανώνεται πλέον συνεκτικά στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ.).

Επίσης, ιδρύονται Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, ύστερα από εισήγηση των Σ.Σ.Π.Α.Ε.. Οι μαθητές (απόφοιτοι Γυμνασίου) εισάγονται στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου. Όπως τονίστηκε στη συνέντευξη, ξεκινούν να λειτουργούν Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) στα ΙΕΚ και άλλες δομές επαγγελματικής κατάρτισης, με κύριες αρμοδιότητες τη συμβουλευτική υποστήριξη των καταρτιζομένων και αποφοίτων, την οργάνωση, εποπτεία και παρακολούθηση της Μαθητείας και Πρακτικής Άσκησης των καταρτιζομένων, την παρακολούθηση της ένταξης των αποφοίτων των Ι.Ε.Κ. στην αγορά εργασίας’. Ιδρύονται πειραματικά και θεματικά ΙΕΚ, με νέες ειδικότητες βάσει των αναγκών της αγοράς.

Συμπληρωματικά με τις προαναφερόμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, έχει ήδη ολοκληρωθεί η σύνταξη και πιστοποίηση 20 νέων Οδηγών Κατάρτισης των ΙΕΚ, σύμφωνα με σύγχρονη πρότυπη μεθοδολογία. Εντός ενός έτους, θα ολοκληρωθεί και η σύνταξη νέων Οδηγών Κατάρτισης για όλες τις προσφερόμενες ειδικότητες. Περαιτέρω, έχει ήδη δημιουργηθεί νέο Μητρώο Εκπαιδευτών Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης με έμφαση στην εργασιακή εμπειρία των εκπαιδευτών.

Κεραμέως: Πλέον «τρέχει» κανονικά η τηλεκπαίδευση

Η υπουργός Παιδείας μίλησε εκτενώς και για το κομμάτι της τηλεκπαίδευσης για το οποία αναγνώρισε πως «προφανώς υπήρξαν και τεχνικά ζητήματα και ενδεχομένως να υπάρξουν και άλλα. Είναι ένα τεράστιο ψηφιακό έργο που πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους».

Στη χώρα, είπε στη συνέχεια, «διενεργείται σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και Λύκεια. Τα τεχνικά προβλήματα έχουν πλέον διορθωθεί και η τηλεκπαίδευση “τρέχει” κανονικά και καθολικά. Εχουμε κατά μέσο όρο πάνω από 38.000 με 39.000 παράλληλες συνεδρίες γυμνασίων και λυκείων και 55.000 νηπιαγωγείων και δημοτικών σε όλη τη χώρα».

Η κυρία Κεραμέως υποστήριξε πως «συγκριτικά στοιχεία δείχνουν ότι είμαστε από τις ελάχιστες χώρες που κατάφεραν την καθολική εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είμαστε εδώ για να βελτιώνουμε συνολικά το πλαίσιο». Καταλήγοντας, αναφορικά με την κριτική που ασκήθηκε, είπε πως το καλοκαίρι έγιναν όλες οι απαραίτητες δοκιμές και πως όταν «μάς παρέδωσαν το πανελλαδικό σχολικό δίκτυο είχε δυνατότητα παράλληλης σύνδεσης μόλις 500 χρηστών».

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις