Click away Άδωνις: Ο υπουργός προκειμένου να δει πώς λειτουργεί η "παράδοση εκτός", πραγματοποίησε και ο ίδιος αγορά, ακολουθώντας τη διαδικασία click away.
Click away Άδωνις: Με ανάρτησή του στο twitter, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης γνωστοποίησε ότι πραγματοποίησε αγορές μέσω click away.
“Όλα απλά και εύκολα” έγραψε ο κ. Γεωργιάδης σε ανάρτησή του, σχετικά με τη διαδικασία των αγορών με click away.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με ανάρτησή του στο twitter, ανέφερε ότι, προκειμένου να δει πώς λειτουργεί η “παράδοση εκτός” πραγματοποίησε κι ο ίδιος αγορά, ακολουθώντας τη διαδικασία.
Για να δω πώς λειτουργεί η «παράδοση εκτός (click away)» έκανα ο ίδιος την διαδικασία και μάλιστα για να αγοράσω, κάτι δύσκολο, ένα κοστούμι από το κατάστημα που ψωνίζω. Έκανα την παραγγελία μου, μου έστειλαν μνμ, πήγα στην ώρα μου, πλήρωσα με την κάρτα μου. Όλα απλά και εύκολα pic.twitter.com/vdVgqdKyem
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) December 19, 2020
Click away: Το πρόσφατο… τρολάρισμα
Μια χιουμοριστική ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter σχετικά με τη μέθοδο click away, με την οποία θα ψωνίζουμε κατά τη διάρκεια του lockdown τις μέρες των Χριστουγέννων, έκανε πρόσφατα ο Άδωνις Γεωργιάδης. Το click away, που έχει μπει στην καθημερινότητά μας εδώ και λίγες μέρες, βασίζεται στην ηλεκτρονική ή τηλεφωνική παραγγελία αγαθών και τη μετέπειτα παραλαβή τους από το κατάστημα, ενώ είναι λογικό πως όταν πρόκειται για αγορά ενδυμάτων, δεν μπορεί κάποιος να τα δοκιμάσει.
Ο κ. Γεωργιάδης ανήρτησε μια επεξεργασμένη φωτογραφία-meme που δείχνει τον ίδιο να φοράει ένα παντελόνι πολύ μεγαλύτερο από το νούμερο που του ταιριάζει, “τρολάροντας” τον εαυτό του και αντιμετωπίζοντας με χιούμορ τα περιστατικά αυτά που είναι πιθανό να συμβούν κατά το click away, και σχολίασε χαρακτηριστικά: “Το χιούμορ πάντα μου άρεσε και μου αρέσει…ήρθαν έτσι τα πράγματα και ακούω και αυτά….ας πάνε όλα καλά και ας μου τα λέτε…επί της ουσίας η «παράδοση εκτός» επιτρέπει εκ των νόμων την επιστροφή της παραγγελίας και την αντικατάσταση της αν έχει γίνει λάθος στο νούμερο”.
Το χιούμορ πάντα μου άρεσε και μου αρέσει…ήρθαν έτσι τα πράγματα και ακούω και αυτά….ας πάνε όλα καλά και ας μου τα λέτε…επί της ουσίας η «παράδοση εκτός» επιτρέπει εκ των νόμων την επιστροφή της παραγγελίας και την αντικατάσταση της αν έχει γίνει λάθος στο νούμερο. pic.twitter.com/gTdTYs44hb
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) December 15, 2020
Οι δέκα «χρυσοί» κανόνες του click away
Οι καταναλωτές θα πρέπει να ακολουθούν τα εξής βήματα για τις αγορές τους από τα καταστήματα:
1. παραγγελία μέσω e-shop ή τηλεφωνικώς
2. αναμονή SMS από το κατάστημα για την παραλαβή με ραντεβού σε συγκεκριμένο χρόνο (π.χ. 14:00 με 14:30)
3. ο καταναλωτής θα πρέπει να έχει στείλει SMS μετακίνησης με τον κωδικό 2 στο 13033 και
4. να έχει μαζί του έγγραφο ταυτοποίησης (ταυτότητα, άδεια οδήγησης) και
5. το αποδεικτικό παραγγελίας (έστω σε email) ή το SMS του καταστήματος
6. με το click away, από τη στιγμή που θα στείλει το SMS θα έχει στη διάθεσή του 2 ώρες για να παραλάβει το προϊόν και να επιστρέψει στο σπίτι του
7. στις ουρές έξω από το κατάστημα δεν μπορούν να βρίσκονται περισσότερα από 9 άτομα (με απόσταση δυο μέτρων), ενώ οι καταστηματάρχες πρέπει να φροντίζουν ώστε η αναμονή να μην υπερβαίνει τα 10 λεπτά
8. οι αγορές με το click away γίνονται αποκλειστικά με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες (ή μέσω συστημάτων NFC στα κινητά) με POS και όχι με μετρητά
9. η παραλαβή του προϊόντος γίνεται εκτός καταστήματος
10. υπάρχει δυνατότητα επιστροφής/αλλαγής εντός 14 ημερών
Στην περίπτωση που δεν τηρηθούν τα παραπάνω μέτρα προβλέπονται «τσουχτερά» πρόστιμα και λουκέτα, ως εξής:
– Για τις επιχειρήσεις, σε περίπτωση παρουσίας κοινού εντός των καταστημάτων προβλέπεται πρόστιμο ύψους από 2.000 έως 50.000 ευρώ, καθώς και αναστολή λειτουργίας από 15 έως 90 ημερολογιακές ημέρες.
– Για τους καταναλωτές, σε περίπτωση παρουσίας εντός καταστήματος προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 300 ευρώ, ενώ σε περίπτωση μη επίδειξης εντύπου προαγοράς ή SMS του προμηθευτή προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 300 ευρώ.
Τι ισχύει για τις επιχειρήσεις που δεν έχουν e-shop
Για τις επιχειρήσεις που δεν έχουν e-shop η τηλεφωνική παραγγελία είναι μονόδρομος. Γι’ αυτόν τον λόγο, σε πολλές πόλεις, οι καταστηματάρχες -που δεν έχουν eshop- αναρτούν πινακίδες στα μαγαζιά τους, με τις οποίες ενημερώνουν τους καταναλωτές ότι μπορούν να βγάζουν φωτογραφία τη βιτρίνα και τις τιμές, ώστε στη συνέχεια να κάνουν παραγγελίες.
Επιπλέον, για τα καταστήματα που δεν έχουν e-shop οι συναλλαγές θα γίνονται με «ενδιάμεσο» την πλατφόρμα ekatanalotis μέσω της οποίας θα αποστέλλεται δωρεάν και το SMS της αγοράς στους καταναλωτές χωρίς να επιβαρύνεται η επιχείρηση. Να σημειωθεί ότι με τον κωδικό μετακίνησης 2 επιτρέπεται η μετάβαση σε κατάστημα άλλης περιοχής αλλά όχι εκτός της περιφέρειας κατοικίας.
Χονδρεμπόριο
Ιδιαίτερα για τη λειτουργικά του χονδρεμπορικού εμπορίου, επειδή υπήρξαν καταγγελίες για παράτυπη λειτουργία αποφασίστηκε ότι θα επιτρέπεται φυσική παρουσία μέσα σε αυτά τα καταστήματα μόνο για επαγγελματίες που σχετίζονται με τις οικοδομικές δραστηριότητες, ενώ όλοι οι υπόλοιποι επαγγελματίες θα κάνουν τις αγορές τους με τη μέθοδο του click away.