Στις 11 Ιανουαρίου αναμένεται να επιστρέψουν στα θρανία τους οι μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, καθώς το υπουργείο Παιδείας έκανε δεκτή την θετική εισήγηση της επιτροπής των ειδικών, σχεδόν δύο μήνες μετά το “λουκέτο” που είχε μπει σε όλες τις βαθμίδες εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. Η επιτροπή των λοιμωξιολόγων, που συνεδρίασε χθες, αναμένεται να επανεξετάσει τα επιδημιολογικά δεδομένα προκειμένου να καταλήξει σε σχετική εισήγηση και για τα γυμνάσια και τα λύκεια. Πάντως, στις 11 Ιανουαρίου θα συνεχίσουν τη δια ζώσης λειτουργία τους οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Παιδείας γνωστοποίησε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα γίνουν και οι ανακοινώσεις για τη μείωση της ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ λυκείου. Η δια ζώσης επαναλειτουργία των νηπιαγωγείων και των δημοτικών θα γίνει με επιπλέον μέτρα πρόληψης από τον κορονοϊό, τα οποία αφορούν δύο άξονες: τον συγχρωτισμό των κηδεμόνων και συνοδών των παιδιών και τους εκπαιδευτικούς.
Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία: Τα μέτρα
Αναλυτικότερα, σχετικά με τον συγχρωτισμό γονέων, κηδεμόνων και άλλων που συνοδεύουν τα παιδιά στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, θα υπάρχει πλέον η πρόβλεψη για διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης, ανά ομάδες τμημάτων όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο (με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών). Επιπλέον, θα χρησιμοποιούνται περισσότερες από μία είσοδοι της σχολικής μονάδας, όπου αυτές υπάρχουν. Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς, ήδη, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, έχει δρομολογηθεί ειδική πλατφόρμα μέσω της οποίας οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αιτούνται δωρεάν εξέταση για τον κορονοϊό και θα ενημερώνονται για το ραντεβού τους με SMS για το πλησιέστερο από τα 386 σημεία ελέγχου σε όλη την Ελλάδα.
Το μέτρο αυτό είναι εθελοντικό για τους εκπαιδευτικούς, καθαρά προληπτικής φύσης και σχετίζεται με το να μπορεί να υπάρχει μία επιδημιολογική εικόνα από τα σχολεία. Όπως είναι λογικό, διατηρούνται σε ισχύ όλα τα ήδη ληφθέντα μέτρα πρόληψης και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ, όπως: η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, η χρήση αντισηπτικών, οι σχολαστικοί καθαρισμοί, τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστήρια πληροφορικής, μουσικά όργανα κ.ά..
“Αργία” για τους μικρούς μαθητές η 8η Ιανουαρίου
Η τηλε-εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν θα λειτουργήσει στις 8 Ιανουαρίου και έτσι, οι μαθητές και οι μαθήτριες των νηπιαγωγείων και των δημοτικών θα συνεχίσουν τα μαθήματά τους κατευθείαν δια ζώσης για τη νέα χρονιά, από τις 11 Ιανουαρίου. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα ανωτέρω σχολεία θα αναλάβουν υπηρεσία την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2021.
Στις 8 Ιανουαρίου μαθήματα εξ αποστάσεως στη δευτεροβάθμια
Τα γυμνάσια και τα λύκεια θα συνεχίσουν μέχρι νεοτέρας τα εξ αποστάσεως μαθήματα, αρχής γενομένης την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου. Η δια ζώσης επαναλειτουργία τους θα βρεθεί στο επίκεντρο νέας τηλεδιάσκεψης της επιτροπής των ειδικών, οι οποίοι θα κληθούν από την ερχόμενη εβδομάδα να επανεξετάσουν τα επιδημιολογικά δεδομένα που θα έχουν προκύψει μέχρι τότε.
Μείωση ύλης στην Γ’ λυκείου
Τη μείωση της ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ λυκείου έχει αποφασίσει το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, οι αναλυτικές αναφορές για τη μείωση της ύλης θα ανακοινωθούν εντός της τρέχουσας εβδομάδας.
Κεραμέως: “Η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη”
“Το σχολείο είναι το φυσικό περιβάλλον μαθητών και εκπαιδευτικών, και η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη”, δήλωσε σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως. Παράλληλα, τόνισε ότι θα συνεχιστεί η προσπάθεια για να λειτουργήσουν ξανά δια ζώσης και οι υπόλοιπες εκπαιδευτικές δομές. Χαρακτήρισε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση “ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο” για τη διατήρηση της μαθησιακής διαδικασίας και την κάλυψη της ύλης των μαθημάτων κατά τη διάρκεια της αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων.
“Εκπαιδευτικοί και μαθητές το έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο, έχουν επιδείξει αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα και έχουν κατορθώσει να συνεχιστεί όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία”, επεσήμανε. Όπως τόνισε, οι σημερινές συνθήκες επιτρέπουν το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων, με πρώτο βήμα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά, “δεδομένων και των ιδιαίτερων κοινωνικών και ψυχοσυναισθηματικών αναγκών των μικρών μας μαθητών”. “Θέλουμε ανοιχτά σχολεία, θέλουμε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς μας στις αίθουσες. Η πανδημία είναι ακόμη εδώ και η δυνατότητα να ανοίξουμε και να διατηρήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά θα αποτελέσει συλλογική επιτυχία”, κατέληξε η υπουργός.