Στα… λάπτοπ επέστρεψαν το πρωί της Παρασκευής οι μαθητές των Γυμνασίων και των Λυκείων, ενώ τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου ανοίγουν βρεφονηπιακοί σταθμοί, νηπιαγωγεία, δημοτικά και ειδικά σχολεία και στις περιοχές με μεγάλο επιδημιολογικό φορτίο. Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να συνεδριάσει η επιτροπή των ειδικών, προκειμένου να επανεξετάσει τα επιδημιολογικά δεδομένα που θα έχουν προκύψει και να αποφανθεί για το εάν και πότε τα μαθήματα σε Γυμνάσια και Λύκεια θα συνεχιστούν δια ζώσης. Σύμφωνα με δηλώσεις του επιδημιολόγου και μέλους της επιτροπής του υπουργείου Υγείας, Τάκη Παναγιωτόπουλου, στα μέσα Ιανουαρίου οι ειδικοί θα εξετάσουν το άνοιγμα των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Περί τα μέσα του μήνα (15 – 20) Ιανουαρίου που θα μπορούμε να δούμε τα δεδομένα θα αποφασίσουμε και για τις υπόλοιπες βαθμίδες του σχολείου. Υπάρχει και το ενδεχόμενο να ανοίξει μόνο η Γ’ Λυκείου, είναι μέσα στα σενάρια» τόνισε στον ΣΚΑΪ ο κ. Παναγιωτόπουλος, σημειώνοντας πως όσοι δεν ανήκουν στη λίστα των σοβαρών νοσημάτων πρέπει να πάνε στο σχολείο, στη δουλειά τους, πάντοτε με την τήρηση των μέτρων προφύλαξης.
Ύλη πανελληνίων 2021: Ανακοινώθηκε η μείωση
Μείωση της εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ Τάξης Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ Τάξης των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για το σχολικό έτος 2020-2021 αποφάσισε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως. Η υπουργός αιτήθηκε από το Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) να εισηγηθεί συγκεκριμένες περικοπές της ύλης των μαθημάτων γενικής παιδείας, μαθημάτων ομάδων προσανατολισμού και μαθημάτων ειδικότητας για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες συνθήκες που έχει διαμορφώσει η συνεχιζόμενη πανδημία στην εκπαίδευση.
Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων βρίσκεται κοντά σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς και σε διαρκή συνεννόηση με τους ειδικούς, ώστε να επιτευχθεί ο διττός στόχος: η διασφάλιση της ατομικής και δημόσιας υγείας και ταυτόχρονα η απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ύλη πανελληνίων 2021: Το βάρος στην Γ’ Λυκείου
Το Υπουργείο Παιδείας προφανώς θα δώσει όλο το βάρος στους μαθητές της Γ Λυκείου αρχικά, μειώνοντας, όπως ανακοίνωσε, την εξεταστέα ύλη για τις Πανελλήνιες 2021, και στη συνέχεια στόχος είναι η επιστροφή των μαθητών της Γ Λυκείου στα σχολεία για δια ζώσης εκπαίδευση, καθώς οι μαθητές αυτοί έχουν τις επόμενους μήνες να δώσουν τη μάχη τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Για την αποφυγή συγχρωτισμού, θα είναι διαφοροποιημένη η ώρα προσέλευσης και αναχώρησης, ενώ στις σχολικές μονάδες -όπου είναι δυνατόν- θα γίνεται χρήση περισσοτέρων της μίας εισόδου. Τα παιδιά θα φορούν μάσκες, θα γίνεται σχολαστικός καθαρισμός των χεριών και συχνός αερισμός των αιθουσών. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν rapid tests, δηλώνοντας ενδιαφέρον στην ειδική εφαρμογή. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να μπαίνουν στον σύνδεσμο https://edu.testing.gov.gr/ και να ακολουθούν τις σχετικές οδηγίες. Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, η επιλογή θα γίνεται βάσει σειράς προτεραιότητας (χρονική και γεωγραφική) και αναλόγως των διαθέσιμων ημερησίως τεστ. Οι αιτούντες θα ταυτοποιούνται μέσω του ηλεκτρονικού τους λογαριασμού στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (@sch.gr) και θα ενημερώνονται για το ραντεβού τους με SMS για το πλησιέστερο από τα 386 σημεία ελέγχου σε όλη την Ελλάδα.
Τηλεκπαίδευση: Απροσδόκητο το ελληνικό άλμα
Εγκωμιαστικά σχόλια για το σύστημα της τηλεκπαίδευσης στην Ελλάδα και για το πώς το lockdown έδωσε ώθηση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας φιλοξενεί ο Economist. Στο κείμενο του Economist γίνεται μια περιγραφή της «Βίβλου του Ψηφιακού Μετασχηματισμού» και επισημαίνεται ότι «το δεύτερο lockdown της χώρας το Νοέμβριο (που αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον έως τις 11 Ιανουαρίου) έχει κινητοποιήσει ένα απροσδόκητο άλμα σε έναν σημαντικό τομέα, αυτόν της τηλεκπαίδευσης». Ο αρθρογράφος του Economist κάνει μια αναδρομή στις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και στο πρώτο κύμα της πανδημίας, όταν για πρώτη φορά η χώρα κλήθηκε να εφαρμόσει μαζικά τη μέθοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, που έφτασε να εφαρμόζεται στον αριθμό – ρεκόρ των 300.000 ψηφιακών τάξεων.
Τα laptops σε ετοιμότητα
Ο Economist, που στον υπέρτιτλό του σημειώνει ότι στην Ελλάδα «τα laptops είναι σε ετοιμότητα» αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
• «Σύμφωνα με νέο νόμο που ψηφίστηκε το καλοκαίρι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν πλέον να πραγματοποιούν όλα τα μαθήματα διαδικτυακά, από το Νηπιαγωγείο έως την προετοιμασία για το Πανεπιστήμιο. Τον Μάρτιο, όταν η εξάπλωση του κορωνοϊού οδήγησε στην αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων σε όλη τη χώρα, οι καθηγητές πχ μαθηματικών και θετικών επιστημών προχώρησαν απρόσκοπτα στη μεταφορά των μαθημάτων σε διαδικτυακή μορφή».
Στο άρθρο γίνεται αναφορά στη «σοβαρή» -όπως την χαρακτηρίζει- Υπουργό Παιδείας της κυβέρνησης Μητσοτάκη, Νίκη Κεραμέως, ενώ η βρετανική έκδοση συνομίλησε και με εκπαιδευτικούς που περιέγραψαν την εμπειρία τους από την τηλεκπαίδευση:
«Ένα πιλοτικό πρόγραμμα προσχολικής εκπαίδευσης για παιδιά τεσσάρων έως έξι ετών που ξεκίνησε το 2019 στη Λάρισα, στην κεντρική Ελλάδα, μπορεί πλέον να συνεχιστεί ψηφιακά με τη βοήθεια των γονέων, παρά το lockdown. Η Στέλλα Μπούρα, η οποία το διευθύνει, λέει ότι οι μαθητές της απολαμβάνουν την εξ αποστάσεως μάθηση: “Τα παιδιά αισθάνονται άνετα επειδή μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τον δάσκαλό τους ως συνήθως. Συνεχίζουν να παρακολουθούν μαθήματα αγγλικών πρώιμης μάθησης, να παίζουν παιχνίδια και να μαθαίνουν τραγούδια.”
Ανάλογη θετική εικόνα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εκπέμπεται σύμφωνα με τον Economist και από την περιοχή της Θράκης:
“Αισθανόμαστε πολύ εμψυχωμένοι”, λέει η Ελένη Χατζή, αναπληρώτρια διευθύντρια σε μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετεί τη μουσουλμανική μειονότητα της Ελλάδας στη Θράκη, μια υποβαθμισμένη περιοχή κοντά στα σύνορα με την Τουρκία. “Φέτος έχουμε αριθμό ρεκόρ από μαθητές οι οποίοι θα δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις, και οι οποίοι έχουν αποκτήσει πολλές νέες δεξιότητες χάρη στο ψηφιακό πρόγραμμα».
Voucher 200 ευρώ σε 560.000 νέους, μαθητές και φοιτητές για λάπτοπ και τάμπλετ
Την έναρξη της διαδικασίας χορήγησης voucher 200 ευρώ σε 560.000 νέους, μαθητές και φοιτητές, προκειμένου να αγοράσουν λάπτοπ και τάμπλετ, εξήγγειλε σήμερα -σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ1- η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή. Πρόκειται για νέο πρόγραμμα των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με το οποίο εξασφαλίζεται επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ, με συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, για την αγορά του εν λόγω εξοπλισμού.
Οι δικαιούχοι για voucher 200 για laptop
Το εκτιμώμενο πλήθος των δικαιούχων ανέρχεται σε περίπου 560.000 νέους ηλικίας από 4 έως 24 ετών. Δικαιούχοι θα είναι όλες οι οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ, δηλαδή όλες οι οικογένειες που είναι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ στην πρώτη εισοδηματική κατηγορία. Το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα ορίζεται με βάση το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, τον αριθμό των παιδιών ανά οικογένεια και το αν μια οικογένεια είναι μονογονεϊκή ή όχι.
Το νέο πρόγραμμα, προϋπολογισμού 112 εκατ. ευρώ, αποτελεί ένα από τα πρώτα έργα σε ευρωπαϊκό επίπεδο που στοχεύει στη χρήση κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης. Το εκτιμώμενο πλήθος των δικαιούχων ανέρχεται σε περίπου 325.000 οικογένειες με 560.000 νέους ηλικίας από 4 έως 24 ετών.
Παραδείγματα δικαιούχων
Οικογένεια με 2 γονείς και 1 παιδί και με ετήσιο εισόδημα 10.500€ ευρώ
Οικογένεια με 2 γονείς και 2 παιδιά με ετήσιο εισόδημα 12.000€ ευρώ
Μονογονεϊκές οικογένειες με 1 παιδί και ετήσιο εισόδημα 9.000€ ευρώ
Μονογονεϊκές οικογένειες με 2 παιδιά και ετήσιο εισόδημα 10.500€ ευρώ
Πώς θα το πάρετε
Την υλοποίησή του θα αναλάβει η «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.», που θα αναπτύξει μία εξειδικευμένη πλατφόρμα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, σύντομα αναμένεται να εκδοθούν αναλυτικές οδηγίες σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος