Επιβεβαιώνεται ακόμα μία φορά η αγάπη των Γερμανών στην Τουρκία, μετά και το άκυρο που έριξε στην Ελλάδα, όσον αφορά στο αίτημα της κυβέρνησης για εμπάργκο όπλων στη Τουρκία. Το Βερολίνο μπορεί να υπερηφανεύεται για… ευρωπαϊκή αλληλεγγύη, ωστόσο κάτω από το τραπέζι δίνει μάχες να κρατήσει όρθια την Άγκυρα, εν μέσω προκλήσεων σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο. Στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχε την Τετάρτη με την Γερμανίδα υπουργό Άμυνας, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος ζήτησε από το Βερολίνο την αναστολή του προγράμματος ναυπήγησης έξι υποβρυχίων τύπου 214 -όμοια με τα τέσσερα ελληνικά τύπου Παπανικολής- επιχειρηματολογώντας ότι θα χρησιμοποιηθούν από το καθεστώς Ερντογάν για τη συνέχιση της επεκτατικής τουρκικής πολιτικής στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσογειο.
Η Γερμανίδα υπουργός Άμυνας απάντησε ότι το πρόγραμμα της ναυπήγησης και πώλησης στην Τουρκία των έξι υποβρυχίων τύπου 214 δεν μπορεί να διακοπεί -ούτε καν να καθυστερήσει- διότι η κατασκευάστρια εταιρεία Thyssen δεσμεύεται από συμβόλαια που έχουν υπογραφεί από το 2002. Η επικοινωνία του Νίκου Παναγιωτοπουλου με την Άνεγκρετ Κραμπ-Κάρενμπαουερ εγινε με πρωτοβουλία της Γερμανίδας υπουργού Άμυνας στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τις συνομιλίες που θα έχει την επόμενη εβδομάδα με τον Τούρκο ομόλογό της Χουλουσί Ακάρ. Κατά πληροφορίες, η Γερμανίδα υπουργός ζήτησε να πληροφορηθεί τις ελληνικές θέσεις στα ζητήματα που θέτουν οι Τούρκοι σε μια σειρά από θέματα σχετικά με το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσογειο.
Οι συμφωνίες για τα υποβρύχια
Η σύμβαση ύψους 2,5 δισ. € για τα 6 υποβρύχια, ανατέθηκε το 2009 αλλά ενεργοποιήθηκε το 2011, επειδή τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο ελληνικό πρόγραμμα οδήγησαν σε εκτενείς αλλαγές των τουρκικών υποβρυχίων, τα οποία επιμηκύνθηκαν και είναι μεγαλύτερου εκτοπίσματος. Μάλιστα για την καθυστέρηση αυτή, είχε ζητηθεί από την γερμανική TKMS να πληρώσει πρόστιμο 100 εκατ. €. Το πρώτο εξ αυτών των υποβρυχίων, το PIRI REIS (S330) καθελκύστηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2019 και πρόκειται να τεθεί σε υπηρεσία τον Απρίλιο του 2021, για να ακολουθήσουν από το 2022 τα υπόλοιπα, εντασσόμενα σε υπηρεσία, ένα ανά έτος. Απομένουν δηλαδή μερικοί μήνες μόνο μέχρι να καταστεί επιχειρησιακό το πρώτο υποβρύχιο Type 214TN.
Τα τουρκικά υποβρύχια θα αποκτήσουν δυνατότητες προσβολής στόχων σε στεριά και αέρα, δημιουργώντας έναν ακόμη κίνδυνο όχι μόνο στο ελληνικό πολεμικό ναυτικό, αλλά και στον ελληνικό στρατό ειδικά στα νησιά. Οι δύο τουρκικές αμυντικές εταιρείες Aselsan και Roketsan, έχουν αποδοθεί σε μια μεγάλη κούρσα για την παραγωγή συστημάτων για υποβρύχια, αλλά και πυραύλους, όπλα λέιζερ και άλλα μυστικά προγράμματα παρά την οικονομική δυσπραγία της χώρας.
Ζορίστηκαν με το… ψάξιμο οι Τούρκοι
Από το καλοκαίρι, τα αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου των γειτόνων CN-235 απογειώνονται καθημερινά από το αεροδρόμιο του Ντάλαμαν αναζητώντας τα Ελληνικά υποβρύχια. Ανάλογη αποστολή έχουν αναλάβει και τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα του Τουρκικού στόλου S-70 τα όποια απονηώνονται από τις φρεγάτες για να εντοπίσουν τα Ελληνικά υποβρύχια. Η πράξη δείχνει όμως ότι οι «αόρατοι κυνηγοί» του Στόλου παρά την απελπισμένη προσπάθεια εντοπισμού τους ξέρουν όχι απλά να κρύβονται καλά αλλά να εμφανίζονται αιφνιδιαστικά όπως έκανε ο «ΝΗΡΕΥΣ» στο Καστελόριζο και να χάνονται και πάλι στο γαλάζιο του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.
Τα Ελληνικά πληρώματα έχοντας τεράστια παράδοση στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο και γνωρίζοντας άριστα το βυθό του Αιγαίου αφού ο Στόλος επιχειρεί κάτω από την επιφάνεια εδώ και πολλές δεκαετίες με την Ελλάδα να είναι από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως που απέκτησαν υποβρύχιο αποδεικνύουν καθημερινά τις δυνατότητές τους.
Τουρκική προπαγάνδα: Το αεροσκάφος που εντοπίζει υποβρύχια ακόμα και όταν είναι προσγειωμένο
https://www.youtube.com/watch?v=tvN4A7dXdIQ