ΕΛΒΟ μεταβίβαση: Με ισραηλινή σφραγίδα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΒΟ μεταβίβαση: Με ισραηλινή σφραγίδα

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιώργος Ζαχάρης

ΕΛΒΟ μεταβίβαση: Ως όρος του διαγωνισμού, επιφυλάχθηκε στο Δημόσιο το δικαίωμα να μετέχει στη νέα εταιρεία κατά ποσοστό 21%.

12.02.2021 | 22:03

Μετά από πολυετείς ατελέσφορες διαδικασίες, όπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομίας Χρήστος Σταϊκούρας, υπεγράφη σήμερα η σύμβαση μεταβίβασης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στους νέους μετόχους. Η Ελληνική Εταιρεία Οχημάτων βρισκόταν σε ειδική εκκαθάριση ήδη από το 2014. Η Κοινοπραξία, στην οποία περνά έχει βασικό μετόχο τους Ισραηλινούς των PLASAN – SK Group ενώ συμμετέχει και ο Έλληνας επιχειρηματίας Αριστείδης – Ανάργυρος Γλύνης. Επίσης το Ελληνικό Δημόσιο έχει option να συμμετάσχει με ποσοστό έως 21%. Σημειώνεται ότι στις δεσμεύσεις του νέου σχήματος είναι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του εργοστασίου της ΕΛΒΟ στη Σίνδο, με επενδύσεις 28 εκατ. ευρώ.

Η νέα ΕΛΒΟ ποντάρει την επόμενη ημέρα της με ένα πρόγραμμα προμηθειών λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες της χώρας, αλλά και δυο εξοπλιστικά προγράμματα του Ελληνικού Στρατου. Επίσης προσβλέπει με πάτημα την Ελλάδα και ευρωπαϊκό διαβατήριο βέβαια, σε έργα στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Εκτιμάται ότι από τα έργα στην Ελλάδα είναι δυνατόν να κλειδώσει τζίρο 4,5 δισ. ευρώ τα επόμενα 10 χρόνια. Το δεύτερο έτος εκτιμαται ότι ο κύκλος εργασιών της θα αγγίξει τα 17,111 εκατ. ευρώ για να φθάσει στα 192,079 εκατ. ευρώ το πέμπτο έτος και από ζημιές 2,4 εκατ. ευρώ το πρώτο έτος υλοποίησης του business plan εκτιμάται ότι το πέμπτο έτος θα εμφανίσει κέρδη προ φόρων 40,226 εκατ. ευρώ. Επίσης εκτιμάται ότι στο πέμπτο έτος λειτουργίας η εταιρεία θα απασχολεί σχεδόν 600 άτομα.

ΕΛΒΟ μεταβίβαση: Η δήλωση Σταϊκούρα

Μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο, αφήσαμε πίσω μας έξι χρόνια παλινωδιών, τονίζει ο «Υπεγράφη, σήμερα, μετά από πολυετείς ατελέσφορες διαδικασίες, η σύμβαση μεταβίβασης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στους νέους μετόχους. Ολοκληρώνεται έτσι, με επιτυχία, μία μακρά και δύσκολη διαδικασία. Υπενθυμίζεται ότι η ΕΛΒΟ, μια εταιρεία με μεγάλη ιστορία στον τομέα της κατασκευής οχημάτων, είχε τεθεί σε ειδική εκκαθάριση από το 2014. Στο διάστημα που ακολούθησε, διενεργήθηκαν, χωρίς αποτέλεσμα, δύο δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, ένας τον Απρίλιο του 2017 και ένας τον Αύγουστο του 2017. Ενώ, τον Φεβρουάριο του 2019 διενεργήθηκε ακόμα ένας διαγωνισμός, με ελεύθερη διαπραγμάτευση, που όμως ούτε αυτός τελεσφόρησε.

 

Τον Μάρτιο του 2020, ο ειδικός εκκαθαριστής προχώρησε εκ νέου σε δημόσια πρόσκληση διεξαγωγής του διαγωνισμού εκποίησης βασικών περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, με ελεύθερη διαπραγμάτευση. Ως όρος του διαγωνισμού, λόγω και του τομέα δραστηριοποίησης της εταιρείας, επιφυλάχθηκε στο Δημόσιο το δικαίωμα να μετέχει στη νέα εταιρεία κατά ποσοστό 21%. Η εταιρεία μπορεί να αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα. Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, αφήσαμε πίσω μας έξι χρόνια παλινωδιών και άκαρπων διαδικασιών και η ΕΛΒΟ σήμερα γυρίζει σελίδα. Τα καταφέραμε!

Πλέον, η εταιρεία μπορεί να αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και συνολικά για την εθνική οικονομία, καθώς και πόλο στήριξης της τοπικής κοινωνίας, με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας».

Exit mobile version