Υπολοχαγός Νατάσα: Πολλά κτήρια της Αθήνας αλλά και άλλων πόλεων αποτέλεσαν τόπο γυρισμάτων για τις ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου.
Πολλά κτήρια της Αθήνας αλλά και άλλων πόλεων αποτέλεσαν τόπο γυρισμάτων για τις ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου είτε του ασπρόμαυρου είτε του πιο σύγχρονου. Μάλιστα σε κάποια από αυτά γυρίστηκαν περισσότερες από μία ταινίες και καθιερώθηκαν ως… άτυπα στούντιο. Μια από αυτές τις περιπτώσεις που ένα σπίτι και συγκεκριμένα μια έπαυλη χρησιμοποιήθηκε για να γίνουν γυρίσματα ταινίας, είναι η λεγόμενη Βίλα Καζούλη στην Κηφισιά.
Πρόκειται για το σπίτι που πρωταγωνίστησε σε πολλές σκηνές στην Υπολοχαγό Νατάσα και έχει μείνει γνωστό ως η βίλα με τα λιοντάρια λόγω των μαρμάρινων λιονταριών που βρίσκονται στον προαύλιο χώρο της. Εκτός από τη φήμη του ως σκηνικό για την ταινία, το συγκεκριμένο σπίτι περιτριγυρίζεται από μύθους και θρύλους που το χαρακτηρίζουν και ως στοιχειωμένο λόγω των γεγονότων που διαδραματίστηκαν εκεί και θα δούμε παρακάτω.
Υπολοχαγός Νατάσα (1970) : Η υπόθεση της ταινίας
Η ελληνική ταινία Υπολοχαγός Νατάσσα αποτελεί μια δραματική-πολεμική ταινία με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και έχει προβληθεί πολλές φορές στην ελληνική τηλεόραση αποτελώντας μάλιστα υπερπαραγωγή για τα δεδομένα της εποχής. Χαρακτηριστικό είναι ότι δεν έγιναν γυρίσματα μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Η ταινία παρουσιάζει τα γεγονότα και εξελίσσεται σε δύο χρόνους με την πρωταγωνίστρια να αφηγείται το παρελθόν. Τα γεγονότα που αφηγείται διαδραματίζονται κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής με τους δύο πρωταγωνιστές σε ρόλους πατριωτών που λαμβάνουν μέρος στην αντίσταση.
Η αφήγησή της γίνεται ενώ η πρωταγωνίστρια βρίσκεται στο Νταχάου το 1965. Η Νατάσσα Αρσένη (Αλίκη Βουγιουκλάκη) απουσιάζει περισσότερα από 20 χρόνια από την Ελλάδα. Λίγο πριν επιστρέψει στην πατρίδα της αποφασίζει και επισκέπτεται το πρώην στρατόπεδο συγκέντρωσης. Εκεί, μέσα στο τρένο της επιστροφής στην πατρίδα αρχίζει να θυμάται τα χρόνια της κατοχής. Ανακαλεί τις στιγμές που ανάμεσα στους Γερμανούς αξιωματικούς ήταν και ο συμφοιτητής της στο ωδείο, Μαξ Ρόιτερ, ο οποίος έγινε υπολοχαγός των SS. Ένας άνδρας που η μητέρα του ήταν όχι μόνο Ελληνίδα αλλά μέλος της αντίστασης.
Ο Μαξ κυνηγούσε τον Ορέστη, έναν αντάρτη που η Νατάσσα βοήθησε δύο φορές, τη μία στην Κωπαΐδα και την άλλη φορά στην Αθήνα. Τον άνθρωπο που ερωτεύτηκε και τελικά παντρεύτηκε σε σκληρές συνθήκες.
Η ίδια στην αφήγησή της θυμήθηκε επίσης τις περιπέτειες που πέρασε μέχρι να βρεθεί μαζί του, τον γάμο της που κόντεψε να διακοπεί από τον Μαξ, το παιδί που έκαναν μαζί. Θυμάται ακόμη την σύλληψή της και τα βασανιστήρια που υπέστη από τον ίδιο τον Μαξ, ο οποίος κάποτε την αγάπησε. Και τέλος πώς ο Ορέστης την γλίτωσε από το εκτελεστικό απόσπασμα που την έστειλε ο Μαξ, καθώς και τη δολοφονία του από Έλληνες αντάρτες, που τον πέρασαν κατά λάθος για Γερμανό. Αυτό είναι το δραματικό τέλος της αφήγησης. Το σπίτι στην Κηφισιά πρωταγωνιστεί σε πολλές στιγμές και μας δείχνει πώς αποτέλεσε το καταφύγιο της Αντίστασης στην Κατοχή. Σκηνές γυρίστηκαν και στην αυλή της έπαυλης όπου μπορούμενα δούμε τα περίφημα λιοντάρια που αποτελούν το σήμα κατατεθέν της.
https://www.youtube.com/watch?v=WiWg3ed-9s8
Οι θρύλοι και οι αναφορές για τη στοιχειωμένη βίλα που έγιναν τα γυρίσματα
Οι φήμες περί φαντασμάτων πάντως, εκτός από τα βασανιστήρια που γίνονταν εκεί, ενισχύθηκαν και από κάτι ακόμη που δεν γνωρίζουν πολλοί. Και αυτό είναι το γεγονός ότι η βίλα της Κηφισιάς είναι χτισμένη πάνω σε ένα τούρκικο νεκροταφείο. Αυτό κυρίως δημιούργησε τις ιστορίες της στοιχειωμένης βίλας, που κυριαρχούν τα φαντάσματα. Σε συνδυασμό με τα υπόγεια περάσματα, τα δεκάδες σκοτεινά δωμάτια και τους ατελείωτους διαδρόμους, ενίσχυσαν την πεποίθηση ότι πρόκειται για μια στοιχειωμένη βίλα. Δεν είναι λίγοι εκεί που αναφέρουν και διαδίδουν ότι τα βράδια οι σκιές των νεκρών περιπλανιούνται στο εσωτερικό της έπαυλης. Ότι δεν έφυγαν ποτέ και τριγυρνούν άλλοτε στους διαδρόμους. Και άλλοτε γύρω από τα λιοντάρια. Κάποιοι ιδιοκτήτες οι οποίοι ανά διαστήματα είχαν αγοράσει την περιβόητη βίλα είχαν ενισχύσει τον μύθο ότι η βίλα είναι στοιχειωμένη.