Επαγγελματίας gamer 8 ετών: Ο 8χρονος μπήκε σε επαγγελματική ομάδα Fortnite και τα bonus «έπεσαν βροχή».
Ένα αγόρι μόλις… 8 ετών είναι ήδη επαγγελματίας gamer και μάλιστα κέρδισε bonus 27.500 ευρώ. O Τζόζεφ Ντιν, ο οποίος παίζει με το ψευδώνυμο Gosu έγινε ο νεότερος επαγγελματίας παίκτης του Fortnite στον κόσμο, όταν μπήκε στην «Ομάδα 33» τον Δεκέμβριο. Ο μαθητής έλαβε μπόνους 27.500 ευρώ. για την είσοδό του στην ομάδα και έναν πανάκριβο υπολογιστή ειδικό για το gaming. O 8χρονος είπε ότι είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. «Ενώ άλλες ομάδες δεν με έπαιρναν στα σοβαρά επειδή είμαι οκτώ, η «Ομάδα 33» με βρήκε και με άφησε να προπονούμαι μαζί τους καθημερινά. Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο χαρούμενος σήμερα που έγινε επισήμως μέλος της ομάδας.
Ο Τζόζεφ που ζει στην Καλιφόρνια ξεκίνησε να παίζει Fortnite όταν ήταν τεσσάρων (!). Ένας σκάουτερ τον εντόπισε ενάμιση χρόνο πριν και μίλησε στον συνιδρυτή της Ομάδας 33. «Πρέπει να υπογράψουμε με το παιδί. Αν δεν το κάνουμε, κάποιος άλλος θα το κάνει». Μπορεί η ιστορία του Τζόζεφ να μας κάνει να νιώθουμε πολύ γέροι, όμως έχει μεγάλο ενδιαφέρον ότι μόνο δύο από τους 10 παίκτες Fortnite που βγάζουν τα περισσότερα είναι πάνω από 18, σύμφωνα με το έγκυρο esportearnings.com
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Gaming disorder
Tον Ιούνιο του 2018 o Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συμπεριέλαβε τον εθισμό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια στη λίστα με τις ψυχικές ασθένειες, δίνοντας στην εν λόγω ασθένεια την ονομασία «gaming disorder». Την ίδια χρονιά ξεκίνησε στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες δυτικές χώρες, η λειτουργία κλινικών για τον εθισμό στο διαδίκτυο. Στην αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ο εθισμός στα ψηφιακά και τα video games περιγράφεται ως «ένα μοτίβο επίμονης ή επαναλαμβανόμενης συμπεριφοράς παιχνιδιού που γίνεται τόσο εκτενής ώστε να προηγείται άλλων ενδιαφερόντων στη ζωή».
Από την άλλη, ωστόσο, υπάρχουν επιστήμονες που υποστηρίζουν πως τα βιντεοπαιχνίδια καλλιεργούν δεξιότητες απαραίτητες στη μηχανική ή τα εφαρμοσμένα μαθηματικά. Αλλά γιατί οδηγούν στον εθισμό, ανεξάρτητα από τις θετικές και αρνητικές επιδράσεις τους; Η επιστημονική απάντηση έχει το όνομα ντοπαμίνη, με τους ερευνητές να διαπιστώνουν ότι τα βιντεοπαιχνίδια αυξάνουν σημαντικά τα επίπεδα ντοπαμίνης. Άρα προκαλούν ικανοποίηση. Και όπως είναι φυσικό μια δράση που προσφέρει ικανοποίηση, τείνει να επαναλαμβάνεται.
Τι συμβαίνει στον εγκέφαλο του παιδιού
Ο εθισμός στα video games οφείλεται κυρίως στην έκκριση της ντοπαμίνης που απελευθερώνεται στον εγκέφαλο έπειτα από κάθε νίκη. Η ορμόνη αυτή ευθύνεται για το αίσθημα της ικανοποίησης και οι άνθρωποι τείνουμε να επαναλαμβάνουμε τις συμπεριφορές που μας ευχαριστούν. Ως φαίνεται, σύμφωνα και με τις διαπιστώσεις των ερευνητών, τα βιντεοπαιχνίδια είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε πυροδοτούν επανειλημμένα την έκκριση «καλών» ουσιών, όπως η ντοπαμίνη.
Ο ηλεκτρονικός κόσμος των παιχνιδιών ασκεί πολυαισθητηριακή επίδραση (ήχος, εικόνα, γραφικά, κίνηση) στην οποία δύσκολα μπορεί κανείς, πόσο μάλλον ένα παιδί, να αποφύγει γιατί μαγνητίζει το μυαλό. Και είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι εκπαιδεύουν τον εγκέφαλό σε ένα περιβάλλον, όπου κυριαρχεί η άμεση ανταμοιβή για όποια μικρή «επιτυχία», με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η ντοπαμίνη, η ορμόνη της ευχαρίστησης.
Σύμφωνα και με δημοσίευμα του Psychologytoday, η ντοπαμίνη ανταμείβει συγκεκριμένες συμπεριφορές, ώστε να τις επαναλάβουμε αλλά και κάνει κάτι περισσότερο από το απλώς να ενισχύει την αίσθηση ευτυχίας μας. Είναι επίσης υπεύθυνη για την ρύθμιση της μυϊκής κίνησης, την βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας, την διατήρηση της συγκέντρωσης, την λήψη αποφάσεων, την αξιολόγηση προβλημάτων και την επίλυση τους και την ρύθμιση έκκρισης της προλακτίνης.
Οθόνες σαν… κοκαΐνη
Άλλη έρευνα έδειξε ότι οι οθόνες μπορούν να επηρεάσουν το μπροστινό μέρος του εγκεφάλου με τον ίδιο τρόπο που το επηρεάζει η κοκαΐνη. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του New York Post, η τεχνολογία είναι τόσο υπερδιεγερτική που ανεβάζει τα επίπεδα ντοπαμίνης όσο το σεξ. Αυτό το εθιστικό αποτέλεσμα είναι ο λόγος που ο Dr. Peter Whybrow, διευθυντής του τμήματος νευροεπιστήμης στο UCLA αποκαλεί τις οθόνες «ηλεκτρονική κοκαΐνη», ενώ Κινέζοι ερευνητές προτιμούν τον όρο «ψηφιακή ηρωίνη». Ο Dr. Andrew Doan, επικεφαλής του τμήματος έρευνας πάνω στους εθισμούς για το Πεντάγωνο και το αμερικάνικο ναυτικό αποκαλεί τα βιντεοπαιχνίδια και την τεχνολογία οθόνης «ψηφιακά ναρκωτικά».
Σύμφωνα με τους επιστήμονες που μελετούν το φαινόμενο, μια επιτυχία ή αποτυχία σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι «ανεβάζει» ή «κατεβάζει» την ντοπαμίνη από τον επικλινή πυρήνα του εγκεφάλου και έτσι δουλεύει το μοντέλο της άμεσης ανταμοιβής. Διαπιστωμένα οι πιο σοβαρές περιπτώσεις εθισμού εντοπίζονται στα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια, ενώ υπάρχουν μελέτες από το 2011 αλλά και νευροαπεικονιστικές έρευνες που δείχνουν αλλαγές στη φαιά ουσία του εγκεφάλου, αλλά και αλλαγές σε ποσοστά μεταβολισμού της γλυκόζης στις εγκεφαλικές δομές στα φυσιολογικά άτομα σε σχέση με τα εθισμένα.
Στο νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία-Αγλαΐα Κυριακού, λειτουργεί από το 2007 ειδική μονάδα για τον εθισμό. Το κλειδί, λένε οι ειδικοί, είναι να αποτρέψεις τα παιδιά από το να κολλήσουν σε οθόνες. Αυτό σημαίνει πραγματικά τουβλάκια αντί των ψηφιακών τους avatar, βιβλία αντί για tablets, φύση και άθληση αντί για οθόνη. Οι ψυχολόγοι καταλαβαίνουν πως η υγιής ανάπτυξη των παιδιών περιλαμβάνει επικοινωνία, δημιουργικό φανταστικό παιχνίδι και επαφή με τον αληθινό, φυσικό κόσμο…