Υπέρ της παραμονής των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο τάχθηκε σε συνέντευξή του στη βρετανική εφημερίδα Times o υπουργός Πολιτισμού της χώρας, Όλιβερ Ντάουντεν, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα πως στη χώρα του φιλοξενούνται –και θα παραμείνουν- πολλοί ιστορικοί θησαυροί από ολόκληρο τον κόσμο.
Μέσα από τις δηλώσεις του, ο Ντάουντεν επαναφέρει παλιά και τετριμμένα επιχειρήματα –κάτι το οποίο παραδέχεται και ο ίδιος- διερωτώμενος μάλιστα εάν τα Γλυπτά θα είχαν επιβιώσει από τους μαινόμενους Ναζί στην Αθήνα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
«Θα είχαν επιβιώσει από τους μαινόμενους Ναζί στην Αθήνα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου; Είναι ένα ελαφρώς τετριμμένο επιχείρημα, αλλά κρύβει αλήθεια» ανέφερε ο ίδιος.
Μάλιστα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ο Βρετανός υπουργός Πολιτισμού ζήτησε από τους υπεύθυνους της εθνικής κληρονομιάς και των μουσείων να υπερασπιστούν τον πολιτισμό και την ιστορία της χώρας από μία «θορυβώδη μειονότητα ακτιβιστών».
Θα απειλούσε τα μουσεία με απώλεια των εκθεμάτων τους
Ο Βρετανός πολιτικός υποστηρίζει ότι η επιστροφή ενός πολιτιστικού θησαυρού στους διεκδικητές του θα απειλούσε τα μουσεία με απώλεια των εκθεμάτων τους.
«Όταν αρχίσεις να τραβάς αυτή την κλωστή, πραγματικά πού καταλήγεις; Θα επιμέναμε στην επιστροφή της Ταπισερί της Μπαγιέ; Αμερικανικά ιδρύματα είναι ασφυκτικά γεμάτα από βρετανικά αριστοτεχνήματα. Η Ιαπωνία έχει πληθώρα κινεζικών και κορεατικών αριστοτεχνημάτων. Είναι εξαιρετικά υψηλός ο πήχης για αυτό… διότι απλά δε βλέπω πού σταματά. Μπαίνεις σε μια τρύπα και δένεις τα χέρια των ιδρυμάτων μας. Νομίζω ότι είναι απλά αδύνατο να πας πίσω και να ξεμπλέξεις όλα αυτά τα πράγματα» ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Υποστήριξε δε, πως το Βρετανικό Μουσείο ως ένα μεγαλοπρεπές πολιτιστικό ίδρυμα, όπου ο επισκέπτης «εμπλουτίζεται βλέποντας μαζί «θαυμάσια κομμάτια πολιτιστικής κληρονομιάς» από όλο τον κόσμο.
«Και δεν είναι μόνο για τον βρετανικό λαό. Είναι ένα μουσείο του κόσμου για τον κόσμο και ξέρω ότι έχει πολλές σημαντικές συνεργασίες» είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Ο ίδιος είπε πως δεν είχε «δεθεί» τόσο πολύ με τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, μέχρι που τον ξενάγησε ο διευθυντής του μουσείου Χάρτβιχ Φίσερ και του εξιστόρησε σε βάθος περί τίνος πρόκειται, «αποκαλύπτοντας ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο καλλιτεχνίας το οποίο βρήκα πραγματικά πηγή έμπνευσης».