Για τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στον Ρ/Σ Θέμα 104,6. Tην ίδια ώρα, απέρριψε τους ισχυρισμούς πως τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) είναι εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού. Εξήγησε πως δεν έχει αποδειχθεί κάτι τέτοιο, παραδέχεται ωστόσο ότι όπως σε όλους τους κλειστούς χώρους είναι εν δυνάμει εστίες μετάδοσης και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Δείτε ακόμη: Πού θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια για τη γραμμή 4 του μετρό
Παράλληλα, σημείωσε ότι λόγω της πανδημίας έχει παρατηρηθεί ότι οι πολίτες χρησιμοποιούν λιγότερο πλέον τα ΜΜΜ. Σε ό,τι αφορά την προσπάθεια ενίσχυσης των Μέσων Μαζικής μεταφοράς, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι γίνεται μία καθημερινή διαχείριση κρίσης για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στις αστικές συγκοινωνίες. Σημείωσε ότι σήμερα υπάρχουν 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα σε σχέση με το Σεπτέμβριο, ότι κυκλοφορούν 1.250 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας από 850 (αύξηση 50%), καθώς και ότι έρχονται επιπλέον 300 λεωφορεία με leasing το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου.
Τόνισε επίσης ότι για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια γίνονται προσλήψεις οδηγών και τεχνικών, ενώ η πρώτη φάση του μεγάλου διαγωνισμού, η οποία αφορά στην προμήθεια 800 νέων λεωφορείων, είναι σε διαβούλευση. Αναφέρθηκε και στα 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ, που έχουν ήδη ενισχύσει τις περιφερειακές γραμμές. Και υπενθύμισε ότι το υπουργείο εξετάζει και τη δυνατότητα να τοποθετηθούν ειδικά μηχανήματα καθαρισμού αέρα στους συρμούς του Μετρό, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
Γραμμή 4: Στο επόμενο τρίμηνο εργασίες ακόμα και σε Κολωνάκι Εξάρχεια
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στη Γραμμή 4 του Μετρό, καθώς προχθές η Αττικό Μετρό Α.Ε. και η ανάδοχος εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. υπέγραψαν τη σύμβαση για την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών. Σημείωσε ότι πρόκειται για την πρώτη μεγάλη επέκταση του Μετρό και ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά και φιλοπεριβαλλοντικά έργα στην Αττική, που θα αλλάξει την όψη της Αθήνας.
Εξήγησε ότι θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια στο άλσος Βεΐκου και στο Γουδή και μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα ξεκινήσουν εργασίες ακόμη και στις πλατείες Κολωνακίου και Εξαρχείων. Ανέφερε επίσης ότι συζητείται και η επέκταση της Γραμμής, το λεγόμενο «πέταλο», ώστε να φτάσει το Μετρό και στον Περισσό.
Όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι το θέμα του σταθμού Βενιζέλου βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο θα συνεδριάσει για να κλείσει αυτή η εκκρεμότητα όταν ανοίξουν και πάλι τα δικαστήρια. Υπενθύμισε ότι ο προγραμματισμός της Κυβέρνησης είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης να είναι έτοιμο το 2023 και ξεκαθάρισε: «Να είστε σίγουροι ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θα εγκαινιάσει μουσαμάδες, όπως έκανε ο Αλέξης Τσίπρας».