Ινδονησία υποβρύχιο: Αγνοείται με 53 μέλη πλήρωμα – Οξυγόνο μέχρι το Σάββατο

ΚΟΣΜΟΣ

Ινδονησία υποβρύχιο: Αγνοείται με 53 μέλη πλήρωμα – Οξυγόνο μέχρι το Σάββατο

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Παντελής Ζηβόντσης

Ινδονησία υποβρύχιο: Το ατύχημα συνέβη κατά τη διάρκεια βολής τορπίλης κοντά στο Μπαλί

22.04.2021 | 15:43

Μόλις τρία 24ωρα έχουν στη διάθεσή τους οι Αρχές της Ινδονησίας για να σώσουν τα 53 μέλη του πληρώματος του αγνοούμενου υποβρυχίου, προτού σωθεί το οξυγόνο τους, σύμφωνα με Πολεμικό Ναυτικό της χώρας. Το γερμανικής ναυπήγησης υποβρύχιο KRI Nanggala-402 εξαφανίστηκε περίπου 100 χλμ, ανοικτά των ακτών του Μπαλί νωρίς χθες το πρωί στη διάρκεια άσκησης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η επαφή χάθηκε με το υποβρύχιο, όταν έλαβε το πράσινο φως για να καταδυθεί σε μεγαλύτερο βάθος. «Γνωρίζουμε την περιοχή, αλλά το βάθος είναι αρκετά μεγάλο», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο ναύαρχος Γιούλιους Βιντζοτζόνο.

Στις έρευνες για τον εντοπισμό του υποβρυχίου μετέχουν έξι πολεμικά πλοία, ένα ελικόπτερο, περίπου 400 άτομα, ενώ σκάφη έστειλαν η Σιγκαπούρη και η Μαλαισία και οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Γαλλία και η Γερμανία προσφέρθηκαν να βοηθήσουν. Μια κηλίδα πετρελαίου που εντοπίστηκε από αέρος κοντά στο σημείο, όπου καταδύθηκε το υποβρύχιο ίσως αποτελεί ένδειξη διαρροής καυσίμων ή μια προσπάθεια του πληρώματος να ενημερώσει για τη θέση του, ανέφερε το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας. Το υποβρύχιο πιστεύεται ότι έχει πέσει σε βάθος περίπου 700 μ. κι όπως τόνισε ο Γάλλος αντιναύαρχος Αντουάν Μπεσό στο AFP, σε μια τέτοια περίπτωση το πιθανότερο είναι να έχει διαλυθεί, αφού δεν έχει τις προδιαγραφές για να αντέχει στην πίεση σε τέτοιο βάθος.

Κινείται με ντίζελ και ηλεκτρικές μπαταρίες

Το επιθετικό υποβρύχιο Τύπου 209 κινείται με ντίζελ και ηλεκτρικές μπαταρίες κι είναι ένα από τα πέντε που διαθέτει η χώρα. Ναυπηγήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1970, εντάχθηκε στο στόλο της Ινδονησίας το 1981 και το 2012 ολοκληρώθηκαν οι επισκευές του στη Νότια Κορέα. Υποβρύχια αυτού του τύπου διαθέτουν διάφορες χώρες ανά την υφήλιο, μεταξύ των οποίων η Ινδία και η Αργεντινή. Είναι η πρώτη φορά που η Ινδονησία βρίσκεται αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο καταστροφής ενός υποβρυχίου της σε αντίθεση με τα πολεμικά ναυτικά άλλων χωρών, μεταξύ των οποίων η Ρωσία που έχασε το 2000 το «Κουρσκ», το καμάρι του ρωσικού βόρειου στόλου, το οποίο βυθίστηκε στη Θάλασσα του Μπάρεντς μετά από έκρηξη τορπίλης που πυροδότησε και τις υπόλοιπες με αποτέλεσμα να χάσουν τις ζωές τους και τα 118 μέλη του πληρώματος – τα περισσότερα την ώρα του δυστυχήματος και κάποια λίγες μέρες αργότερα που πέθαναν από ασφυξία.

Το 2003 70 αξιωματικοί και μέλη του πληρώματος ενός κινεζικού υποβρυχίου κλάσης Ming έχασαν τις ζωές τους, πιθανότατα από ασφυξία, σε δυστύχημα που συνέβη στη διάρκεια ασκήσεων. Πέντε χρόνια αργότερα 20 άνθρωποι πέθαναν από δηλητηριώδεις αναθυμιάσεις όταν ενεργοποιήθηκε κατά λάθος το σύστημα πυρόσβεσης ενός ρωσικού υποβρυχίου στη διάρκεια των δοκιμών του στη Θάλασσα της Ιαπωνίας. Και το 2018 εντοπίστηκε το ναυάγιο ενός υποβρυχίου με 44μελές πλήρωμα ανοικτά της Αργεντινής, τα ίχνη του οποίου είχαν χαθεί έναν χρόνο νωρίτερα.

https://www.youtube.com/watch?v=ex2wwPseJC4

Δείτε ακόμη:
«Πιέζει» η Γερμανία την έγκριση του εμβολίου Sputnik V – Από τον Μάιο στο μικροσκόπιο ΠΟΥ και ΕΜΑ
Σαφές μήνυμα ΗΠΑ σε Τουρκία – Την “πέταξε” από το πρόγραμμα των F35
“Χαστούκι” Μπαίντεν στην Τουρκία – Αναγνωρίζει τη Γενοκτονία των Αρμενίων
Exit mobile version