Αγώνα δρόμου για να παραληφθούν οι συρμοί της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης κάνει η «Αττικό Μετρό ΑΕ», προκειμένου να αρχίσει και τις δοκιμαστικές διαδρομές στις ράγες, δεδομένου ότι η επιδομή σε μεγάλο τμήμα της γραμμής έχει ολοκληρωθεί. Μέχρι σήμερα έχουν έρθει οι 13 από τους συνολικά 18 συρμούς της βασικής γραμμής από την Ιταλία.
Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Νίκος Ταχιάος, τόνισε στη Voria.gr ότι η επόμενη 14η αμαξοστοιχία καταφτάνει στη Θεσσαλονίκη εντός του Μαΐου, ενώ και οι υπόλοιποι τέσσερις συρμοί θα έχουν έρθει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι δοκιμαστικές διαδρομές αναμένεται να ξεκινήσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και θα ολοκληρωθούν σε χρονικό διάστημα 18 μηνών. Θα ακολουθήσουν οι συρμοί για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά.
Οι δοκιμαστικές διαδρομές
Οι δοκιμαστικές διαδρομές, όπως διευκρινίζει η «Αττικό Μετρό ΑΕ», δεν επηρεάζονται από τις εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου που πήγαν πίσω λόγω των δικαστικών καθυστερήσεων και θα αρχίσουν στην ώρα τους, με την παραλαβή του συνόλου των συρμών από το ερχόμενο φθινόπωρο.
Άλλωστε πλέον τα χρονικά περιθώρια στενεύουν για να επιτευχθεί το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου μέσα στο 2023, όπως το εξήγγειλε η κυβέρνηση.
Παράλληλα, οι εργασίες ολοκλήρωσης της επιδομής στη βασική γραμμή εξελίσσονται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, δεδομένου ότι από το Σιντριβάνι μέχρι το αμαξοστάσιο σχεδόν έχουν τελειώσει, ενώ σε φάση υλοποίησης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης μέσα στο καλοκαίρι, είναι οι αντίστοιχες εργασίες από το Σιντριβάνι μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Ο στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του καλοκαιριού όλη η επιδομή τόσο στη διπλή γραμμή όσο και στις δυο κατευθύνσεις της τρίτης γραμμής, που δίνει το ρεύμα στους συρμούς.
Στους περισσότερους σταθμούς της βασικής γραμμής ολοκληρώνονται τα έργα σταδιακά, με τις τελικές διαμορφώσεις σε πεζοδρόμια, θύρες ασφαλείας, συστήματα πυρόσβεσης, σχάρες, αεραγωγούς, καλώδια, πετάσματα κτλ.