Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα Mega μίλησε η κ. Χρυσάνθη, η οποία βρίσκεται στον 4ο μήνα της εγκυμοσύνης αλλά λόγω επιπλοκών βρίσκεται σε άδεια από την εργασία της από τον πρώτο μήνα. Όπως καταγγέλλει η ίδια, μέχρι στιγμής δεν έχει λάβει το σχετικό επίδομα που δικαιούται, και όταν καταφέρνει να μιλήσει με το ΙΚΑ της λένε να κάνει… υπομονή. «Είμαι στον τέταρτο μήνα της εγκυμοσύνης με επιπλοκές που δεν μου επιτρέπουν να δουλεύω από τον πρώτο μήνα.
Έχω καταθέσει εδώ και τρεις μήνες άδεια στο ΕΦΚΑ. Δεν έχω πάρει κάποιο επίδομα, και δεν έχει βγει και κάποια απόφαση για να περάσω επιτροπή, για να μπορέσω να είμαι σωστή απέναντι στον εργοδότη μου. Περιμένω να περάσω επιτροπή για να πάρω την απόφαση για να δω αν έχουν εγκριθεί οι άδειές μου. Τώρα είναι να καταθέσω και για τον τέταρτο μήνα άδεια. Κάθε μήνα περνάω από επιτροπή. Θέλω να είμαι σωστή και απέναντι στον εργοδότη μου που περιμένει το χαρτί της απόφασης», εξήγησε η κ. Χρυσάνθη.
«Στην ουσία δεν είναι πολλά τα χρήματα, αλλά είναι απαραίτητα και για να είναι σύννομη και να μπορεί και ο εργοδότης να περάσει και στο ΙΚΑ ότι νομίμως δεν την πληρώνει», σχολίασε σχετικά ο εργατολόγος Κώστας Τσουκαλάς. «Εγώ θέλω απλά μια ενημέρωση για να είμαι εντάξει απέναντι στον εργοδότη μου. Ξέρω ότι δεν πρόκειται να χάσω τα χρήματα από το ΕΦΚΑ, αλλά δεν μπορώ να παίρνω τηλέφωνο και να μου λένε ότι δεν ξέρουν τι γίνεται», πρόσθεσε η κ. Χρυσάνθη.
Νέος διοικητής ΕΦΚΑ προς υπαλλήλους: Σηκώστε τα τηλέφωνα!
«Σηκώστε τα τηλεφώνα. Επιστρέφουμε στην κανονικότητα». Αυτό το μήνυμα σε αυστηρό ύφος έστειλε ουσιαστικά ο νέος διοικητής του ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής μέσω της επιστολής του προς το προσωπικό του φορέα με αφορμή την ανάληψη των καθηκόντων του. «Κατά την σταδιακή επιστροφή όλων μας στη νέα κανονικότητα που διαμορφώνει η μετά-covid εποχή, τόνισε στην επιστολή του ο νέος διοικητής – σε συνδυασμό με την μείωση του ποσοστού τηλεργασίας, τα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ αποτελούν και πάλι τους κύριους κόμβους εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Ως εκ τούτου, θα ήθελα να επιδείξετε στον ύψιστο βαθμό τον επαγγελματισμό που σας διακρίνει και να ανταποκρίνεστε στα e-mails και στις τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών. Καλώ τους διευθυντές όλων των υποκαταστημάτων και των Διευθύνσεων που εξυπηρετούν κοινό να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες για να αποκατασταθεί το συντομότερο η ομαλή επικοινωνία του πολίτη με τον e-EΦΚΑ».
Ο κ. Δουφεξής κάλεσε επίσης τους υπαλλήλους να ανταποκριθούν στις προσδοκίες που έχουν από αυτούς οι πολίτες όπως είναι η επιτάχυνση του ρυθμού έκδοσης των συντάξεων και η μείωση της γραφειοκρατίας με απλούστευση των διαδικασιών.
Η επιστολή του κ. Δουφεξή αναφέρει τα εξής:
Αποτελεί μεγάλη τιμή για εμένα η ανάληψη της Διοίκησης του e-ΕΦΚΑ, σε μια κρίσιμη χρονική συγκυρία για τον Φορέα καθώς καλείται να αντεπεξέλθει σε μια σειρά σημαντικών αλλαγών, προκλήσεων και προβλημάτων. Ο e-ΕΦΚΑ καλύπτει με την αποστολή του το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού μέσα από το τεράστιο φάσμα υπηρεσιών και παροχών που προσφέρει στους εργαζόμενους, στους εργοδότες, στους συνταξιούχους, στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και στις οικογένειες τους. Είναι χρέος μας να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες, τις αγωνίες αλλά και τις απαιτήσεις τους επιδεικνύοντας ενσυναίσθηση, ανθρωπιά και κοινωνικό πρόσημο. Οφείλουμε να βελτιώσουμε, στο μέτρο του δυνατού, τόσο το επίπεδο εξυπηρέτησης όσο και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Κατά την σταδιακή επιστροφή όλων μας στη νέα κανονικότητα που διαμορφώνει η μετά-covid εποχή σε συνδυασμό με την μείωση του ποσοστού τηλεργασίας, τα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ αποτελούν και πάλι τους κύριους κόμβους εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Ως εκ τούτου, θα ήθελα να επιδείξετε στον ύψιστο βαθμό τον επαγγελματισμό που σας διακρίνει και να ανταποκρίνεστε στα e-mails και στις τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών.
Καλώ τους διευθυντές όλων των υποκαταστημάτων και των Διευθύνσεων που εξυπηρετούν κοινό να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες για να αποκατασταθεί το συντομότερο η ομαλή επικοινωνία του πολίτη με τον e-EΦΚΑ.
Με πλήρη επίγνωση των τεράστιων ευθυνών αλλά και συναίσθηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουμε, σας καλώ να συστρατευτούμε προς την κατεύθυνση της εκπλήρωσης των προσδοκιών που έχουν οι πολίτες από εμάς, και που επιθυμούν άμεση εξυπηρέτηση, με ευγένεια και απλουστευμένες διαδικασίες.
Θα ήθελα να γνωρίζετε ότι το γραφείο μου θα είναι πάντα ανοικτό για την παρουσίαση των δυσχερειών που αντιμετωπίζετε αλλά και των προτάσεών σας για επίλυσή τους.
Επίσης, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον καθέναν από εσάς προσωπικά για την δουλειά σας, την ανιδιοτέλεια και τον σεβασμό που επιδεικνύετε στηναποστολή σας.
Ευελπιστώ σε μία αγαστή και γόνιμη συνεργασία με καθέναν από εσάς που θεωρώ συνοδοιπόρους στο δρόμο της πραγμάτωσης του δύσκολου εγχειρήματος του ψηφιακού μετασχηματισμού του e-ΕΦΚΑ αλλά και της αναβάθμισης του σε έναν Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης με ανθρώπινο πρόσωπο που σέβεται τον πολίτη και τις ανάγκες του αλλά και τους εργαζόμενους σε αυτόν.
Διοικητής e-ΕΦΚΑ
Παναγιώτης Δουφεξής