Γραμμή 4 – μετρό: Υπογράφεται σήμερα το σπουδαίο δημόσιο έργο

ΕΛΛΑΔΑ

Γραμμή 4 – μετρό: Υπογράφεται σήμερα το σπουδαίο δημόσιο έργο

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: AlphaFreePress

Γραμμή 4 - μετρό: Στο Γαλάτσι οι υπογραφές

22.06.2021 | 15:16

Σήμερα, Τρίτη 22 Ιουνίου, αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για τη Γραμμή 4 του μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, συνολικού προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ. Στις 19:30 συγκεκριμένα, ο πρωθυπουργός θα δώσει το “παρόν” στην εκδήλωση, που θα πραγματοποιηθεί στο Γαλάτσι, όπου θα μιλήσει για το έργο και θα προχωρήσει στις απαραίτητες υπογραφές της σύμβασης για τη Γραμμή 4 του μετρό, στην Αθήνα. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα πρώτα εργοτάξια της Γραμμής 4, που θα ριχτούν «δουλειά» το καλοκαίρι, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, θα είναι στην Κατεχάκη, στο Άλσος Βεΐκου, στα Εξάρχεια και στο Κολωνάκι.

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης έχει επισημάνει την αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής, που θα προσφέρει η επέκταση του μετρό, με τη δημιουργία τριών νέων σταθμών προς το Ίλιον και την Ανθούπολη. «Εκτιμούμε ότι αρχές του 2022, ίσως και νωρίτερα, θα προκηρύξουμε την επέκταση προς τις δυτικές συνοικίες. Αυτές οι συνοικίες θα έρθουν πολύ κοντύτερα στο κέντρο, πολύ κοντύτερα στο αεροδρόμιο. Οι μετακινήσεις θα είναι πολύ ευκολότερες πλέον και θα αναβαθμιστούν όλες αυτές οι περιοχές της Αττικής», δήλωσε. Την ίδια στιγμή, προανήγγειλε ότι στις αρχές του επόμενου έτους θα δημοπρατηθεί και το έργο της επέκτασης του προαστιακού της Δυτικής Αττικής προς την περιοχή του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας και των Μεγάρων.


Η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή. Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.

Η χρηματοδότηση του έργου

Η συνολική προβλεπόμενη δαπάνη του έργου κυμαίνεται περίπου στο 1,6 δισ. ευρώ και η χρηματοδότησή του θα γίνει από το ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Μάλιστα εξετάζεται η εφαρμογή ενός νέου χρηματοδοτικού μοντέλου ΒΙΜ (Building Information Modeling), που ενισχύεται από την Κομισιόν και αποτελεί μέρος του Ταμείου Ανάκαμψης. Ήδη το υπουργείο Υποδομών προετοιμάζει την πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου που θα «τρέξει» τη νέα ψηφιακή μέθοδο κατασκευής.

Exit mobile version