49χρονος ελαιοχρωματιστής: Τι είπε ο δικηγόρος του για την καταστροφή του τρίτου πίνακα
Το κατώφλι του ανακριτή πέρασε σήμερα ο 49χρονος κατηγορούμενος για τη μεγάλη κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη. Ο κατηγορούμενος ζήτησε και έλαβε προθεσμία από τον ανακριτή για αύριο το μεσημέρι, ώστε να προετοιμάσει την απολογία του. Σε δήλωσή του ο δικηγόρος του κατηγορούμενου, Σάκης Κεχαγιόγλου, τόνισε εκ νέου πως ο εντολέας του, κατά δήλωσή του, ποτέ δεν επιχείρησε να πουλήσει τους πίνακες ούτε στο εξωτερικό ούτε στην Ελλάδα. Ερωτηθείς γιατί ο 49χρονος δεν επέστρεψε νωρίτερα τους πίνακες, ο κ. Κεχαγιόγλου απάντησε: «Η επιστήμη λέει ότι στους πίνακες πάνω υπάρχει το DNA. Για να το εξαφανίσει, θα έπρεπε να βάλει χλωρίνη. Δεν ήθελε να τους καθαρίσει με χλωρίνη και να τους καταστρέψει»
«Τονίζω ότι χωρίς τη δική του συνεργασία και χωρίς να μας υποδείξει το μέρος που είχε κρύψει τους πίνακες, δεν θα τους βρίσκαμε ποτέ. Άρα, η έμπρακτη μεταμέλειά του είναι εξ αρχής και οικειοθελής. Όλα τα έκανε μόνος του χωρίς συνεργούς» προσέθεσε. Τέλος, ο κ. Κεχαγιόγλου, σε ερώτηση για το αν υπήρχε κίνδυνος για τους πίνακες στο ρέμα στο Πόρτο Ράφτη, απάντησε πως τα έργα τέχνης κινδύνεψαν από άλλους λόγους και όχι από τον εντολέα του. Υπενθυμίζεται ότι ο κατηγορούμενος θα απολογηθεί στον ανακριτή για το αδίκημα της διακεκριμένης περίπτωσης κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο.
Πώς κατέστρεψε τον 3ο πίνακα
Λεπτομέρειες για τον τρόπο με τον οποίο καταστράφηκε ο τρίτος πίνακας που είχε κλέψει ο εντολέας του από την Εθνική Πινακοθήκη αποκάλυψε σήμερα ο δικηγόρος του, ο ποινικολόγος Σάκης Κεχαγιόγλου. Μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» για τον τρίτο πίνακα, ο συνήγορος του 49χρονου ελαιοχρωματιστή, ο οποίος έχει ομολογήσει ότι διέπραξε την «κλοπή του αιώνα», έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το τι συνέβη στο έργο τέχνης, σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς του δράστη. Υπενθυμίζεται ότι το έργο ήταν φιλοτεχνημένο σε χαρτί και ήταν μια δημιουργία με πέννα σε αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 επί 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικόνιζε τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους.
Το έργο απετέλεσε δωρεά το 1907 του Γρηγορίου Μαρασλή προς την Εθνική Πινακοθήκη. Από την πρώτη κιόλας στιγμή ο συλληφθείς για την κλοπή από την Εθνική Πινακοθήκη υποστήριξε ότι ο πίνακας κατέληξε στα σκουπίδια. Σήμερα όμως ο κ. Κεχαγιόγλου αποκάλυψε επίσης ότι το έργο καταστράφηκε όταν ο κλέφτης ελαιοχρωματιστής σκούπισε πάνω του τα αίματά του.
https://www.youtube.com/watch?v=U3SIYQdqp_I
Τι λέει ο δικηγόρος του
«Ο πελάτης μου τραυματίστηκε από κομμένα τζάμια και σκούπισε τα αίματα με αυτό το μικρό κομμάτι χαρτί που ήταν η προσευχή του αγίου προς την Αγία Τριάδα». Σχολιάζοντας την καταστροφή του έργου τέχνης ο κ. Κεχαγιόγλου το χαρακτήρισε «μηδαμινής αξίας μπροστά στους άλλους δύο πίνακες». Σύμφωνα με τον κ. Κεχαγιόγλου ο πελάτης του, που θα τιμωρηθεί με κάθειρξη 5 – 10 ετών, «υπέδειξε τα πολλών εκατομμυρίων αξίας, δύο άλλα έργα, τα οποία μετά την επιτυχία της αστυνομίας και του τμήματος διαρρηκτών επιστρέφουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού λαού, το νέο, λαμπρό κτίριο, της Εθνικής Πινακοθήκης». Στην ίδια συνέντευξη ο ποινικολόγος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι ο εντολέας του ήταν λάτρης της τέχνης και «επέλεξε έναν πολύ πρωτότυπο τρόπο για να εκδηλώσει αυτή τη λατρεία». Επίσης ανέφερε ότι ο 49χρονος έδειξε έμπρακτη μεταμέλεια, υποδεικνύοντας στις Αρχές πού είχε κρύψει τους δύο άλλους πίνακες.
https://www.youtube.com/watch?v=aoerSfdjBS0