Γυμναστήρια ΚΥΑ: Πόσοι θα μπορούν να βρίσκονται μέσα στο γυμναστήριο
Στην ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε για τα νέα μέτρα κατά του κορωνοϊού που θα ισχύουν από σήμερα και έως τις 26 Ιουλίου αναφέρεται αναλυτικά και το πρωτόκολλο λειτουργίας των γυμναστηρίων. Σύμφωνα με όσα αναφέρει το ΦΕΚ στα γυμναστήρια θα πρέπει να τοποθετηθεί σταθερό προστατευτικό χώρισμα από διαφανές υλικό (plexiglass) στην υποδοχή του γυμναστηρίου, έτσι ώστε να προστατεύονται τόσο το προσωπικό όσο και τα εισερχόμενα μέλη του γυμναστηρίου.
Παράλληλα θα πρέπει να υπάρχει ανάρτηση οδηγιών, στην είσοδο και σε εμφανή σημεία εσωτερικά του γυμναστηρίου, που αφορούν σε:
κανόνες αναπνευστικής υγιεινής (υποχρεωτική χρήση μάσκας)
εφαρμογή της υγιεινής των χεριών
τήρηση αποστάσεων (σύμφωνα με τα οριζόμενα κατωτέρω)
Πόσοι θα μπορούν να βρίσκονται μέσα στο γυμναστήριο
Ταυτόχρονη παρουσία ατόμων (συμπεριλαμβανομένων και των μελών του προσωπικού του γυμναστηρίου), ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα της επιφάνειας του γυμναστηρίου [ένα (1) άτομο ανά 10 τ.μ.) ενώ για ομαδικές ασκήσεις αερόβιας γυμναστικής, που εκτελούνται ανά ομάδες, εφαρμόζεται η τήρηση αποστάσεων τουλάχιστον δύο (2) μέτρων μεταξύ των αθλουμένων.
Είσοδος των αθλουμένων με προ-συνεννόηση για την ημέρα και ώρα προσέλευσής τους, μέσω τηλεφώνου ή γραπτού μηνύματος και με καταγραφή των προσωπικών στοιχείων (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο), προκειμένου να είναι δυνατή η ιχνηλάτηση σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος.
Όλα τα μέλη του γυμναστηρίου (εργαζόμενοι και αθλούμενοι) υποχρεούνται σε εβδομαδιαίο προληπτικό έλεγχο είτε με self-test για όσους είναι δικαιούχοι self-testing ή με rapid test για τους υπολοίπους. Το αποτέλεσμα είτε του self-test είτε του rapid test επιδεικνύεται στο προσωπικό υποδοχής και ισχύει μόνο για την τρέχουσα εβδομάδα κάθε φορά. Εξαιρούνται από την εφαρμογή του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου προληπτικού ελέγχου οι εργαζόμενοι και αθλούμενοι που έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού.
Κατά την προσέλευσή τους οι αθλούμενοι υπογράφουν στον «Κατάλογο Εισερχομένων Εξερχομένων στην Αθλητική εγκατάσταση», όπου δηλώνουν ότι δεν έχουν συμπτώματα, καθώς και την ημερομηνία διενέργειας του τεστ, εφόσον απαιτείται.
Παράλληλα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για επάρκεια υγειονομικού υλικού:
αλκοολούχο αντισηπτικό πυκνότητας τουλάχιστον 70%
χειρουργικές μάσκες
γάντια μιας χρήσης
Τοποθέτηση κλειστών ποδοκίνητων κάδων σε εμφανή σημεία
Plexiglass ή απόσταση 2 μέτρων ανάμεσα στα όργανα αερόβιας άσκησης
Απόσταση τουλάχιστον δύο (2) μέτρων ανάμεσα στα όργανα αερόβιας άσκησης (π.χ. διάδρομοι, ποδήλατα, ελλειπτικά) ή κατασκευή ακρυλικών υαλοπινάκων, που θα βρίσκεται έμπροσθεν των οργάνων και καθ’ όλο το μήκος αυτών ιδανικά και με επάνω καλυπτικό τμήμα (οροφή), το οποίο θα καθαρίζεται με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα πριν την χρήση του από τον επόμενο αθλούμενο. (Εικόνα 1).
Καθαρισμός/απολύμανση των οργάνων με καθαριστικό/απολυμαντικό, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, μετά από κάθε χρήση.
Συνεχής και επαρκής αερισμός των εγκαταστάσεων με φυσικό αερισμό και όσον αφορά στη χρήση κλιματιστικών μονάδων, εφαρμογή των εγκυκλίων του Υπουργείου Υγείας.
Στους χώρους αναμονής αφαιρούνται περιττά αντικείμενα (π.χ. περιοδικά) και τηρούνται οι κανόνες της φυσικής απόστασης.
Στο ΦΕΚ υπάρχει και ενδεικτική εικόνα γυμναστηρίου με Plexiglass ανάμεσα στα όργανα αερόβιας άσκησης.
Τι ισχύει με τη λειτουργία των αποδυτηρίων
Τα αποδυτήρια να χρησιμοποιούνται μόνο για τη φύλαξη των προσωπικών αντικειμένων των εισερχόμενων στο γυμναστήριο μελών, όπου υπάρχουν ατομικά ερμάρια, στα οποία θα γίνεται απολύμανση πριν από κάθε χρήση.
Απαγορεύεται η χρήση των λουτρών και η χρήση σάουνας, όπου υπάρχει. • Να υπάρχει αλκοολούχο αντισηπτικό (με αντλία) σε εμφανή σημεία στο χώρο των αποδυτηρίων.
Ανάμεσα στα καθίσματα να παρεμβάλλεται ένα κενό κάθισμα.
Ο χώρος να αερίζεται κατά προτίμηση από ανοικτά παράθυρα. Σε ό,τι αφορά στη χρήση του κλιματισμού εφαρμογή της σχετικής εγκυκλίου του Υπουργείου Υγείας. Εάν υπάρχει σύστημα εξαερισμού, ρύθμιση για ροή αέρα από μέσα προς τα έξω χωρίς ανακύκλωση.
Το προσωπικό καθαριότητας κατά τη διάρκεια της εργασίας του πρέπει να φορά στολή/ρόμπα εργασίας, διπλή μάσκα ή εναλλακτικά μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (FFP2/N95) και γάντια μίας χρήσεως, τα οποία θα πρέπει να αλλάζει τακτικά. Μετά την αφαίρεση των γαντιών θα πρέπει να ακολουθεί υγιεινή των χεριών [πλύσιμο με νερό και σαπούνι ή εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού για είκοσι (20) δευτερόλεπτα] και, αφού τα χέρια στεγνώσουν καλά, να χρησιμοποιείται νέο ζευγάρι γαντιών. Πρόσθετος εξοπλισμός ατομικής προστασίας, όπως προστατευτικά γυαλιά και αδιάβροχη ποδιά, μπορεί να χρειάζεται κατά την παρασκευή διαλυμάτων, ανάλογα με το καθαριστικό/απολυμαντικό που χρησιμοποιείται και τη διαδικασία καθαρισμού, για την προστασία του προσωπικού καθαριότητας, ιδιαίτερα εάν υπάρχει κίνδυνος πιτσιλίσματος. Μετά την αφαίρεσή τους τα μέσα ατομικής προστασίας πρέπει να απορρίπτονται σε κάδους απορριμμάτων με καπάκι και να ακολουθεί υγιεινή των χεριών [πλύσιμο με νερό και σαπούνι ή εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού για είκοσι (20) δευτερόλεπτα].
Μετά τη χρήση των εγκαταστάσεων συστήνεται καθαρισμός/απολύμανση σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για μη υγειονομικούς χώρους