Αθήνα

°C

kairos icon

Πέμπτη

19

Δεκεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Ταμειακές μηχανές απόσυρση: Ξεκινά η διαδικασία σταδιακής απόσυρσης και διασύνδεσης με την ΑΑΔΕ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ταμειακές μηχανές απόσυρση: Ξεκινά η διαδικασία σταδιακής απόσυρσης και διασύνδεσης με την ΑΑΔΕ

Ταμειακές μηχανές απόσυρση: Η ΑΑΔΕ θα «βλέπει» και θα διαβάζει τις αποδείξεις που θα εκδίδουν οι επιχειρήσεις μέσω ταμειακών μηχανών

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την ενεργοποίηση του νέου καθεστώτος με τα ηλεκτρονικά βιβλία που θα τηρούν υποχρεωτικά οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες και τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα ηλεκτρονικά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Από τον Σεπτέμβριο 2021 ξεκινά σταδιακά η υποχρεωτική διαβίβαση παραστατικών στο myDATA και η διασύνδεση ταμειακών μηχανών με την ΑΑΔΕ.

Σε πρώτη φάση θα αποσυρθούν οι ταμειακές μηχανές παλαιού τύπου και θα αντικατασταθούν με νέας τεχνολογίας, οι οποίες θα συνδέονται με το Taxis. Με τη σταδιακή διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ όλα τα δεδομένα των στοιχείων λιανικής πώλησης, των αποδείξεων δηλαδή που θα εκδίδονται μέσω των ταμειακών μηχανών, θα διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα:

1. Από 1η Οκτωβρίου 2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά:

-Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 ευρώ

-Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ

2. Από 1η Νοεμβρίου 2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31.03.2022. Ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.

Σταδιακά μέχρι τον Νοέμβριο του 2021 οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται

– να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης

– να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA

– να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.

Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ΦΗΜ διαμορφώνονται ως εξής:

1. Από 1η Σεπτεμβρίου 2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

– βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και

– το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 ευρώ.

2. Από 1η Οκτωβρίου 2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

-βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και

-το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 ευρώ.

3. Από 1η Νοεμβρίου 2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Με την καθολική ένταξη στην πλατφόρμα myDATA και τη διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών οι επιχειρήσεις θα απαλλαγούν οριστικά από την υποχρέωση υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών ενώ οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη εικόνα για τις δραστηριότητες των επιχειρήσεων και έτσι θα μπορούν να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψης εισοδημάτων και φοροκλοπής (μη απόδοση φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ κ.α)

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις