Μαρέβα efood: Σε ανάρτησή της, η κυρία Μητσοτάκη εξηγεί ότι ουδεμία σχέση έχει με την εταιρεία
Στη Δικαιοσύνη, κατά του εκδότη Κώστα Βαξεβάνη, προσφεύγει η σύζυγος του πρωθυπουργού Μαρέβα Μητσοτάκη.
Σε ανάρτησή της, η κυρία Μητσοτάκη εξηγεί ότι ουδεμία σχέση έχει με την εταιρεία efood και πως «ο κ. Βαξεβάνης συνεχίζει την εβδομαδιαία καμπάνια συκοφάντησής μου».
Η ανάρτηση της Μαρέβας Μητσοτάκη:
Ο γνωστός κ.Βαξεβάνης συνεχίζει την εβδομαδιαία καμπάνια συκοφάντησης μου, που έχει αναλάβει εργολαβικά από τον ΣΥΡΙΖΑ. Δηλώνω κατηγορηματικά, ότι ουδεμία σχέση είχα ή έχω με την εταιρεία e-food. Τα υπόλοιπα στη Δικαιοσύνη.
— Mareva Grabowski-Mitsotaki (@MarevaGrabowski) September 18, 2021
Η επίμαχη ανάρτηση του Βαξεβάνη
Αφορμή για την απόφαση να ζητήσει την παρέμβαση της Δικαιοσύνης ήταν μια ανάρτηση που έκανε χθες ο κ. Βαξεβάνης, στην οποία ανέφερε ότι «η εταιρεία (σ.σ. αναφέρεται στην efood) η οποία μέσα σε μια νύχτα από την ψήφιση του νόμου Χατζηδάκη, δημιουργεί ένα εργασιακό μεσαίωνα και καθιερώνει τη δουλεία στο delivery, ανήκει στο συνέταιρο της συζύγου του πρωθυπουργού, στην offshore εταιρεία της στα νησιά Κέυμαν. Τι δεν καταλαβαίνεις #cancel_efood».
Η εταιρεία η οποία μέσα σε μια νύχτα από την ψήφιση του νόμου Χατζηδάκη, δημιουργεί ένα εργασιακό μεσαίωνα και καθιερώνει τη δουλεία στο delivery, ανήκει στο συνέταιρο της συζύγου του πρωθυπουργού, στην offshore εταιρεία της στα νησιά Κέυμαν. Τι δεν καταλαβαίνεις #cancel_efood
— Kostas.Vaxevanis (@KostasVaxevanis) September 17, 2021
Efood: Τι συνέβη
Η εταιρεία κατάφερε όμως να συγκεντρώσει όλα τα πυρά πάνω της και να “γκρεμίσει” την βαθμολογία του app. Η “υπόθεση efood” επαναφέρει στο προσκήνιο ένα μείζον εργασιακό ζήτημα το οποίο χάθηκε μέσα στην πολιτική αντιπαράθεση που ξέσπασε με την αντιπολίτευση να κατηγορεί την κυβέρνηση ότι το φαινόμενο του freelancing οφείλεται στον νόμο Χατζηδάκη και το υπουργείο Εργασίας να απαντά ότι ο νέος νόμος στηρίζει τους ταχυδιανομείς.
Μετά την αποστολή του περίφημου μηνύματος, η efood εξέδωσε ανακοίνωση για να αποσαφηνίσει ότι “η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική. Ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές”.
Τόσο στην συγκεκριμένη επιχείρηση όσο και σε όλες τις εταιρείες του κλάδου, οι τρόποι θα απασχόλησης θα παραμείνουν τρεις:
1. Οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Έχουν ασφαλιστικές εισφορές και δικαιώματα αλλά έχουν και ημερομηνία λήξης. Τέτοιες συμβάσεις έχουν υπογράψει οι 115 διανομείς που παρέλαβαν τα περίφημα μηνύματα.
2. Οι συμβάσεις αορίστου χρόνου. Είναι οι συμβάσεις με τα πλήρη εργασιακά δικαιώματα, δώρα κλπ. Στην χθεσινή της ανακοίνωση, η efood δεν έδωσε λεπτομέρειες για τον αριθμό των εργαζομένων που έχουν υπογράψει τέτοιες συμβάσεις. Περιορίστηκε να αναφέρει ότι από τους 3700 εργαζόμενους της επιχείρησης σήμερα, οι 3000 είναι διανομείς και ότι το 2022 θα δημιουργηθούν επιπλέον 7000 θέσεις διανομέων. Τι θέσεις όμως θα είναι αυτές; Πλήρους απασχόλησης, μερικής; Με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή θέσεις freelancers;
3. Οι ελεύθερες συμβάσεις, τα γνωστά “μπλοκάκια”. Με αυτές, ο συνεργάτης πληρώνει μόνος του τις ασφαλιστικές εισφορές (από 220 ευρώ τον μήνα) κάνει έναρξη στην εφορία καταβάλλει τέλος επιτηδεύματος ύστερα από πέντε χρόνια δραστηριοποίησης, πληρώνεται με την ώρα, δεν έχει δώρα και μπορεί να χάσει ανά πάσα στιγμή τη δουλειά του χωρίς αποζημίωση.
https://www.youtube.com/watch?v=LzD53mGLYjA