Ελληνογαλλική συμφωνία - ψήφιση: Τη συμφωνία υπερψήφισαν στη Βουλή ΝΔ, ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση, ενώ κατά τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25.
Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την Ολομέλεια της Βουλής, μετά από ονομαστική ψηφοφορία και με 191 ψήφους υπέρ έναντι 109 κατά, η Συμφωνία μεταξύ Ελλάδας – Γαλλίας για την εγκαθίδρυση στρατηγικής εταιρικής σχέσης για τη συνεργασία στην άμυνα και στην ασφάλεια. Υπέρ ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ, του ΚΙΝΑΛ και της Ελληνικής Λύσης καθώς επίσης και η ανεξάρτητη βουλευτής Κωνσταντίνα Αδάμου που είχε εκλεγεί με το κόμμα του Γιάνη Βαρουφάκη, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 καταψήφισαν. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο ελληνικό Κοινοβούλιο, σφοδρή ήταν η σύγκρουση Κυριάκου Μητσοτάκη και Αλέξη Τσίπρα, για τους όρους της συμφωνίας αλλά και για την διαγραφή Μπογδάνου.
Η διαδικασία πριν την ψηφοφορία ολοκληρώθηκε με την τριτολογία του πρωθυπουργού, ο οποίος αναφέρθηκε στα ζητήματα κόστους των πλοίων, διευκρίνισε τους λόγους για τους οποίους έκλεισε τώρα η συμφωνία με τους Γάλλους και όχι νωρίτερα, ενώ μίλησε και για τα ναυπηγεία λέγοντας ότι υπό προϋποθέσεις κάποια θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στο χτίσιμο των πλοίων.
Εξήγησε επίσης τους λόγους για τους οποίους η συμφωνία συμφέρει την Ελλάδα παρά τις αυξημένες αμυντικές δαπάνες.
“Ενδεχομένως, λοιπόν, οι αμυντικές δαπάνες οι οποίες όντως βαρύνουν δυσανάλογα χώρες όπως η Ελλάδα που λόγω της γεωπολιτικής τους θέσης αναγκάζονται να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα στην άμυνα -δεν είμαστε Λουξεμβούργο, δεν είμαστε Δανία, υποχρεωνόμαστε να έχουμε αυτές τις αμυντικές δαπάνες προκειμένου να είμαστε ασφαλείς και να έχουμε ισχυρή αποτρεπτική δύναμη- μέρος, λοιπόν, της συζήτησης θα αφορά και τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε με διαφορετικό τρόπο δαπάνες που λόγω της θέσης μας, στην περίπτωση της Ελλάδος και όχι μόνο, είναι δυσανάλογα μεγάλες”.
“Η επιλογή, λοιπόν, της Ελληνικής Κυβέρνησης για τις φρεγάτες -το τονίζω- ήταν σαφής: επίτευξη του καλύτερου δυνατού κόστους και της μεγαλύτερης δυνατής ταχύτητας. Και δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι αν επιλέγαμε ναυπήγηση πλοίου στην Ελλάδα το κόστος θα ήταν υψηλότερο. Και μάλιστα σε ναυπηγεία τα οποία δεν γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή αν έχουν την δυνατότητα να χτίσουν με αξιοπιστία ένα τέτοιο πλοίο” πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.