Έργα υποδομών: Είναι έργα που θα αλλάξουν την εικόνα της πρωτεύουσας. Αυτά που δρομολογούν σημαντικότατες αναπτυξιακές εξελίξεις. Να τα δούμε...
Μετρό και Τραμ προς Πειραιά
To καλοκαίρι του 2022 παραδίδονται οι 3 υπολειπόμενοι σταθμοί, ενώ τις αρχές Νοεμβρίου παραδίδεται στο κοινό προς χρήση η γραμμή μήκους διαδρομής: 3,1 χλμ. προς Πειραιά και 2,3 χλμ. από Πειραιά με 12 νέες στάσεις. Με τη λειτουργία της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, αναμένονται 35.000 επιπλέον μετακινήσεις ημερησίως. Μαζί με την επικείμενη λειτουργία του μετρό για την επέκταση προς Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μετατρέπεται σε έναν σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο ΜΜΜ, όπου εκεί ενώνονται λειτουργικά δύο γραμμές μετρό (γραμμές 1 και 3), το λιμάνι (ΟΛΠ), ο προαστιακός και το τραμ, διευκολύνοντας ουσιαστικά τους χιλιάδες επιβάτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν με πλοίο.
Μετρό Μεγάλη Γραμμή
Είναι το α’ τμήμα της γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή». Έχει σχεδιαστεί με σκοπό να εξυπηρετήσει πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας. Έχει μήκος περίπου 13 χλμ., εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή στο Φρέαρ TBM Κατεχάκη, υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου και περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με τα φρέατα αερισμού τους, που είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, «Ευαγγελισμός», Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή. Τώρα το δίκτυο του μετρό καλύπτει (σε κοντινή απόσταση από τους σταθμούς) περίπου 850.000 κατοίκους, ενώ με το έργο της γραμμής 4 (Α’ Φάση) αναμένεται να εξυπηρετούνται περίπου 300.000 κάτοικοι επιπλέον.
Ο Προαστιακός
Πάει από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα. Η γραμμή αυτή θα εξυπηρετεί εμπορικά τις εγκαταστάσεις των ΕΛ.ΠΕ. Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου προαστιακού. Ουσιαστικά, θα εξασφαλίσει τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Ταυτόχρονα, όμως, η νέα γραμμή θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Έχει ενταχθεί χρηματοδοτικά στο Ταμείο Ανάκαμψης, με προβλεπόμενη ημερομηνία συμβασιοποίησης το 2022 και εκτιμώμενο χρόνο υλοποίησης 3 έτη.
Σε Λαύριο και Ραφήνα ο Σιδηρόδρομος
Είναι συνολικού μήκους 31,7 χλμ.. Θα εξυπηρετήσει άμεσα τους οικισμούς Μαρκόπουλου, Καλυβίων, Κουβαρά, Πέτα, Κερατέας και Λαυρίου και με μετεπιβίβαση τις αναπτυγμένες οικιστικά παραλιακές περιοχές της Νοτιοανατολικής Αττικής και θα στηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη και την αναβάθμιση της περιοχής και της ποιότητας ζωής. Επιπλέον, η ολοκλήρωση της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο θα προσφέρει στο λιμένα του Λαυρίου πρόσβαση υψηλού επιπέδου με Μέσο Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς και σύνδεση με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Θα πάει και Ραφήνα. Στο έργο προβλέπονται σταθμοί στην Παλλήνη, στην Αρτέμιδα και τη Ραφήνα. Σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς.
Λεωφόρος Κύμης
Θα προκηρυχθεί εντός του 2022. Είναι σημαντικής σπουδαιότητας, επειδή θα εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων την ημέρα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας (περιλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου) και της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας βόρεια της Κηφισιάς, ενώ έχουν προβλεφθεί και έργα ανάπλασης και πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα. Ο οδικός άξονας εκτείνεται από το νότιο άκρο του, που βρίσκεται στη διασταύρωση της Αττικής Οδού με το υφιστάμενο τμήμα της λεωφόρου Κύμης, μέχρι το βόρειο άκρο του, που βρίσκεται στον υφιστάμενο ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη.